Tak tu už končia všetky srandy. Tu už je cítiť blízkosť vrcholu pyramídy potravinového reťazca, kam sa dostane len veľmi malá skupinka obyvateľstva. Miesta, o ktorých my môžeme len snívať a v duchu si tak predstavovať, aké by to asi bolo patriť medzi tých „vrchných 10 tisíc“. Práve tých vrchných 10 tisíc ľudí si môže dovoliť aj toto auto. Možno samotná cenovka nie je v tomto prípade až taká erotická, keďže 150 tisíc € dnes stojí už doslova hocičo, čo denne stretávame na cestách. Až poriadny šéf si však môže dovoliť živiť beštiu pod kapotou tohto nebesky vyzerajúceho a na prvý pohľad celkom nevinného SUV. Dámy a páni, predstavujem vám dokonalú a milovanú Audi SQ8!

V útrobách tohto stroja tiká dokonalý stroj s ôsmimi valcami a dvomi turbami. Doména takto veľkého SUV, ktoré sa v minulosti preslávilo fejkovými koncovkami výfukov a umelým zvukom z reprákov v sprievode štvorlitrového nafťáka s mamutím krútiacim momentom. Bolo to však nesmierne obľúbené auto, keďže jeho 900 Nm dokázalo vytrhnúť nie jeden, ale bez problémov aj dva bankomaty na šupu. SQ8 TDI bolo historicky auto s najlepším a zároveň časom aj najprekliatejším naftovým motorom. Aj kvôli zopár majoritným problémom sa ho teda len pár rokov dozadu rozhodlo Audi nahradiť za omnoho čistejší a nám voňavejší 8 valec s rovnakým objemom 4 litrov.

A ja tu teraz som od toho, aby som sa na celý týždeň vžil do kože veľkých šéfov, ktorí takéto auto chcú a dokážu živiť bez mihnutia oka, ba dokonca by si ho vybrali, ako úspornejšiu a praktickejšiu alternatívu k ich súčasnému Mercedesu G63 AMG. A aké sú moje predpoklady sa vžiť do tejto role?! No celkom chabé. Pupek mám skôr ako Otík z Vesničko má středisková, stav účtu o málinko lepší ako je mesačný plat nášho premiéra a bývam v dvojizbáku na hypotéku. Čiže totálny chudáčisko ide testovať Audi SQ8 V8 TFSI za 150 litrov a vžiť sa do role človeka „čo na to má“. 😀

Dobre, možno som nezačal úplne najlepšie. Ja tu predsa nie som od toho, aby som testoval jeho cenu, ale jeho charakter a vlastnosti. Pokúsim sa teda po vzore mojich predchádzajúcich testov poňať to jemne abstraktnejšie.

 

 

4 valce stačí, když turbo tlačí…

…toto porekadlo sa netýka tohto auta. Aj keď v prenesom zmysle polovične aj áno. Na parkovisku by si vedľa Golfu GTI 2.0 TSI s touto nálepkou mohol pokojne povedať: „bráško, ja tu mám dva také motory, ako máš ty“, a vlastne by si mal aj pravdu. Pod kapotou tejto krásnej SQ8 buší orchester ôsmych valcov s celkovým objemom 4.0 litra a dopované sú dvoma turbodúchadlami. Čiže 2.0 TSI na druhú. To sa týka samozrejme aj výkonu. Motor 4.0 TFSI EA825 je v tomto prípade naladený na 373 kW, teda 507 koní s krútiacim momentom veľmi statočných 770 Nm. V súčasnosti je práve toto vrcholom ponuky Audi Q8, aj keď už teraz vieme, že Audi príde aj s modernizovaným modelom RSQ8, ktorý by mal znova mať cez 600 koní. To je však trošku tvrdšia pesníčka. Späť na „zem“.

Tento motor používa VW grupa hneď v niekoľkých svojich modeloch. Jeho najnižší výkonový derivát bol niekedy dostupný v modeloch Audi S6 s výkonom len 420 koní a najsilnejší nájdeme v Talianskom tlsťochovi, v Lamborghini Urus, kde má výkon až 650 koní. Je to veľmi vydarený a univerzálny motor, ktorý je dobre známy aj pre svoj potenciál byť ladený. V sériovom stave len vďaka premapovaniu riadaciej jednotky je možné tento agregát dostať až na 750 koní a 1050 Nm. Samozrejme sa to týka len verzie RSQ8 a hneď si povieme presnejšie prečo.

507 koní je tak akurát dávka výkonu, ktorá sa postará o to, že na 99% to práve bude najsilnejšie SUV na ceste a zároveň sa dá s týmto motorom žiť aj každý jeden deň. SQ8 je mildšportová verzia modelu Q8, ktorá ponúka ostrejší vzhľad, slušný, no decentý zvuk a parametre zrýchlenia na úrovni 4.1 sekundy z 0 na 100 km/h. Na to, že to auto váži celkovo až 2.4 tony, je to naozaj veľmi pekné číslo. Oproti verzii s výkonom 600 a viac koní, teda ten Performance model tohto motoru, má v SQ8 menšie chladiče. Vnútornosti motora, ako je hlava, piesty, ojnice, či vačky, sú úplne zhodné. Dokonca sú tu aj podľa kódu totožné turbodúchadlá, aké nájdeme aj v Lamborghini Urus. Tie sú samozrejme odladené na nižšie bary a v prípade SQ8 tlačia 1.5 bar a v prípade RSQ8 až 1.7 bar. Obidve autá využívajú dva vzduchové a dva vodné chladiče stlačeného vzduchu. V prípade RSQ8 je dvojica tých vzduchových väčšia o 20% a navyše má väčšie prieduchy na efektívnejšie chladenie stlačeného vzduchu.

Tento motor mal pre mňa však úžasný charakter. Nie je to vyslovene vagabund. Je to úctivý, ale veľmi silný pomocník, ktorý sa nehrá na grázla a dostane ťa veľmi rýchlo a efektívne z bodu A do bodu B. Celý týždeň som si naozaj užíval kdesi v pozadí jeho osemvalcový prejav, ktorý sa decentne ozýval z výfukov (reálnych!). Ak si ho prepneš do režimu Dynamic, tak vie byť aj surový a teda aj hlasivky sa mu o čosi viac otvoria. Prvýkrát som sa však pri 500 koňovom aute pozastavil nad tým, že som ten Dynamic režim mal celkovo možno dvakrát. Má to síce v názve písmeno S, no v prípade takto veľkého SUV mi to neprišlo ako synonymum rýchlosti a výkonu.

Audi SQ8 má obrovskú doménu toho, že máš stále veľmi slušnú výkonovú rezervu. Auto 95% času jazdí možno na 30% svojho výkonu. A takto jazdíš niekoľko dní, keď si len vybavuješ bežné veci, potom zrazu sa niekam potrebuješ ponáhľať, pridáš mu a ostaneš v šoku, kde sa to v ňom berie. Potom si vlastne spomenieš, že máš pod kapotou 507 koní. Audi SQ8 to nechce dávať stále najavo. Potentný motor je tu úplne z iného dôvodu, ako sa stále naháňať a pretekať. A to mi na jeho charaktere sedelo najviac.

 

 

 

Osem valec a doma vlastná pumpa?!

Nebudem predstierať, že by som na život s týmto autom mal peniaze. V8 s dvomi turbami si samozrejme vypýta svoju daň a tá predstavuje lietajúce cifry od desiatich k tridsiatim. Dobrá správa je, že auto má 85 litrovú nádrž. Tá zlá správa je, že prvá táto nádrž mi vydržala 400 kilometrov a druhá zlá, že to chce minimálne 98-čku benzín. Ak by som ti mal niečo odporúčiť, založ si aplikáciu na tvojej pumpe, aby si aspoň každé tankovanie mal jeden hot-dog, či kávu zdarma 🙂 Ak však patríš medzi šetrných vodičov a predsa len prepočítavaš náklady, ktoré do auta dávaš, tak to možno nebude až také hrozné. Ja som to vnímal na sebe. Po prvých štyroch dňoch a prvom tankovaní ma tá spotreba a štýl jazdy omrzel. Tak som sa upokojil a auto som si prepol do Efficiency režimu.

A aj vďaka ľahšej nohe som dokázal v meste bez problémov podliesť hranicu 15 litrov na 100 km. Pri odľahčenej premávke som dokonca nameral spotrebu aj 12.6 litra a pri jednej nočnej jazde po Trnave, kedy som si na začiatku mesta vynuloval spotrebu, som na konci mal 8.8 litra 🙂 to však bolo s vypnutými semafórmi a len pri jazde po hlavných uliciach bez zastavenia 😀 Akonáhle som však začal pedál tlačiť hlbšie k podlahe, tak sa spotreba veľmi ľahko dostala nad 20 litrov na 100. A to je ten najväčší kameň úrazu. Osem válec si ľubí potiahnúť benzínu a stačí jemne dynamickejšie presunutie vrámci mesta, pár svižných rozjazdov z križovatiek a jeho vstrekovače si na benzín zoberú hrubšiu slamku, aby stíhali tých osem valcov dostatočne zásobovať palivom.

Mimo mesta sa však ľahko dá dostať aj pod 12 litrov. Diaľničná spotreba pri 130 km/h ma naopak veľmi milo prekvapila a pri jazde do BA sa ustálila na 10.8 litra na 100 km. Pri 150 km/h bola spotreba 12.2 litra a pri 170 km/h to bolo 13.8 litra, čo stále nie je vôbec také strašné. Tu sa musíme odvďačiť dvom aspektom. Vzduchový podvozok sa na diaľnici automaticky zníži, aby dosiahol nižší odpor vzduchu a 8-stupňová prevodovka Tiptronic drží motor pri 150 km/h sotva na 2200 otáčkach za minútu. Geniálna kombinácia na diaľnicu, kde budeš s týmto strojom veľmi spokojný.

 

A kam tých 507 koní, keď máme na SK maximálku 90?

Auto, akým je táto Audi SQ8, je na Slovensku veľmi citlivá téma. Slováci majú v génoch vlastnosť zvanú závisť a ani náhodou nedoprajú svojmu nepriateľovi zo základnej školy úspech v takejto podobe. Ja to úplne chápem, pri zlých ľuďoch aj mňa občas chytali také maniere. Audi SQ8 nie je pre ich majiteľov o ich výkone, či nebodaj akýchsi športových vlastnostiach. Je to symbol úspechu. Čím vyššia rada a vyššia motorizácia, tým samozrejme lepšie. Podnikatelia, či úspešní manažéri sa autami, akým je toto obdaruvávajú za svoju tvrdú prácu, ktorá sa im nedá odoprieť. A ja im to bez pochyby prajem. V Audi SQ8 sa človek cíti výnimočne aj vtedy, keď zaparkuje vedľa klasickej Audi Q8. Je to jednoducho sociálny status v podobe štyroch výfukov, veľkých 23″ kolies, či zvuku tohto dokonalého osem valca. A na čo je tu teda tých 507 koní?

No u nás v Medziplyne predsa na to, aby sme overili, či to robí dobré meno divízii Audi Sport, ktorej logo na sebe nesie 🙂 Tak samozrejme, že som musel 507 koňový osem valec vyskúšať v prostredí, kam nikdy ani neveril, že sa dostane. Na Pezinskej Babe.

V istých aspektoch je to absolútna šialenosť, ale vôbec mi to nevadí. Tých 507 koní by tu primárne malo byť pre výkonovú rezervu pri potrebe predbehnúť niekoho, ale nie na jazdenie do kopca. Ako sa však ukázalo po pár kilometroch ostrejšej jazdy, tak Audi SQ8 je strojovňa, ktorá si veľmi dobre rozumie so zákonmi fyziky a tak jej niekedy aj privrú oči pri prejazdoch zákrutou. Najzasádnejšou výhodou a samozvanou devízou tohto auta je jeho podvozok. Ten je samozrejme vzduchový a tak vie veľmi dobre prenášať hmotnosť vozidla a následne s ňou aj pracovať.

 

 

V režime Dynamic, ktorý je určený už podľa názvu, na dynamické jazdenie, sa podvozok zníži na najnižšiu možnú úroveň a výrazne stuhne. To má vo výsledku ten efekt, kedy sa radikálne zníži aj ťažisko auta a eliminujú náklony karosérie pre čo najlepšie absorbovanie živej hmotnosti 2540 kg. Obrovskou pomôckou je aj natáčanie zadnej nápravy, ktorá pekne smeruje hmotnosť dovnútra zákruty. Samotná Q8 je relatívne slušne rozčapené auto so šírkou 1995 mm bez spätných zrkadiel, čo je o 5 centimetrov viac, ako má Audi RS6 a tak sa aj hmotnosť do tejto šírky lepšie uprace. Hmotnosť pri ostrom jazdení bolo skôr v tomto prípade cítiť na brzdách, ako na bočnom preťažení.

Osobne som si s SQ8 vyskúšal zopár ostrých výjazdov na našej milovanej Babe a bavilo ma toto auto veľmi. Systém Quattro delí výkon systematicky s preferenciou zadnej nápravy, no nie v takej miere, ako konkurenčný xDrive. Quattro malo v prípade SQ8 skôr tendenciu sa skĺznúť všetkými štyrmi, ako len zadkom. Dopomohlo k tomu aj obutie, ktoré je samozrejme na Q8 rovnaké vpredu aj vzadu so šírkou 285 mm. Vyváženie je v tomto prípade skoro dokonalých 49:51 v prospech prednej časti, čiže aj z tohto aspektu je šírka behúňu zvolená veľmi rozumne s aspektom aj na ekonomiku celého auta. Na túto hmotnosť a parametre obutia nie je auto prevýkonované. A to ma práve na ňom bavilo. Netreba sa báť jeho osemvalca, keďže je pri dynamickej jazde naozaj sebavedomé a človek musí začať robiť sprostosti, aby ho dostal do šmyku.

Brzdami je však skôr priemerné a jeho oceľové kotúče s priemerom 400 mm vpredu a 350 mm vzadu mali občas veľa roboty s touto hmotnosťou. 6 piestiky sa síce silno zahryznú do tohto kotúča, no po pár výjazdoch si odfukovali pod náporom 2.5 tony. Audi SQ8 teda nie je úplne stavané na dlhšie rýchle jazdenie, keďže neponúka príplatok v podobe karbón-keramických bŕzd, ako má napríklad aj RSQ8. Motor vládal excelentne, podvozok rovnako, pneu aj keď zimné, ale hold, držali a brzdy skôr taký priemer. Nemôžem to tomu autu však mať za zle. Na jazdenie je RS. S-ko je na komfortné diaľničné a rýchle presuny, kde sa cíti ako ryba vo vode.

 

Komfort, komfort, komfort a bublanie

Číslovka 8 je v hierarchii značky audi ten top-topov. A8, R8, Q8 – vždy sa jednalo o vlajkové lode v danej hmotnostnej kategórii. A práve nami testovaná Audi Q8 zavarila svojej vlastnej sestre, alebo v tomto prípade lepšie povedané mame. Aj keď je tučnejšia, chlapom sa to zrejme páči viac. Zatiaľ čo Audi A8 už skôr prežíva na trhu limuzín, tak Audi Q8 žne úspech za úspechom a po cestách ich jazdí len u nás stovky. Ja sa vlastne ani nečudujem. To auto je dokonalé. Má vysoký posed, má veľmi dobre nastaviteľný vzduchový podvozok, je obrovské a to nielen navonok, ale aj vnútri a navyše sa ponúka za smiešne peniaze oproti limuzíne. Napríklad A8 začína na cene 100 tisíc € so základnou motorizáciou 3.0 TDI, či TFSI. Verzia S8, síce s výkonom 571 koní, ale s takmer totožnou technikou, začína na cene 140 tisíc €. Rovnako dobre vybavená Audi Q8 začína na 80 tisíc € so základnou motorizáciou a za SQ8 vysolíš bez príplatkov 110 tisíc €. Ako aj mne sa viac asi páčia limuzíny, ale ja nie som trh.

S Audi SQ8 som sa celý týždeň nebál ničoho. Vedel som, že všetko predbehnem, vedel som, že všetky cesty zvládnem a hlavne som mal istotu, že keby som si počas týždňa kúpil chatu niekde na Lazoch, tak sa tam dostanem aj vďaka aspektom veľkého SUV. A aj napriek tomu, že je to veľké SUV, jazdí to komfortnejšie, ako tá spomínaná limuzína. V komfortnom režime podvozok doslova pláva po ceste a nerovnosti prerezáva ako veľký ropný takner vlny v oceáne. Čím väčšia a ťažšia loď, tým je menej cítiť akékoľvek nedokonalosti cesty. Auto je brutálne komfortné aj v jeho najnižšom nastavení podvozku, no páči sa mi, že vodič je stále spojený s cestou. Nie je to umelé. Stále cítiš, že šoféruješ vlak.

Ak do toho ešte pridám ten dokonalý motor, tak z toho Audi uvarilo veľmi chutný steak v Medium prevedení s USDA Prime hodnotením. A toto je presne to auto, s ktorým budeš na taký steak chodiť. Toto ťa má reprezentovať, no zároveň nebudeš vzbudzovať príliš pozornosť, keďže to nie je výstredné. Toto auto ťa veľmi komfortne ako toho, koho baví jazdenie, odvezie z miesta A do miesta B a ešte sa pritom aj zabavíš. Nie je ani náhodou nudné, no vie byť veľmi príjemné, ak mu to dovolíš.

 

 

Fejslifting ala Audi

Nie je to tak dávno, čo našimi rukami prešla už dnes predfaceliftová Audi Q8 v S-Line prevedení. Dizajn Audi Q8 sa mi od prvého momentu páčil a vzbudzoval rešpekt veľkého tvora. Audi Q8 sa právom dostalo na špičku ľadovca, či na pomyselný vrchol potravinového reťazca. Zatiaľ, čo konkurencia má autá skôr pre vyslúžilých podnikateľov a ich house-wives, tak Audi prišlo s autom, ktoré je pre všetkých. Audi Q8 si kupujú raperi, doktori, developeri, právnici, manažéri či dokonca aj YouTuberi. A je to všetko vďaka tomu dizajnu. Ten proste v Audi absolútne „zedli“.

Ako teda upraviť niečo, čo už je prinajmenšom dokonalé. A v Audi to vedia, že je to dokonalé, lebo videli tie predaje. Ľuďom sa tento maximalistický dizajn páči a veľká maska s logom Audi v strede si získala srdcia a peňaženky veľa z nás. Museli to však nejako oživiť. Tak zobrali skalpel a injekčné striekačky a Audi Q8 napustili trochu pery, zúžili jej svetlá a zväčšili nozdry v prednej časti. Facelift Audi Q8 mi skôr teda prišiel len ako nový iPhone 15. Same, same, but different. A to je dobrá stratégia! Možno niekto povie, že to je málo na facelift. Ja však poviem, že to je tak akurát, lebo aj stará Q8 je stále veľmi aktuálna a nestratí tak na svojej hodnote, ako tá „pred-faceliftová“. Zmeny boli vyslovene minoritné a tak každý na prvý pohľad vie, že je to nová Audi Q8, no keď sa pozrie na starú povie, že stále vyzerá dobre aj tá!

Neraz na modernizáciu dizajnu doplatili práve majitelia predchádzajúcich dizajnových verzií daného modelu. Ak si však pozrieš trh jazdených Q8 modelov, tak najlacnejšia na predaj je z roku 2018, čiže počiatku jej produkcie a najazdených má cez 190 tisíc km. A tá cena?! Sociálna výbava a cena 50 tisíc €, čo je strata za 6 rokov približne 25 tisíc €, keď vidím, že je to auto bez akejkoľvek výbavy a základný 3.0 TDI. Sám musíš už teraz uznať, že na prémiovú kategóriu je to viac než dobre. SQ8 sú na tom veľmi podobne a tieto ceny si budú držať aj naďalej práve vďaka veľmi jemnej modernizácii. Ten, kto si predfacelift obľúbil, no je už čas na výmenu, nemá prečo vymýšľať. Ani dizajnovo a ani výbavovo.

 

 

A keď sa bavíme o minimálnych zmenách exteriéru, tak interiér neprešiel zmenou takmer žiadnou. Až na pár materiálov, ktoré si vieš navoliť jemne iné, ako doteraz, v interiéri ostal kameň na presne tom istom kameni, ako predtým. Znova – chvalabohu! Audi Q8 sa preslávila svojou dvojicou displejov, ktoré boli už pred šiestimi rokmi revolučné. Audi v tomto doslova predbehlo dobu a prinieslo moderné riešenie s veľmi logickým a intuitívnym ovládaním.

Jediné, čo sa tu dalo zmeniť a zmeniť podľa mňa mohli, je veľkosť hlavného displeja infotainmentu MMI. Ten aj v roku 2024 má veľkosť len 10.1″, čo už je na túto triedu menej, ako konkurencia. Tá ponúka displeje na úrovni 12″ až 14″ s prepracovanejšou grafikou, čo však oceníme len my mladí. Kupec Audi Q8 však ocení jednoduchosť celého systému bez akýchkoľvek „rozptylovákov“. Zas na druhú stranu, Audi Q8 má navyše ešte displej na ovládanie klimatizácie a vybraných funkcií vozidla, ktorý má 8.6″, čo zas iní výrobcovia už nemajú. Iné značky väčšinou využívajú ten hlavný displej na ovládanie všetkého. Tu je to efektne rozdelené. Osobne som si uvedomil menšiu uhlopriečku hlavného displeja len pri zrkadlení telefónu, kedy som už zvyknutý na väčší interface.

A ak sme už pritom zrkadlení, našiel som ďalšiu novinku! Bezdrôtové Android Auto aj Apple CarPlay! Toto ma potešilo, keďže Android Auto naozaj veľmi dobre fungoval bez akéhokoľvek zaváhania a výpadkov. Je teda takmer cez celú obrazovku, keďže ostane len na ľavom kraji navigačná lišta systému MMI. Celý displej je inak jedna prepracovaná haluzinka. Haptická odozva, ktorú Audi už roky používa, je mimo môjho chápania. Celý displej je tak ako jedno veľké tlačítko, ktoré okamžite reaguje na tvoje stlačenie. Geniálne.

Ak ešte prebehnem výbavu konkrétneho kúsku v krásnej Ascari Blue farbe, tak sa pozeráme na veľmi slušne vybavené auto. Ak hovorím slušne, nemyslím tým adaptívny tempomat, či automatickú klímu. To, čo obsahuje tento novinársky kúsok, by malo obsahovať každé jedno. Teda podľa môjho názoru, ak nedržím doma kasu a nemusím to platiť ja 😀 Audi SQ8 má nočné videnie, ktoré funguje na princípe infračervenej termokamery a veľmi účinne vie rozoznať postavy, zver, či dokonca aj cyklistov. Napomáha zároveň asistenčným systémom a chráni vás aj okolie.

Zároveň okrem toho vám v noci budú pomáhať špičkové laserové Matrix LED svetlá. Tie majú teoretický dosvit až 500 metrov a teda postarajú sa o vaše predĺžené oči na cestách. Ich vyrezávanie je naozaj veľmi jemné o čom sa budete môcť už čoskoro presvedčiť na našom Youtube kanáli, kde dáme videotest aj tohto auta spolu s jazdou v noci. Veľkou fičúrinou je ich nový svetelný podpis, ktorý si v niekoľko rôznych dizajnoch vieš aj nastaviť. A to vpredu a aj vzadu na skupinových OLED svetlách. Je to taká malá frajerina, ktorú som inde zatiaľ nevidel. Ako sa inak dá odlíšiť aj medzi viacerými Q8-čkami.

Samozrejmosťou potom sú systémy Audi Pre-Sense, ktoré vás chránia na ceste a sťahujú vám pásy už pri prudšom prejazde zákrutou. Páčia sa mi veľmi elektrické roletky na zadných oknách, ktoré sú inak bezrámové! A to je jedna z ďalších frajerín na Audi Q8. Ktoré iné SUV poznáš, že má bezrámové okná na dverách?! Urus? Jednoducho ťažko tu hľadať niečo, čo sa mu dá vytknúť.

 

 

SQ8 nie je kríza stredného veku, ale riešenie…

A oplatí sa teda investovať do faceliftu?! Tých dôvodov prečo áno, je omnoho viac, ako tých prečo nie. Jeden z hlavných dôvodov je to, že si Audi Q8 zachovala tvár toho masívneho a veľmi dobre vybaveného auta. Reálne je hodné označenia rady 8 aj vďaka rôznym prvkom výbavy, ako nočné videnie, natáčacia zadná náprava, vzduchový podvozok, perfektný audiosystém Bang&Olufsen, či veľkorysému priestoru na zadných sedadlách. Bez akýchkoľvek predsudkov môžeme Audi SQ8 považovať za veľmi rýchlu, luxusnú limuzínu v tele SUV.

Audi SQ8 si rozmaznáva vodiča, ktorému okrem komfortu poskytne aj bezprostrednosť bytia a jazdenia s takto veľkým SUV. Je to dominant na ceste, na parkovisku a aj v garáži. Je to auto, pre úspešných ľudí s príbehom, ktorí sa chcú pochváliť a nielen pred inými, ale aj sami pred sebou. Je to auto, ktoré bude zároveň ochotným sluhom, no v prípade SQ8 aj nadopovaným nosorožcom, ktorý poteší svojou dynamikou, či divokým revom.

Audi SQ8 je synonymom sily a postavenia. Dáva o sebe vedieť do sveta, že je iné. Dáva majiteľovi pocit výnimočnosti svojimi štyrmi výfukmi a ich zvukovým doprovodom. Nedovolí, aby na ceste bol niekto rýchlejší a robí to všetko zároveň s úžasnou flegmou a rozhľadom. 507 koní je hodnota, ktorá stojí za pochvalu. Nikto vás nebude spochybňovať a nebude pochybovať o vašej bonite. A stojí za tým celým ešte jeden nepísaný benefit. Vďaka aplikácii svojej obľúbenej pumpy budete mať veľmi často na obed okrem mastného bločku za tankovanie aj kávu a hot-dog zdarma 😉