Nová Audi Q8 tu s nami veru ešte dlho nie je. Stále sa nám otvárajú sánky, keď ju na ceste zbadáme. Teda možno nie úplne, ale každému na nej očko pristane. Aspoň na moment. Možnosť testovať ju, sme samozrejme nedostali, keďže sme Uber magazín bez cieľovky pre importéra Audi a rovnako tak aj pre mnoho ďalších snobských značiek. Aj napriek tomu im však bezplatne robíme PR články o ich naftových športových počinoch. Ako sme pred pár týždňami písali o S5 TDi, dnes tomu nebude inak a rovnako ku písmenu S pridáme dodatok TDi. Máme práve čerstvo po nedeľnej sieste a kávičke a tak som plný energie na to, zhejtovať tento kus nepotrebného pseudo-športového SUV s naftovým ešte menej potrebným motorom pod kapotou.
To som teda začal z ostra, no pre tvoj pokoj v duši, ti musím povedať, že som si zatiaľ len robil srandu. Teda všetko okrem toho, že sa mi Q8 páči, a že s nami Audi už aj tak nekomunikuje. Díkyyy. SQ8 je nám už tak povediac známe auto. Teda minimálne čo sa týka technickej stránky. Dav a predovšetkým solventnejší spotrebitelia dokazujú, že o športové veľké autá s naftou pod kapotou majú stále záujem a po tom, čo ich od nich odrezala značka Porsche vo svojich modeloch Cayenne, nemali už moc na výber. Fanúšikovia značky Porsche prešli k druhej nemeckej konkurencii, alebo uprednostnili práve kúsok z nadupanej časti športových „Q-čiek“. Tým bolo samozrejme SQ7, ktoré uzrelo svetlo autosalónov v roku 2016. Od vtedy sa samozrejme vo svete automobilizmu mnoho vecí zmenilo a aj napriek tomu, že sa ľudia obávajú o budúcnosť naftových jednotiek pod kapotami takýchto áut, značka Audi ide akosi proti prúdu.
Píše sa teda rok 2019 a vieme už to, že sa čoskoro dočkáme na cestách novinky z dielne Ingolstadtskej automobilky. Q8 v doteraz najvýkonnejšej mocnine s označením S. Bola známa vec, že sa raz takejto verzie dočkáme a mnohí sme aj predpokladali, čo nájdeme pod kapotou. Očakávania sa naplnili a nie, nie je to 5.2 liter V10. Pozeráme sa na 4.0 V8 TDi motor, ktorý sa dokonca len nedávno dostal aj do úplne nového Touaregu. Ten má v karosérii Q8 výkon nezmenených 320 kW respektíve 435 koní a krútiaci moment, takých skromných „Honďáckych“ 900 Nm. Tieto dve fyzikálne veličiny pokope v spojení s pohonom všetkých štyroch kolies Quattro dokážu vystreliť toto obrovské SUV na stovku za veľmi slušných 4,8 sekundy. Maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 250 km/h, no v prípade takto veľkého auta, by sme asi reálnu maximálku bez obmedzovača vedeli posunúť už len o kúsok. Odpor vzduchu je silnejší.
V momente ako Porsche prestalo do svojich modelov ponúkať naftové jednotky, predaj športových entít značke BMW a Audi vzrástol takmer o 20%. Aktuálne je to aj tak, že práve BMW a Audi sú jediný z prémioviek, ktoré vo svojich limuzínach alebo SUV-čkach ponúkajú naftové motory so športovým označením. Či už to je pri BMW X5 M50d, M550d, alebo pri Audi S5, S6, S7, alebo nové SQ8. Jednoducho povedané, aj keď by sme tam možno tie motory ako petrol-headi vidieť nechceli, vybral si ich trh. Mne osobne však je jasné, prečo si ľudia takéto autá kupujú. Minimálne na Slovensku je nafta stále lacnejšia a na rozdiel od rovnako výkonného benzínového motora, bude vždy takýto diesel jazdiť na diaľnici za pár litrov. To je fakt. Nová SQ8 vyzerá brutálne dobre a veľmi dobre viem, že jej predaje budú ešte lepšie ako tomu bolo pri SQ7. Na náš trh sa dostane už koncom leta.