Renault Megane R.S. – poznáme ceny hlavného rivala i30N

Len pred pár dňami sme uzreli začínajúcu cenu nového Hot-hatchu značky Renault a neprešlo takmer ani 48 hodín a zástupca značky na Slovensku zverejnil jeho kompletný cenník. Dneškom vstupuje v platnosť úplne nový cenník na model Megane R.S. a ceny sú naozaj zaujímave. Už cez víkend sme boli svedkami krvavej debaty a výmeny názorov na rôznych kluboch, kde sa začínajúca cena Meganu objavila. Takmer všetci nové RS-ko porovnávajú s kórejským rivalom, Hyundai i30N. My sa veru ani nečudujeme. Minimálne cenovo ho pri prvom pohľade podkopal a tak mnohí dávali večné zbohom kórejskému hot-hatchu a s hrdosťou vítali príchod „kráľa“. Úplne prvá suma totižto bola presne 27 090€ čo je takmer o 3-tisícky lacnejšie ako N-ko. Realisti si však hneď uvedomovali to, aj pri pohľade do nemeckého Preis-listu, že pokiaľ si naskladáme minimálne samosvor, R.S. monitor a veci podobné i30N vo verzii Performance, tak budeme na oveľa vyššej cene.

 

 

 

A presne toto nás zaujímalo najviac, ako si Renault poradí s týmto konkurentom a kde vo finále budeme na cene. Dnešok je teda pre mnohých ako taký malý Štedrý deň. Otvárame cenník a začíname konfigurovať. Za 1550€ máme Cup podvozok, samosvorný diferenciál a červené brzdové strmene, jedna z vecí čo figuruje pri N-ku v základe. Ďalších pár pack-ov a postupne sa približujeme cenou konkurentovi. Len po narátaní všetkých štyroch balíčkov čo nájdeme v cenníku, sme na cene 30 490€, ale máme už reálne schopné jazdecké auto s premakanou technikou. No stále nie sme výbavovo na úrovni N-ka. Auto máme zatiaľ len na 18-kach a za akúkoľvek metalickú farbu si treba priplatiť, z toho najlacnejší príplatok za metalízu je 550€. 19″ palcové kolesá si priplácame za 990€. Základom cenníka sú látkové športové sedačky, rovnako si teda za 950€ priplácame manuálne nastaviteľné alcantarové sedačky R.S.. Tu je však niečo, čo N-ko neponúka, a to Bucket-seats (škrupiny), tie sú však za príplatok až 2050€. Veríme však, že už klasické sedačky ponúkajú celkom dobrú oporu a do 1200€ si viete dodatočne kúpiť nejaké Sparco škrupiny na mieru (predný pár).

 

 

Finálnu vec, čo si doplácame je vyhrievanie sedadiel. Nie, že by sme to my nejako vyžadovali, no i30N má túto fičurku už v základe, tak nech porovnávame férovo. Finálna cena Renault Megane R.S. v špecifikácii ako má i30N Performance, nás vyšla 33 180€ s DPH. Pokiaľ máte staré auto na výkup, túto cenu si viete znížiť ešte o 700€ a ak máte dobrého kamaráta v Renaulte, myslíme, že by sa s cenou ešte dalo niečo spraviť.

 

Každopádne pozrime sa na to, čo dokáže ešte Megane R.S. ponúknuť navyše oproti Hyundai-u. Vieme si prikúpiť plávajúce kotúče za 1100€, pokiaľ by sme chceli špeciálny metalický oranžový alebo žltý lak, tak si priplatíme ďalších 1600€. V sérii však Megane ponúka ovládanie zadnej nápravy čo ho relatívne robí schopnejším a rýchlejším autom v zákrute. Okrem toho, nový Megane R.S. má pod kapotou benzínový motor 1.8 TCe a Hyundai i30N 2.0 T-GDi. Výkonovo sú tieto motory naladené na podobných 275 a 280 koní. Krútiaci moment však hraje do karát práve Renaultu. Aj s menším objemom dokázali dostať z motora až 390 Nm oproti 353 Nm v Hyundai.

Výbavovo sme sa tak dostali pri obidvoch autách na veľmi podobnú úroveň. Hyundai má navyše len el. nastaviteľné predné sedačky, čo by sme však oželeli a stačili by manuálne ako má Megane R.S., zbytočná váha navyše. Takže výsledná cena je 29 990€ vs. 33 180€ v neprospech Renaultu. Cenový rozdiel nie je až tak markantný, ako mnohí internetoví písalkovia predpokladali, a tak nám neostáva nič iné, len pozrieť sa na každého priority. Ten kto hľadá relatívne dostupný Hot-hatch, určite bude pozerať práve po týchto dvoch autách plus možno do užšieho výberu postúpi aj Leon Cupra, ktorý ma s cenou tiež čo povedať. Seat Leon Cupra vychádza s rovnakou výbavou a s 300 koňmi 33 567€. 

 

 

Čo z tohto všetkého vyplýva? Všetko je to o prioritách a preferencii tej ktorej značky. Je super, že Hot-hatche najvyššej kategórie sú ľuďom takto dostupné, a že každý si bude vedieť vybrať. Megane R.S. vo veľkom čerpá hlavne zo svojho mena, nepochybne je to legenda. i30N si to meno vybudovalo celkom rýchlo a získava si srdcia mnohých, takže ani my sami nevieme s istotou povedať, ktoré auto by sme si práve my kúpili. Mať tak 63 tisíc € a kúpiť si obidve. To by asi jediné náš problém vyriešilo 😀 .

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *