Je to doslova pár dní, čo sme písali o cenách nového Meganu R.S.. Ani vo sne sme však neverili tomu, že by sme sa v blízkych dňoch mohli na ňom aj previesť. Úprimne povedané, trošku sme ho v tom predošlom článku zhejtovali a dehonestovali jeho meno v porovnaní s Hyundai i30N. Nechcem sa k tomu moc vracať a hlavne po jazde v ňom. Mne od začiatku bolo jasné, že Megane R.S. je technologicky na piedestály dnešných Hot-Hatchov, a kto tvrdí opak, tak v pohode, my sa nehneváme. Megane je už niekoľko rokov známy svojim apetitom po najlepších časoch na Severnej slučke a rovnakých slov som sa dočkal aj včera pri jazde na jednom z exemplárov.

Nový Megane R.S. je už tradične predokolka s unikátnym systémom 4Control s ovládaním zadnej nápravy. Na rozdiel od predchodcu či konkurentov, Megane R.S. vsadil na jemne okresaný motor 1.8 TCe s výkonom 280 koní a s automatickou dvojspojkovou prevodovkou EDC. Tá sa nachádzala aj v tomto konkrétnom aute. Príplatková a zároveň najdrahšia farba Tonic Orange bola ozdobou tohto auta a predchodca v klasickej a dobre známej žltej farbe pôsobil len ako chudobný príbuzný. Krásnym prvkom nového Meganu R.S. sú unikátne LED svetlá R.S. Vision umiestnené v spodnej časti na mieste hmloviek. Tie plnia práve funkciu hmlových svetlometov, prisvecovania do zákrut a netradične aj diaľkových svetiel. Na aute každopádne vyzerajú veľmi pekne.

Ešte horúce auto na Slovensku a jedno z úplne prvých, ktoré behajú po slovenských cestách sme si najprv mohli staticky „olízať“ v Beladiciach na príjemnej akcii Cars&Coffee, kam ho náš kamoš mal možnosť priviesť. Po slovách, že akurát sa s ním chystá na Pezinskú Babu, ani sme sa dlho pri superšportoch ako Lamborghini Huracan Performante či Aston Martin Vanquish Zagato nemali chuť zdržať. Mysľou som totižto už bol pri jeho slovách, že ma na ňom prevezie, a to bolo jediné po čom som v tom momente túžil a dokonca viac ako obdivovať stroje za XY-tisíc €. Rýchlo natankovať a vyraziť smer Pezinská Baba.

 

 

Na jazdu s Meganom stála doslova fronta našich známych a neostávalo mi nič iné, len si vziať časenku a kochať sa prejazdmi R.S. na vrchnom parkovisku pri moteli. Inokedy chladní motorkári, ktorí len tak občas zazerajú po nejakom aute, si išli krky vykrútiť a kričali úžasom ako ten nový Megane R.S. prdí do výfuku. Už pri pozorovaní auta zvonku som videl s akou ľahkosťou auto ide za apexom zákruty a v akej rýchlosti dokáže z nej vystreliť. A prichádzam na radu…

Rýchla kontrola pneumatík, mimochodom Bridgestone Potenza S0001 dávame obrovský palec hore. Dojazd 150 km to zvládne a posed je perfektný. Launch Control pre objektívy foťákov na mobiloch postávajúcich a letíme do prvej zákruty. Auto sme smerom dole chceli dochladiť, tak som sa zoznamoval s interiérom, ktorý na mňa pôsobil trošku iným dojmom ako v klasickom Megane. Slová, že Megane R.S. Trophy si trúfa pokoriť čas Huracan Performante na Nordschleife boli troška odvážne, no utvrdilo ma to v tom, že ľudia z Renaultu si naozaj za svojim Meganom stoja a chcú vytrieskať z neho maximum. My sa im ani nečudujeme, rivalitu majú v koreňoch.

Prvý šok! Smerom hore sa nám už Megane pekne odbaľoval a neveriacky som krútil hlavou, ako môže byť tak rýchly v zákrute. Dokonca základná verzia bez samosvoru dokázala krásne vytiahnuť auto zo zákruty, až som začal pochybovať o tom či ma neoklamali. Systém 4Control je následne ten zázrak, vďaka ktorému dokáže Megane ísť v zákrute oveľa rýchlejšie ako konkurenčné predokolky. Cítiť to bolo v každej jednej zákrute, či už s menším alebo väčším polomerom. Ďalšia facka prišla od bŕzd. Na tomto aute boli základné brzdy Brembo a po hodine vozenia sa hore-dole Pezinskou Babou, ani na chvíľu mi nedali pocit, že by strácali svoj účinok, alebo by zmäkol brzdový pedál. A to sme ich nešetrili. Z auta som po niekoľkých minútach ostal doslova v nemom úžase.

 

 

Osobne neviem či by som siahol po manuálnej prevodovke, po tom čo mi automat ukázal jeho čaro a to ako ho v Renault Sport dobre naladili. Navyše ako bonus k automatickej prevodovke, je práve to zvučné strieľanie do výfuku pri preradení, čo ma dostalo do rozpakov.

Renault Megane R.S. po týchto pár minútach, no o to intenzívnejších, hodnotím ako jedno úžasné, presné a rozvážne športové auto. Presná stopa a neskutočná prejazdová rýchlosť okolo apexov je jeho doménou. Zabudnite na driftovanie, šmýkanie sa a harašenie s autom. S novým Meganom R.S. pôjdete porušovať zákony, ale tie fyzikálne. A keby som ho mal porovnať s Hyundai i30N? To si necháme na deň, keď sa nám obidve autá dostanú na dlhší čas do rúk! Adventné kalendáre som už nakúpil a verím, že sa toho dočkáme ešte do konca tohto leta. Dovtedy nám úplne stačí to, čo sme zažili tento víkend a k podrobnejšiemu popisu sa určite raz dostaneme pri teste, aj keby to malo byť za 5 rokov!

 

Privacy Preference Center