Neostáva veľa času. Psychicky labilní jedinci, magori či iné mentálne vyprahnuté osoby včetne nás sa už nevedia dočkať. Shelby GT500 búcha, klope na dvere a aj jej mladší súrodenec z rovnakého cesta, GT350R sa už začína báť a potí sa mu jeho 5.2 liter. Dávnejšie unikla z kruhov značky Ford fotka zobrazujúca ich doteraz najsurovejší a zrejme aj najrýchlejší Mustang všetkých čias z predného pohľadu. Rovnako tak zástupcovia značky avizovali použitie rovnakého motorového ústrojenstva s označením Voodoo, ako má aj GT350. Je tu však jedno ALE. Bude mať komresooor! A 772 koní! A Flat-Plane kľuku ako poznáme z modelov značky Ferrari. To mu dovoľuje mať červené pásmo až pri 8500 otáčkach. K tomu všetkému zavíjajúci kompresor… Vau!

 

 

Ako sme si zvykli pri takýchto kľúčových modelov, postupne sa nám odbaľuje. Po prednom pohľade sme sa dočkali aj vrchného. Ten prezrádza klasické siluety modelu Mustang doplneného o obrovský zadný karbónový spoiler či predný karbónový splitter. Čo nám však najviac udrelo do očí, je veľký vetrací otvor na prednej kapote slúžiaci primárne na chladenie veľkého agregátu. Nevieme zatiaľ povedať aká bude konfigurácia celého auta či ako bude vyzerať interiér alebo kompletný exteriér. Predpoklad je však to, že sa dočkáme možnosti vyhodenia zadných sedačiek už priamo z výroby či alternatívny model bez rádia.

Aj čo sa výkonu týka, sú tu ešte nejaké otázniky. Výkon 772 koní je zatiaľ len odhadovaný komunitou a nadšencami značky Ford. Totižto, ešte minulý rok pri uvedení faceliftovanej verzie Ford Mustang, bol súčasťou materiálov aj pohľad na virtuálny kokpit kde sme mohli vidieť zaradený 7. prevodový stupeň pri rýchlosti 72 míľ za hodinu. Ford je v tomto obzvlášť vtipkár, keďže už v minulosti takto predstavili pri modeli Ford GT jeho výkon aj spolu s krútiacim momentom. Je to síce len odhadovaná hodnota, no nie je nereálna aj vzhľadom k tomu, že 5.2 litrový Voodoo motor sa bežne upravuje cez 800 koní.

No, bude to ešte zaujímavé. GT350R bolo schopné spraviť na Severnej slučke čas 7:32:50, takže sme naozaj zvedaví, ako sa bude dariť GT500-ke a hlavne kedy už konečne príde. Vieme síce, že sa najbližších niekoľko rokov k tomu autu nedostaneme, keďže v Európe sa modely Shelby vôbec nepredávajú, no minimálne jeden, dva kusy sa určite k nám dovezú a možno sekera vystrelí.

Privacy Preference Center