Supermini Hyundai i20 si bližšie predstavovať určite nemusíme. Veľmi úspešný model z dieľne kórejskej automobilky vo svojej aktuálne podobe odpremiérovaný v roku 2014 sa v Európe dostáva na prvé priečky v predaji tejto kategórie. Po svojom príchode sa stal veľkým konkurentom pre už dobre zabehnuté autá kategórie Supermini. U nás na Slovensku tomu nebolo inak a vďačil svojim dobrým predajom hlavne priaznivému pomeru cena/výbava/výkon. Samotný model i20 bol nástupcom rovnako úspešného mestského autíčka Hyundai Getz, avšak vďaka rozširovaniu modelovej škály, značka rozdelila Getz na model i10 a i20. Samotnú i20-ku o niečo zväčšili aby poskytla vyššiu mieru pohodlia a priestoru oproti svojmu predchodcovi. Teraz po 4. rokoch od uvedenia aktuálnej generácie do predaju, prichádza facelift a obnova technológií.

Hyundai modernizovaným dizajnom nadväzuje na tvary ich zvyšných detí ako i30 či úplne nový Santa Fe. Modernizáciou prešla kompletná predná časť a vzadu nájdeme novú grafiku koncových svetiel s LED prvkami, ktoré oproti predchodcovi pôsobia dynamickejšie.

 

 

V kuloároch sa šepká, že Hyundai plánuje prísť aj s najvyššou verziou i20N, ktorá by sa stala priamou konkurenciou pre zvyšných rivalov ako Ford Fiesta ST, Renault Clio RS či Cupra Ibiza. Myslíme si, že od Hyundai-u by to bol správny krok aj vzhľadom k ich úspechom vo WRC práve s i20-kou, nehovoriac samozrejme o obľube modelu i30N. Vidieť maličký Hyundai s 2.0 T-GDi pod kapotou a samosvorom by bolo naozaj pohladenie na duši a chuť vyskúšať si ho. Uvidíme čo nám prinesú.

K facelifotvanej verzii zatiaľ toľko, že poznáme novinky, ktoré sa objavia na palube. K dispozícii bude veľký multimediálny systém s 7″ displejom a integrovanou navigáciou. Samozrejmosťou bude systém Android Auto alebo Apple CarPlay. Okrem toho si bude môcť človek doobjednať do novej i20 aj panoramatickú strechu či dvojfarebnú kombináciu karosérie. Po motorovej stránke sa zmeny diať nebudú. Pod kapotou nájdeme motor 1.0 T-GDi, ktorý sme si mohli vyskúšať vo väčšej Kone a boli sme ním príjemne prekvapení. Okrem neho si bude môcť zákazník stále vybrať aj atmosferické benzínové motory čo určite mnohí radi vidia. V ponuke bude 1.2 litrový štvor-valec s výkonom 55kW a 62kW a nad nimi bude figurovať atmosferická 1.4-ka s výkonom 74kW. Ten sa bude dať kombinovať výlučne so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Čo však poteší zástancov pohodlnosti (ale aj nás), je pridanie 7-stupňového automatu DCT v kombinácii s motorom 1.0 T-GDi.

Čo povieš, páči sa ti?