Je to len pár dní čo bol zvrhnutý kráľ „Zeleného pekla“, Civic Type R. Prvenstvo sa vrátilo žabožrútovi, ktorý prešiel odtučňovacou kúrou tak, ako sme boli z predchádzajúcich generácii zvyknutí. Mnohí spochybňujú váhu tohto rekordu, kvôli úpravám, ktoré Trophy-R podstúpilo. Hovorím o absencii zadných sedačiek, či pridaní klietky. Áno, také auto sa bude predávať verejnosti. Netreba však zabúdať, že Honda pri absolvovaní bývalého rekordu taktiež nemala ani zadné sedačky, ani infotainment systém a mala taktiež navyše klietku. O tej Honda však tvrdila že bola pridaná len z bezpečnostných dôvodov a nepomáhala tuhosti karosérie. Avšak takú Hondu z predajne nedostanete. A teda, či je nefér voči Honde, že v Renault Sporte spravili tieto úpravy je na zamyslenie.
O tom, aký čas MÉGANE R.S. Trophy-R dosiahol, ste sa mohli dozvedieť asi na každej stránke, ktorá čo i len vzdialene chodí okolo áut (vrátane nás). A tak by som sa rád povenoval autu ako takému. Koľko presne kusov bude vyrobených sme sa ešte nedozvedeli. No môžme hovoriť o pár stovkách kusov. Cena bude vzhľadom na to, čo auto ponúka šialene vysoká. A tak môžeme predpokladať, že Trophy-R sa ocitne v garáži majetnejších fanúšikov značky. Zmeny oproti verzii Trophy? Motor zostal nedotknutý, a teda pod (asi) karbónovou kapotou nájdeme 1.8TCe s 300k a 400Nm. Ponúkaný bude pravdepodobne len so 6 stupňovým manuálom. Okrem zadných sedačiek príde o prídavné svetlá R.S. Vision, ktoré budú nahradené vstupom pre chladiaci systém karbonkeramických bŕzd. Prídavné chladenie dostane aj turbo vďaka novému výrezu v prednej kapote. O podvozok sa postarala firma Öhlins, a teda môžeme očakávať plastové pružiny tak, ako tomu bolo v minulej generácii Trophy-R. Veľmi smutnou správou bolo pre mňa to, že vrcholná verzia prišla o 4Control, na ktorý som si veľmi zvykol v súčasnom presúvadle. Nie, žeby som mal predtým vytvorenú predobjednávku na Trophy-R, ale snívať snáď môžem.
Všetky tieto úpravy pomohli Méganu Trophy-R zhodiť 130kg. Prospelo mu to však? Track use? Áno! Ale ako daily? To už skôr nie. Určite sa nájdu ľudia, ktorí toho schopní budú, ja medzi nich však nepatrím. Nepochybujem však o kvalitách auta…akurát nám vŕta v redakcii hlavou, načo tie zadné dvere, keď už zadné sedačky nie sú? Žeby na praktickejšie naloženie nákupu do auta? To sa už asi nedozvieme. Nadviažem ešte na otázku v nadpise. Je pre mňa veľmi zvláštne, ako boli všetky varianty Méganu R.S. vydané do troch rokov. Pri predošlých generáciách bolo „pravidlom“, že Trophy-R sa objaví až po facelifte, čo trvalo približne 5 rokov. Žeby nás čakali nejaké novinky voči predošlým generáciám? Nechajme sa prekvapiť!