Všetci sú tak nejak sklamaní z nasledovníka Meganu III R.S., ktorý bol akýmsi kráľom predokolkových hot-hatchov. Štvrtá generácia vo viacerých ohľadoch zjemnila, spohodlnela a hlavne narástla. Vo veľa porovnávacích testoch jej práve toto bolo vyčítané v porovnaní s konkurenciou. Nemyslím si, že práve tieto vlastnosti z nej robia zlé R.S.. Netreba zabúdať, že Renault Sport nevydáva len jedno R.S. počas životného cyklu modelu. Pre hardcore zákazníkov vždy vyšla nadupanejšia, tvrdšia verzia modelu. Spomeniem Megane R26.R počas druhej generácie, a Megane III R.S. Trophy R. Už podľa nadpisu ste určite usúdili, o čo mi pôjde. Konečne prišiel MEGANE IV R.S. Trophy (veľmi pekne prosím o jeden kus aj na TEST) a okrem jeho parametrov už vieme aj jeho cenu.

Začnem však jeho parametrami, aby ste vedeli, za čo budete platiť. Trophy dostalo mierny upgrade pod kapotou. Namiesto 280k produkuje 1.8TCe rovných 300 koní. Čo je však zaujímavé, je porovnanie zrýchlenia manuálu a automatu EDC. Verzia EDC zvláda 420Nm, čo je oproti manuálu o 20Nm viac. Zvláštne však je, že obe verzie (manuál aj EDC) dosahujú zrýchlenie z 0 na 100 za rovnaký čas a to 5,7s. Veľmi by som chcel vidieť reálne porovnanie. Trophy navyše neprišlo o 4Control aj keď o tom boli isté fámy. A tak sa novinári môžu aj naďalej sťažovať, aké to je neprirodzené a ako je nové R.S. nestabilné… V základe dostanete okrem silnejšie naladeného motora aj balíček CUP (LSD od firmy Torsen), 19″ disky s názvom JEREZ (štandardne má R.S. v základe 18″), ľahkú lithiovú batériu, R.S. Monitor a bi-metalové brzdy, ktoré používa aj nová Alpina A110. Chcem vám určite spomenúť aj klapku vo výfuku. Je použitá prvýkrát v histórii Renault Sportu, a tak je zaručené, že vás bude počuť len vtedy, keď to sami budete chcieť. Celkom slušná štandardná výbava, ktorá by mohla stačiť nejednému zákazníkovi, no nie? Cena je pri tejto výbave 31 890€ (6MT) a 33 490€ (6EDC).

Komu by však nestačilo, netreba sa báť. Renault pripravil aj príplatkovú výbavu. Medzi tie najzaujímavejšie by som určite zaradil špeciálne ultraľahké 19″ disky Fuji Light, ktoré ušetria 1.8kg na každom disku (1700€). Aby som nezabudol aj disky JEREZ aj disky Fuji Light budú obuté do gúm Bridgestone Potenza S001. Medzi príplatky patrí aj charakteristická oranžová farba Tonic či žltá Sirius (obe za 1600€). A aj keď sa ochudobíte o vyhrievanie sedačiek, sú v ponuke škrupiny Recaro potiahnuté alcantarou (2050€). Sedadlá sú navyše umiestnené o 20mm nižšie ako štandardné.

Aby som to nejak zhrnul. Pri nakonfigurovaní plnej výbavy (okrem EDC, ktoré, aj keď je rýchle, radšej vynechám, pretože do Trophy mi nejak nezapadá) zaplatíte 40 450€. Neviem ako vám, no mne by stačil štandard + Recaro sedačky a bol by som viac ako ochotný vymeniť MEGANE IV R.S. Trophy za moju súčasnú Lagunu III GT.