Od Renault Sport sme už pred nedávnom mohli vidieť prvé zábery nového Megane vo vrcholovej verzii R.S. Ten sa objavil aj na veľkej cene F1 v Monaku, ale pod rúškom kamufláže a maskovania čiže sme nemohli dizajn na 100% rozoznať. Postupom času prichádzali informácie o motorizácii a zopár fotiek.

 

Dnes sme však svedkami oficiálneho predstavenia nového Meganu priamo vo Frankfurte na IAA 2017. Športová divízia Renault Sport na tomto aute pracovala viac-menej od uvedenia nového modelu Megane. Niektoré technológie si už odskúšali pri menej ostrej verzii Megane GT a overené, odskúšané ich mohli dať v najlepšej forme do RS-a. Nový Megane R.S. na isto dosiahne rekord na svernej slučke Nurburgring-u keďže po toľkých rokoch vieme, že toto je pre Renault Sport akýsi vrchol toho čo môžu so sériovým vozidlom dokázať. K tomuto má napomôcť pohonná jednotka s objemom 1.8 litra s výkonom až 280 konských síl a krútiacim momentom presahujúcim číslo 390 Nm. Parametre zrýchlenia a maximálne rýchlosti známe ešte nie sú, no predpoklad je, že to bude niečo pod 6 sekúnd keďže túto hodnotu dosahoval predchodca vo verzii RS275. 

 

 

Čo sa týka už samotných technológii vo vozidle, tak tu to pre nás asi už nie je žiadne prekvapenie keďže sme to akoby čakali aj po tom čo sa objavili v Megane GT. R.S. 2018 bude mať kontrolovanú aj zadnú nápravu čo poznáme ako 4Control a bude dodávaný v dvoch verziách prevodoviek. Ako sme očakávali (a tajne dúfali), do auta si budete môcť objednať 6-stupňový manuál a k dispozícii bude aj 6-stupňový automat EDC, ktorý je v tomto type auta použitý prvý krát. Ten by mal však napomôcť k lepšiemu zrýchleniu a tým pádom aj k lepším dynamickým parametrom vozidla. Celý Megane R.S. je oproti klasickému produkčnému Magene-u širší o celých 6 centimetrov na prednej a o 4.5 centimetra na zadnej náprave. To samozrejme napomôže vynikajúcej stabilite v zákrutách. Samotný agregát už môžeme poznať z modelu Alpine, čiže jedná sa o 1.8 dopované turbom. Medzi prednými kolesami bude umiestený samosvorný diferenciál Torsen, ktorý takisto vo veľkom pomôže k čo najlepším časom na ringu.

 

 

Škrupinové sedačky vo vnútri vozidla budú už akýmsi štandardom a takisto aj športový perfektne tvarovaný volant. V novom R.S. nájdeme takisto aj R.S. drive mód, ktorý si budete môcť individualizovať alebo si s nám prepínať medzi módom Sport a Race. Okrem týchto dvoch jazdných módov budú k dispozícii aj módy Eco a Normal. Palubný systém bude vybavený známym avšak vylepšeným systémom R-Link 2, ktorý okrem štandardných schopností bude obsahovať RS monitor kde si budete môcť zaznamenávať časy kola a sledovať užitočné info o vozidle a takisto sa s R-Link 2 bude dať doobjednať palubná kamera, ktorou si budete môcť zaznamenať Vašu jazdu na okruhu prípadne na nejakej okreske.

 

 

Nový Megane R.S. sa nám páči a sme plní očakávania aký čas dá na severnej slučke a hlavne či technológie, ktoré boli vyvinuté na dosiahnutie rekordu pomôžu tomuto auto aj na rozbitej okreske.