Naposledy sme sa u nás venovali Renaultu presne pred pol rokom. Nie, že by dlhodobo nemali nič nové. Skôr sme stratili chuť sa im venovať. Avšak, celá značka predsa nemôže za rozhodnutie jednej osoby z jedného zastúpenia z jednej krajiny. A tak sa budeme naďalej venovať aj tomuto francúzovi.
Renault v roku 2016 predstavil 4-tú generáciu modelu Mégane, ktorý sa pačil takmer každému. Až na nášho Michala, ale tomu sa nepáči nič, raz je už taký. Design Meganu IV je stále pomerne aktuálny, svieži. Začínal byť však, minimálne v mojich očiach, opozeraný. Možno je to tým, že sa stal častou voľbou regionálnych manažérov, možno tým, že sa s jedným kúskom blízko stretávam už od predstavenia. 4 roky neskôr a máme tu tradičný facelift. Čo všetko priniesol?
Exteriér dostal LED svetlá už od základu, čo je veľké plus. Navyše sú v nich integrované aj dynamické smerovky. Konečne sa Megane zbavil nevzhľadných halogénov, spolu so samostatnými smerovkami v dolnej časti nárazníka. Vďaka tomu mohol nárazník dostať dynamickejší vzhľad. Zadné svetlá majú úplne nový svetelný podpis, stratili však 3D efekt a sú jednoliate. Zadok, ako celok, vďaka nim tak nejak ešte viac pribral. Žiaľ, nie v dobrom. Do ponuky pribudnú nové 16″ a 18″ disky, ktoré mu náramne svedčia. Taktiež pribudnú 3 nové farby, jedna medenná a 2 odtiene šedej. Nový exteriér ako celok, je podľa mňa diskutabilný a bude mi trvať dlho si naň zvyknúť.
Na čo sa bude ľahko zvykať, je interiér. Konečne odpadli tie polo analógové, polo digitálne budíky a cez nový volant sa budeme pozerať na 10,2″ displej, ktorý bude schopný vyrovnať sa konkurencii. Po vzore nového Capturu a Clia, Megane sa zbavuje R-Linku 2 a nahradzuje ho EasyLink. Pod displej pribúda samostatné ovládanie ventilácie, ktoré nie len vyzerá dobre, ale je aj praktické a tak odpadá nastavovanie každej maličkosti cez veľký infotaiment. Renault sa snaží vyhovieť a dobehnúť niektoré technológie, ktoré Megane potreboval ako soľ. Jedným z nich je systém pre udržanie v pruhu či adaptívny tempomat Stop&Go. Čo znamená, že v prípade kolóny je schopný sám zastaviť a znovu sa dať do pohybu. Taktiež bude strážiť mŕtvy uhol a upozorňovať na autá z boku v prípade vychádzania z parkovacieho miesta.
Lúčime sa s radou GT Line, ktorú nahradzuje R.S. Line. Renault sa zbavuje každej stopy po tom, že nejaké GT existovalo. Škoda. Plnohodnoté GT 205 bude navždy v mojom srdci a raz hádam aj v garáži. Predná časť sa veľmi podobá na menšie Clio V R.S. Line. Zadná má po vzore GT, v prípade hatchbacku, 2 koncovky výfuku. Jedna z nich však bude pravdepodobne aj teraz falošná (prosím vyveďte ma z omylu a spravte obe skutočné). Interiér si zachováva podobné črty ako v GT Line. Sedačky majú výrazné vedenie, pedále sú hliníkové a na spodnej časti volantu sa nachádza logo divízie Renault Sport.
Poslednou inovovanou verziou je plnohodnotné R.S., ktoré už od základu (Sport) prichádza s výkonom 220kW (300k). Štandardom sa stáva aj klapka vo výfuku. Samozrejme prešlo všetkými vyššie popísanými zmenami v interiéri a exteriéri tak ako cviliné verzie. Z cenníku však zmizne možnosť priplatenia si za balíček CUP, ktorý bol aj tak zbytočný. Ak niekto túži po lepšie vyladenom R.S., v ponuke je Trophy, so samosvorom, Torsen, tuhším podvozkom, či s možnosťou priplatenia si Recaro sedačiek (v bežnom R.S. si tieto sedačky už nebudete vedieť priplatiť). Trophy-R samozrejme facelift nedostalo.
Ponuka motorov zostáva takmer rovnaká, nakoľko sme sa nových motorov dočkali už počas predfaceliftu. Pri benzíne sa dočkáme trojvalcového 1.0 TCe (88kW), ktorý príde až koncom roka 2020. Po novom bude 1.3 TCe vyrábaná v 4 výkonnostných verziách a to 74kW, 85kW, 103kW a 117kW. Lúčime sa so vznetovou jedntkou 1.7 BLUE dCi. V ponuke zostáva len 1.5 BLUE dCi (70kW a 85kW). No a nakoniec pribúda avízovaná hybridná jednotka (E-TECH Plug-in hybrid) s výkonom 117kW. Využíva štvorvalcovú 1.6 a 2 elektromotory. Hybrid bude samozrejme schopný čisto elektrickej prevádzky a vďaka 9.8 kWh batérií bude dojazd v meste činiť 65km.