Žiaľ, súčasný trend automobiliek pokračuje, a na trhu stále pribúda viac a viac nevkusných a zbytočných crossoverov a SUVčiek… Neviním z toho automobilky, veď ľudia sú tí, ktorí si to žiadajú a kupujú. Keď už teda musia byť na trhu, nemohli by aspoň trochu lepšie vyzerať? A nie len ako vysoké krabice na kolesách? Tím sa chcem dostať k novinke od Renaultu, ku Capturu. Teda, no, Captur síce nie je žiadna novinka, prvá generácia je tu s nami od 2013 až dodnes. No už v roku 2013 bol ten interiér proste strašný, lacný a celkovo sa Captur javil, ako trošku drahšia Dacia. Lenže dať približne 16 000€ za trošku krajšiu Daciu, je podľa mňa moc.

Našťastie prišla nová generácia a tá vyzerá inak.. Hodná svojej ceny a zameraniu. Renault konečne prišiel s interiérom, v ktorom rád precestujem tisíce kilometrov. Vyzerá veľmi podobne tomu v novom Cliu, ale to sa dalo čakať. Captur bolo vždy také vyššie Clio. Svojim dizajnom sa zaraďuje do zvyšku modelovej rady Renaultu a vpredu pribúdajú typické C svetlá. Novinkou je však, že Céčkové svetlá sú aj vzadu. Tie sme mohli vidieť akurát tak na koncepte Symbioz. Obe budú Full LED. Tak ako aj v novom Cliu.. A tých tak ako aj v Cliu je tu viac. Predsa len sú postavené na rovnakej platforme. Interiér tzv. Smart Cockpit zdieľa podobné prvky, stredový panel “Flying Console” je takmer totožný, disponuje rovnakým, novým systémom EasyLink s rovnakou obrazovkou, ako menší súrodenec. A to je dobre. Ako som už povedal, je to interiér, na ktorý sa dá konečne pozerať narozdiel od predchodcu.

Zdieľať budú aj ponuku motorov. Renault teda prináša svoj plug-in hybrid do B-segmentu. Technológiu nazvali E-Tech Plug in-Hybrid a bude sa snažiť o čo najväčšiu efektivitu. Kapacita batérie by mala byť 9.8 kWh. Elektromotory by mali spolupracovať s novým 1.6 litrovým benzínom. Dojazd v meste by mal atakovať hranicu 65 kilometrov a pri rýchlostiach do 130km/h by mal dojazd činiť 45 kilometrov. Zvyšok ponuky budú tvoriť 3 benzínové motory (1.0Tce 100k, 1.3TCe 130k a 155k) a 2 naftové (1.5dCi 95k a 110k).

Captur, ako aj Clio je zamerané hlavne na mladú klientelu. Okrem moderného Easylinku si záujemcovia môžu vybrať z vyše 90 farebných kombinácii. Podobne je to aj v interiéri, aj keď nie v takom množstve. Čo okrem možností poteší mladých? No technológie predsa! Renault chce aby sa vodič cítil na cestách čo najbezpečnejšie a najpohodlnejšie (rozumej, čím menej robíš tým lepšie). Captur vie v kolóne sám zastať a následne sa rozbehnúť (funkcia je podmienená automatickou EDC prevodovkou alebo hybridným pohonom), samozrejmosťou teda je aj adaptívny tempomat, udržiavanie v jazdných pruhoch. Štandardom bude aj automatické zabrzdenie v krízových situáciach. A keď už sa dostanete do cieľa, auto samé zaparkuje, ukáže vám okolie pomocou 360° kamery, či vás upozorní na prichádzajúce auto pri opúšťaní parkovacieho miesta.

Poďme si to zhrnúť.. Nový Captur je krajšie, väčšie, hybridné a technológiami napchaté dostupné SUV. Aj keď o tej dostupnosti ešte hovoriť nemôžeme. Pretože cenu žiaľ zatiaľ nevieme, no úspešnosť druhej generácie bude podľa mňa minimálne rovnaká ako pri tej prvej.