Tak po dlhšej odmlke som sa opäť mohol činiť ako traťák. Tento článok, či spoveď traťáka, tu mala byť už v marci. Žiaľ situácia nedovolila konanie sa akcie takých rozmerov a tak bola preložená na neurčito. Neurčito sa nakoniec zmenilo na dátum 7.-9. 8. 2020. Tento víkend sa udiali dve, pre mňa nové veci. Prvýkrát som sa zúčastnil rally ako traťový komisár a prvýkrát som zažil takúto akciu bez divákov.
Hneď vám môžem povedať, že závidím rally traťákom. Neviem, či to bolo absenciou divákov ale ten kľud bol na nezaplatenie. Sám som sa cítil ako divák. Aby som vám to ozrejmil. Kopcový traťák má na starosti nielen divákov ale aj dianie na trati. V okamihu aj najmenšej nehody treba konať. Neustále komunikujete cez vysielačku, sledujete stav vozovky. Pri rally? Usaďte sa, pozrite si 3 hodiny prejazdov stotisícových áut a môžete ísť domov. Paráda nie? Samozrejme, nie je to úplne bez povinností. Niektoré stanoviská mali na starosti tzv. retardéry, kde museli každý prejazd zapísať a pri kontakte s balíkom sena prirátať penaltu. Na stanovisko dostanete vestu, visačku, zoznam kontaktov v prípade vážnej nehody a to je tak všetko. Jazdci si malé poruchy, či ťukance riešia sami.
No a tí diváci. Nie, že by som sa sťažoval ale bolo až moc ticho na takú akciu. Bolo síce menej roboty a mohol som si vychutnať zvuky burácajúcich motorov ale uberalo to na atmosfére. Atmosférou myslím najmä povzbudzovanie, či pomoc jazdcom bez zaváhania. Bez opitých fanúšikov si to viem predstaviť aj každoročne.
K samotnej rally a najmä RZ Tatra 1 a 2. RZ sa odohrávala v polygóne Tatry v Kopřivniciach. Nádherne industriálne prostredie kombinované s lesmi. Lepšie miesto si ani neviem predstaviť. K autám samotným musím povedať, že sa bolo na čo pozerať. Môjmu oku, no hlavne uchu, samozrejme ulahodil Renault Clio S1600 (Dohnal/Vybíral), ktorého sme interne prezývali delostrelec. Hlučnejšie auto tam asi nebolo. Aj keď mu konkurovala plejáda Peugeotov 208 R2 svojimi plameňmi ale aj Porsche 997 GT3 (Macek/Vondříčková). Typickým spestrením bolo aj 11 kusov Cupových Oplov Adam, ktoré na mojom stanovisku jazdili výhradne po troch kolesách. Prvýkrát som videl v akcii nové R5ky s označením Rally2. Prekvapením však bol „staručký“ Ford Focus WRC (Pech/Uhel), ktorý tieto novinky predbehol a zároveň sa celkovo umiestnil na prvom mieste (1:11:14.6). Za ním nasledovala posádka Kopecký/Hloušek v spomínanej Rally2 R5(1:11:19.9). Na treťom mieste skončila dvojica Mareš/Bucha taktiež na Rally 2 R5(1:12:19.2).
Tak ako každý report, fotky sú fotené vrámci možností a síl amatéra a traťáka v práci.