Na úvod by som rád dačo povedal o značke Alpine ako takej. Vznikla v roku 1955 v Dieppe. Jej prvým modelom bola A106, ktorá zdieľala mnoho dielov s Renaultom 4CV. Alpine zbierala mnoho ocenení z automobilových pretekov a časom si tak Alpine vybudovala isté meno v tomto odvetví. A110 (pôvodná) bola akýmsi vrcholom značky a stala sa jej ikonou. Produkcia modelov pokračovala až do 1995, kedy značka zanikla. V roku 2017 však uzrela svetlo sveta moderná A110, s ktorou sa väčšina z nás stretla..aspoň na obrázku. Mnohí jej vyčítali, že jej chýbajú kone a nevyniká ničím prevratným, oproti konkurencii. Veľmi rád by som vedel, koľko z kritikov v nej aj reálne sedelo a v najlepšom prípade ju mali šancu porovnať s konkurenčným Caymanom 718T.
Začnem radšej s tým, o čom mal byť tento článok od začiatku. A to je ostrejšia, výkonnejšia A110S. Po verziách Pure a Légende sa usádza na vrchole ponuky model A110S. Po dizajnovej stránke prebehli zmeny, ktoré by mali podtrhnúť športovú podstatu auta a odlíšiť ho od jemnejších modelov. Modré prvky ako prešívanie na sedačkách a palubovky nahradila oranžová farba. Chrómové prvky nahradili čierne. Pribudla aj farba karosérie, ktorá je určená výhradne pre Sko nazvaná Gris Tonnerre (matná šedá). Je tak veľmi jednoduché spoznať variantu A110S aj na prvý pohľad.
Tie zásadné zmeny sa však diali pod kapotou a karosériou. Alpine A110S je teraz o 4mm nižšia, nové pružiny sú o 50% tuhšie a tlmiče sa tiež dočkali nového nastavenia. Stabilizátory sú teraz o 100% tuhšie. Auto by však podľa tvrdenia značky malo byť stále dobrým spoločníkom na každodenné používanie. Pri použití na trati tu je samozrejme Track Mode, ktorý by mal vypnúť ESC úplne a teda vám nebude kaziť zábavu, ani ak bude auto na hrane, či dokonca za ňou. Sklamala ma však absencia mechanického (LSD), ktorý pravdepodobne padol za obeť pri šetrení váhy. O plynulé výjazdy zo zákrut sa teda bude starať e-diferenciál. Z linky bude vychádzať na Michelin Pilot Sport 4 v rozmeroch 215 (vpredu) a 245 (vzadu).
Motor zostal ten istý, navýšený bol však výkon, a to o 40 koní. Konečný výkon teda činí 292k. Zmenil sa však aj priebeh a maximum 320Nm máte k dispozícii od 2000 ot./min, až do 6400 ot./min (pôvodne 5000 ot./min). Zrýchliť tak dokáže z 0 na 100 za 4,4s. Príplatkové 320mm kotúče sa stávajú štandardom. Za čo si však viete priplatiť je strecha z uhlíkových vlákien, ktorá ušetrí 1.9kg na už aj tak nízkej váhe. Cena bude začínať na 66,500€ (platí pre Francúzsky trh). Prvé kusy budeme môcť vidieť u predajcov už v októbri a k majiteľom sa dostanú pred koncom roka 2019.