Už nejaký čas nám značka Škoda podsúva informácie o svetovej premiére úplne nového Kodiaqu vo verzii RS. Nie je teda už žiadnou novinkou, aké parametre toto vozidlo bude mať. Pre mnohých sú však stále športové SUV tŕňom v oku a zanevierajú na akékoľvek informácie či priateľstvo s týmto trošku iným svetom. My sme už viacero športovo zameraných SUV otestovali a vždy sme dospeli k tomu, že majú svoje opodstatnenie. To si uvedomila aj „MB-čka“ a už zopár mesiacov chystá vrcholovú verziu Kodiaqu.

Parametrovo sa nebude jednať o žiadneho slabocha. Pod kapotou bude mať 239 koní a 500 Nm s naftového agregátu 2.0 BiTDi. Ten získal svoj výkon aj vďaka použitiu systému dvoch turbo-dúchadiel. zatiaľ nám nie sú známe iné parametre dynamiky, všetko príde časom. Čo však Škodovka už dokázala s prototypom?! Stanoviť rekord na Nordschleife v kategórii 7-miestne SUV a to s časom 9:29:84. Rekordný je hlavne tým, že doteraz sa to žiadnemu inému 7-miestnemu SUV nepodarilo, keďže to nikto ani neskúšal, no aspoň mali o čom média písať. 

Najnovšie nám značka Škoda ukázala nové logo označenia RS. To je po novom už len čisto červené s absenciou zelenej farby, ako sme to poznali doteraz z mnohých modelov Škodovky. Červeným je tento-krát vyplnené písmeno V, ktoré pre značku znamená víťazstvo (Victory). Skratka RS následne odkazuje na Rallye Sport a na ich bohatú históriu v motor-športe. 

 

 

Čo sa športových SUV týka, tak skupina VW Group nemá v tomto ešte úplne jasno a môžeme vidieť, že ani náhodou nie sú zosynchronizovaný. Škoda si vyvíja svoje športovo zamerané SUV, Volkswagen na to dá sa povedať kašle a Seat prišiel so značkou Cupra, pod ktorou už koncom roka začne predávať 300-koňovú benzínovú Atecu. Je otázne, či sa časom všetci začnú uberať rovnakým smerom, no zatiaľ tomu nič nenasvedčuje. Značka Škoda zatiaľ nepotvrdila vznik benzínovej verzie Kodiaqu RS a ani žiadnej inej alternatívy v prípade menšieho Karoqu.

Celé divadlo a finálnu podobu Kodiaqu RS si budeme môcť pozrieť už v Októbri na Parížskom autosalóne.