Renault Scénic, meno, ktoré kedysi rezonovalo v každej domácnosti, kde deti zo zadných sedadiel viac šéfovali autu, ako rodičia samotnému volantu. Tento model bol prvým skutočným priekopníkom medzi kompaktnými MPV – malým rodinným autom, ktoré zvládlo všetko, od každodenných nákupov až po tie nezabudnuteľné rodinné výlety s nekonečnými otázkami: „Kedy tam už budemeeee?!“. A teraz, keď sa na tento názov pozeráme v roku 2024, dostávame sa k novému, plne-elektrickému SUV. Ako sa to stalo? Kde je ten starý dobrý, „praktický“ Scénic, ktorý sme poznali?
Scénic sa objavil na scéne (Scénic na scéne 🙂 ) v roku 1996, kedy sa Renault rozhodol vyskúšať niečo nové. Auto, ktoré bolo veľkostne niekde medzi kombi a hatchbackom, no ponúkalo viac priestoru, ako by ste od neho očakávali. Tento koncept sa rýchlo ujal a stal sa hitom, ktorý postupne vytvoril celý segment vozidiel. Scénic si získal srdcia rodín po celej Európe, vďaka svojej univerzálnosti a premyslenému interiéru, ktorý ponúkal viac úložného priestoru, než akékoľvek iné auto v tej dobe. Predstavte si ho ako materský šatník – na pohľad možno obyčajný, ale plný tajných priehradiek, do ktorých sa zmestilo všetko, čo ste si len mohli predstaviť.
Časy sa však zmenili a rovnako aj Scénic. Prvá generácia bola takým úvodom do sveta MPV, ale čoskoro prišli ďalšie iterácie, ktoré ponúkali ešte viac pohodlia, bezpečnostných prvkov a technológií. Renault sa snažil udržať krok s dobou, pridal šmrnc a trochu francúzskeho šarmu. Avšak, ako plynuli roky a rodiny začali preferovať SUV-čka, tradičné MPV začalo strácať svoj lesk. Na scénu prišli dravšie modely, ktoré ponúkali niečo viac ako len praktickosť. A tak sa Renault rozhodol pre evolúciu – postupnú transformáciu, ktorá by udržala Scenic relevantným aj v modernom automobilovom svete.
No a teraz tu máme úplne nový Scenic. Áno, čítaš správne, „Scenic“ bez dĺžňa! Akoby aj samotné meno auta prešlo na diétu. Možno je to súčasť minimalistického prístupu, ktorý dnes tak fičí, alebo len malé gesto, aby nám Renault ukázal, že v roku 2024 sa všetko zjednodušuje. Alebo je to možno len francúzsky spôsob, ako jemne podpichnúť všetkých jazykových puristov. Nech už je dôvod akýkoľvek, Scénic, pardon, Scenic bez dĺžňa, je teraz plne elektrické SUV, ktoré má viac spoločného s futuristickými víziami než s obyčajným rodinným autom.
Poviete si, čo sa to stalo s tým starým dobrým Scenicom? A odpoveď je jednoduchá: vyrástol. Ako každý tínedžer, ktorý sa zmenil na dospelého, aj Scenic si prešiel svojou fázou hľadania identity. A zdá sa, že našiel svoju cestu práve v elektrifikácii, ktorá je dnes tak populárna. Že to už nie je to MPV, ktoré ste si pamätali? Možno, ale je to moderný a sofistikovaný nástupca, ktorý chce dokázať, že aj rodinné auto môže byť zaujímavé a inovatívne.
Takže tu stojí nový Scenic – elegantný, odvážny a plný elektrického sebavedomia. Možno už nevonia po pieskovisku a detských sedačkách, ale stále má niečo zo svojej starej DNA. A teraz, keď sa pustíme do jeho detailnejšieho preskúmania, uvidíme, či sa tento nový prístup naozaj vyplatil. Bude tento Scenic tou správnou voľbou pre moderné rodiny, alebo je to len ďalší pokus o zachytenie trendu? Poďme na to!
Nová tvár, nová batéria a známa jednotka
Keď sa pozrieme na nami testovaný SCENIC, verziu ICONIC s výkonom 220 koní a kapacitou batérie 87 kWh, je zrejmé, že táto verzia predstavuje nielen technický vrchol, ale aj evolučný krok vpred pre model, ktorý bol kedysi synonymom praktického rodinného života. Ale ako by sa na to pozeral ten starý dobrý Scénic, ktorý nás sprevádzal na rodinných výletoch po celej Európe?
Predstavme si, že starý Scénic by bol starostlivým otcom, s nohavicami až po pupok, plnými rôznych vačkov a schránok, kde by schovával všetko od mapiek až po sladkosti. Bol stavaný tak, aby zvládol čokoľvek, čo rodina potrebovala. Nový SCENIC ICONIC, na druhej strane, je už jeho dospelý syn, ktorý prevzal otcovu vášeň pre praktickosť, ale pridáva k nej aj technickú sofistikovanosť a eleganciu modernej doby. Nohavice sa zmenili na štýlové úzke džínsy, a mapy sú už len ikonky na dotykovej obrazovke.
V srdci nového SCENIC-u bije synchrónny elektrický motor s výkonom 220 koní. To je dostatok na to, aby ste sa dostali z bodu A do bodu B nielen pohodlne, ale aj svižne, bez akéhokoľvek pocitu, že by ste potrebovali niečo viac. K tomu mu značne pomáha aj krútiaci moment 300 Nm, ktorého hodnota okamžite zatiahne autom vpred. Ak by ste tento výkon porovnali s minulými generáciami Scénicu, je to ako keby ste z preplneného rodinného vanu, ktorý mal čo robiť, aby prešiel alpské priesmyky, presadli do moderného expresného vlaku, ktorý sviští cez krajinu s ľahkosťou a šarmom.
Batéria s kapacitou 87 kWh je srdcom tohto auta a symbolizuje evolučný skok, ktorý SCENIC urobil. Nielen pre model, ale aj pre značku. Nachádza sa tu totižto novšia technológia s chemickým zložením NMC (Nikel-mangán-kadmium). Tá sa v praxi vyznačuje lepšou výdržou, menšou mierou opotrebenia a výrazne lepšími vlastnosťami pri dobíjaní. Kedysi by ste pozerali na starý Scénic a jeho nádrž na palivo, ako na studňu, ktorá vždy potrebovala byť dopĺňaná, často na tých najnevhodnejších miestach. Teraz však nový SCENIC prináša elektrickú budúcnosť, kde stačí raz za čas pripojiť kábel, a máte energiu na stovky kilometrov. A tým stovky, myslím naozaj stovky. Nie tri stovky, či štyri stovky. Ale celkovo aj päť stoviek kilometrov na jedno nabitie!
Ak sa vám zdá, že nový SCENIC je teraz technickým divom, máte pravdu. Všetky tieto vylepšenia sa však nesú v duchu tradičných hodnôt modelu – praktickosť, spoľahlivosť, a komfort – avšak s nádychom modernosti a udržateľnosti. Zatiaľ čo starý Scénic by si možno sadol na kávu a rozprával historky o tom, ako sa mu kedysi podarilo doviesť celú rodinu do Chorvátska bez jediného zastavenia, nový SCENIC by si tú kávu objednal cez dotykovú obrazovku a doručil ju pomocou inteligentného systému, ktorý sleduje vaše každé želanie.
Týmto spôsobom SCENIC ukazuje, že technika nemusí byť chladná a neosobná. Naopak, môže byť ako váš starý známy, ktorý sa vyvinul, ale nezabudol na svoje korene. Tento nový SCENIC nie je len obyčajným nástupcom – je to auto, ktoré sa snaží ukázať, že aj keď ste zmenili pohonný systém a pridali množstvo technológií, stále si môžete zachovať to, čo vás robilo výnimočným.
A prax hovorí…
Pocit z jazdy v novom SCENIC E-Tech je ako znovuobjavenie starého priateľa, ktorý sa však medzitým naučil niekoľko nových kúskov. Predná poháňaná náprava je možno na dnešné elektrické pomery trochu nečakaná, no pre SCENIC akoby prirodzená. Zrazu sa ocitnete v aute, ktoré pôsobí ako pokojný moreplavec, plaviaci sa na elektrických vlnách s neochvejnou istotou. V dnešnom svete elektromobilov, kde vás často zarazí okamžitý príval výkonu ako blesk z jasného neba, SCENIC ponúka jemnú a plynulú cestu vpred. Lineárne zrýchlenie bez dramatických výkyvov – presne to, čo očakávate od auta, ktoré sa nezameriava na adrenalínové záchvaty, ale na každodenné potešenie z jazdy.
Je to taký francúzsky paradox: výkonný, no nie agresívny, plynulý, no nie nudný. Renault akoby vytiahol z klobúka trik, pri ktorom sa vám zdá, že auto má svoj vlastný, diskrétny šarm, ktorý vás vtiahne do hry bez toho, aby na vás kričalo. Na veľkých 20-palcových diskoch sa SCENIC pohybuje s gráciou, ktorá je v tomto segmente takmer nevídaná. Podvozok je skutočne komfortne nastavený a priam vás rozmaznáva, ako keď si po dlhom dni ľahnete do mäkkej postele. Ani na chvíľu by vás nenapadlo zvažovať menšie disky – tieto mu jednoducho pristanú, dodávajú mu tú správnu dávku štýlu a sebavedomia.
V mestskom prostredí vás SCENIC očarí svojou obratnosťou. Je ako tanečník na parkete, ktorý sa pohybuje s takou ľahkosťou a eleganciou, až začnete premýšľať, či Renault predsa len nepridal tajne systém 4Control. Obratnosť SCENIC-u vyniká najmä v mestských uličkách, kde sa bez väčšieho úsilia preplieta medzi vozidlami a ľahko zvláda aj tesné parkovacie manévre. A čo ten 4Control?! Nie, samozrejme ho nemá. Ale povedzme si pravdu, elektrické auto by ho mohlo mať ako štandard. Obzvlášť, ak zadná náprava nie je poháňaná, pridalo by to SCENIC-u niečo navyše oproti konkurencii, keďže tu to má ťažké.
A potom je tu spotreba. V meste, kde iné elektromobily môžu zápasiť s udržiavaním energetickej efektívnosti, SCENIC si spokojne pýta okolo 14,5 kWh na 100 km. Mimo mesta sa trochu nadýchne, no stále ostáva na výbornej hodnote 15,7 kWh na 100 km, a na diaľnici vás prekvapí iba 17,1 kWh na 100 km. SCENIC akoby zrkadlil starý koncept „turistického auta“ – pokojného, efektívneho, vždy pripraveného na dlhú cestu, pričom prekročenie hranice dojazdu 500 kilometrov sa preň stáva rutinou. V meste dokonca koketuje s možnosťou dosiahnuť až 600 kilometrov na jedno nabitie, čo je v dnešnej dobe viac než úctyhodné.
Celý pohon je dôkazom precízneho inžinierstva a skvelej harmónie. Renault tu namiešal kokteil, v ktorom sa všetko dokonale dopĺňa. Ako dobré víno, ktorému nechýba ani štipka ovocia, ani kvapka správnej kyseliny. V tomto prípade však nejde o víno, ale o čistú elektrinu – a tá vás v novom SCENIC-u presvedčí, že budúcnosť môže byť nielen ekologická, ale aj nesmierne príjemná a efektívna. Osobne by som však do budúcna prijal buď systém 4Control, alebo zvážiť pre Renault pridanie pohonu 4×4, keďže pomaly začína za rovnako veľkými MPV v tomto segmente zaostávať. A to nielen výkonom, ale práve tým pohonom všetkých kolies, čo už všetci ponúkajú. A aj napriek tomu, že mi to tu zrovna nechýbalo, keďže som sa naladil na jeho výkonovú vlnu, tak 300 elektrických koní by tejto veľkosti určite pri predbiehaní svedčalo ešte o niečo viac.
Dizajn hodný ocenenia
Dizajn exteriéru nového SCENIC-a je ukážkovým príkladom evolúcie v priamom prenose. Kedysi ikonické MPV, ktoré bolo synonymom rodinného auta, sa premenilo na moderný MPV Crossover, ktorý so svojimi predchodcami zdieľa už len meno. Táto zmena však nebola náhodná, ale výsledkom starostlivého prístupu, ktorý Renault zvolil pri transformácii tohto modelu. Je to ako sledovať, ako sa z húsenice stáva motýľ – SCENIC doslova rozprestrel krídla a pridal sa k novej vlne vozidiel, ktoré spájajú praktickosť s avantgardným dizajnom.
Kým starší SCENIC-y boli známe svojimi mäkkými a zaoblenými tvarmi, nový SCENIC sa hrdo prezentuje ostrejšími líniami a modernejším prístupom k dizajnu. Už to nie je to „nudné rodinné auto“, ale štýlový crossover, ktorý sa nestratí ani v meste, ani na ceste na víkendové dobrodružstvo. Moderný vzhľad je zároveň veľmi premyslený – na jednej strane SCENIC zanechal za sebou nostalgické „C“-čkové svetlá, ktoré definovali jeho tvár celé roky, no na druhej strane získal novú identitu, ktorá je rovnako výrazná a pútavá. Tento nový svetelný podpis, ktorý debutoval s Cliom, následne s SCENIC-om, Rafale a konceptom Symbioz, je dôkazom, že Renault nechce ísť cestou retro-futurizmu, ktorý dnes všade vidíme. Naopak, SCENIC vsádza na čisté, ostré línie, ktoré sú moderné bez toho, aby museli odkazovať na minulosť.
Predná časť auta je doslova umeleckým dielom. Je to ten typ dizajnu, ktorý vás núti pozastaviť sa a skutočne sa naň pozrieť. Jemne zaoblená maska s čistými líniami, elegantné LED svetlomety a samozrejme, zapustené kľučky – to všetko pôsobí ako precízne poskladaná mozaika, kde každý prvok má svoje miesto a zmysel. Tieto zapustené kľučky, ktoré sa stali ikonickým prvkom moderných elektromobilov, nielenže prispievajú k lepšej aerodynamike, ale zároveň dávajú autu vzhľad, ktorý sa odlišuje od konvenčných dizajnov.
Napriek tomu, že SCENIC sa snaží byť moderným a odvážnym vozidlom, nezabúda ani na malé odkazy na svoju bohatú históriu. Disky kolies s názvom Oracle, ktoré pri bližšom pohľade odhaľujú drobné retro detaily, sú krásnym príkladom toho, ako je možné kombinovať nové s tradičným. Vďaka perleťovej farbe Nacré, ktorá nádherne ladí s čiernou strechou Étoilé, sa SCENIC stáva vizuálnym šperkom na každej ceste.
Ak by som mal hľadať nejakú chybu na dizajne tohto auta, jednoducho ju nenájdem. SCENIC je pre mňa ukážkou toho, ako by mal vyzerať moderný crossover – štýlový, elegantný, no zároveň praktický a prepracovaný do posledného detailu. Jediné, čo ma ešte trochu mätie, je otázka, kam ho presne zaradiť. Je to viac MPV, alebo SUV? Pravda je taká, že SCENIC má od každého trochu, a to je práve to, čo ho robí takým výnimočným. Je to auto, ktoré si vytvára vlastné pravidlá a nesnaží sa zapadnúť do prednastavených škatuliek. A to je, v konečnom dôsledku, presne to, čo ho robí takým lákavým.
Interiér, ktorý poznáš
Interiér nového SCENIC-u je ako vyladený pokrm od Michelinského šéfkuchára – každá ingrediencia, každý detail je tu na správnom mieste, a akoby to nestačilo, má aj niečo navyše, čo ťa prekvapí. Už keď otvoríš dvere, privíta ťa kvalita spracovania, ktorá by zahanbila aj mnohé prémiové značky. Hladíš po jemných švoch a jemnej koži na sedadlách a rozmýšľaš, či toto auto neprišlo priamo z nejakého tajného ateliéru, kde si interiér nechávajú navrhovať najbohatší filmoví režiséri.
A teraz k tým sedadlám – sú ako vyladené kreslá v luxusnej kaviarni. Polokožené, svetlé, pohodlné a s možnosťou nastaviť si ich presne podľa svojich potrieb. Taká malá chvíľa pre seba, keď si upravuješ sedadlo a cítiš, ako sa ti pomaly prispôsobuje. Farba? Bledá koža. Praktické? Asi nie, ale vyzerá to luxusne a ladí to s celkovým štýlom auta. A keď už sme pri tom luxuse, ten pocit, keď sadneš do týchto sedadiel, je ako keď si po dlhom dni konečne ľahneš na pohovku s obľúbeným nápojom v ruke – skrátka úžasné.
Ale to nie je všetko. Máš rád slnko? Renault to zistil a rozhodol sa ťa rozmaznávať. Panoramatická strecha na SCENIC-u je niečo ako high-tech slnečné okuliare pre tvoje auto. Však, kto by ešte dnes chcel manuálne rolovať roletu, keď môžeš mať elektro-chromatické tienenie? Jeden stlačený gombík a strecha sa zatemní ako na povel. Je to tak cool, že už by si ani nechcel nič iné. Trošku ti to pripomína tie scény z futuristických filmov, kde sa všetko ovláda dotykom a všetko funguje presne tak, ako si to predstavuješ.
A keď už máš tú správnu atmosféru, čo by ti ju mohlo ešte viac vylepšiť? Správne, hudba. SCENIC totiž prichádza s audiosystémom Harman Kardon, ktorý ladil sám majster elektronickej hudby Jean Michel Jarre. A to je meno, ktoré stojí za to spomenúť. Povedzme si úprimne, ak by si si mohol zvoliť, kto ti nastaví hudbu na cesty, neváhal by si ani na sekundu. A to, čo z tohto systému vychádza, je čistý balzam pre uši. Každá pieseň, každý tón znie presne tak, ako má – či už ide o ráno plné energie alebo večernú jazdu pod hviezdami.
No, samozrejme, ani technologická dokonalosť nie je vždy úplná. Renault sa rozhodol unifikovať svoje systémy, a tak SCENIC dostal rovnaký R-Link ako Austral a Megane E-Tech. Je to skvelý systém, intuitívny a prepojený s Googlom, ale… Android Auto a Apple CarPlay ti občas radi pripomenú, že nič nie je dokonalé. Keď ti z ničoho nič vypadne spojenie, môžeš nad tým len mávnuť rukou a pomyslieť si, že niekde vo svete sú predsa len aj väčšie problémy.
V konečnom dôsledku, interiér nového SCENIC-u je miesto, kde by si kľudne strávil aj celý deň. Je to ako keď nájdeš ten správny kútik v kaviarni – pohodlný, s výbornou kávou, príjemnou hudbou a dostatkom slnka. A aj keď má svoje muchy, tak ako všetko na svete, tie malé nedostatky ti rýchlo odpustí, keď sa ponoríš do pohodlia a technologickej výbavy, ktorú ti SCENIC ponúka.
Technologicky niečo medzi…
Technológie v novom SCENIC-u sú na takej úrovni, že si na chvíľu možno pomyslíš, že sedíš v aute o triedu vyššie. Adaptívny tempomat funguje tak hladko, že by sa mohol stať vzorom pre mnohé konkurenčné značky. V spojení s aktívnym udržiavaním v jazdnom pruhu to zvláda naozaj bravúrne. Auto si krásne drží stred pruhu a pri jazde ti dodáva pocit, že sa naň môžeš spoľahnúť aj na dlhších trasách. Preraďovanie medzi pruhmi by bolo príjemným bonusom, ale aj bez neho SCENIC dokazuje, že adaptívny tempomat vie byť viac ako len „pomocná ruka“.
Čo však zamrzí, je absencia špičkových matrixových svetiel, na ktoré si už človek zvykol v iných moderných autách. Renault sa rozhodol staviť na klasiku, a tak tu máme štandardné Full LED svetlá. Tie síce svoje povinnosti plnia bez výčitiek, s automatickým zapínaním diaľkových svetiel, no trochu tomu chýba ten extra „wow“ efekt, ktorý by z matrixových svetiel urobil tvojho nočného spojenca na cestách. Možno pri ďalšej generácii, Renault?
Na druhej strane, technológie, ktoré SCENIC ponúka, sú v mnohých ohľadoch veľmi praktické. 360º kamera ti pomôže bez problémov manévrovať aj v stiesnených priestoroch a digitálne vnútorné spätné zrkadlo ti poskytne lepší prehľad o situácii za autom. Tieto vychytávky sa stávajú stále populárnejšími, a to právom – ide o detaily, ktoré pri každodennom jazdení naozaj oceníš.
Jeden z tých momentov, keď si povieš „hmm, to ma prekvapilo“, je absencia vyhrievania zadných sedačiek. V aute tejto kategórie by si to už skoro očakával ako samozrejmosť, ale SCENIC ti dáva lekciu, že nie všetko je vždy na svojom mieste. Na druhej strane, elektrický kufor je príjemným bonusom, ktorý oceníš najmä pri nákupoch alebo keď máš plné ruky.
A potom tu je to ambietné osvetlenie interiéru – efektné, štýlové a takmer hypnotické. Keď sa zotmie, SCENIC sa mení na akýsi mobilný salónik, kde svetlá jemne dotvárajú atmosféru interiéru. Je to ako mať vlastný malý svet, ktorý si prispôsobíš podľa nálady, a to všetko s nádychom elegancie a štýlu.
Celkovo vzaté, technológie v SCENIC-u sú zmesou praktických prvkov a tých, ktoré by si mohol ľahko prehliadnuť, ale potom sa bez nich cítiš trochu ochudobnený. Je to ako keď dostaneš na večeru niečo, čo chutí skvele, ale vždy tam je tá myšlienka: „Keby tam pridali ešte toto, bolo by to dokonalé.“ Avšak aj s týmito menšími kompromismi, SCENIC stále ponúka dostatok technológií, ktoré spravia tvoju jazdu príjemnou a pohodlnou.
Finito
A tak sa dostávame k záveru našej malej automobilovej odysey so SCENIC-om. Po týždni strávenom za volantom tohto sympatického Francúza som si vytvoril celkom jasný názor: toto auto si naozaj zaslúži uznanie. Ale predsa len, nie je to úplne bez chýb.
Nový SCENIC dostáva odo mňa hodnotenie 9/10. Je to naozaj skvelé auto, ktoré sa vydalo správnym smerom – moderný dizajn, pokročilá technológia a celkovo veľmi dobrý jazdný zážitok. Ale, ako sa hovorí, ani francúzska bageta nie je vždy perfektne chrumkavá, a aj tu sa nájdu nejaké tie nedostatky. Absencia zopár komfortných prvkov, ako vyhrievanie zadných sedačiek či matrixové svetlá, to sú tie malé omrvinky, ktoré mi chýbali k úplnému automobilovému šťastiu.
Cena je, samozrejme, otázkou, ktorá sa nevyhne ani tým najkvalitnejším modelom. SCENIC začína na 43 900 €, ale ak si ho chceš dopriať v takej luxusnej výbave, ako sme ho testovali my, priprav si peňaženku na sumu cez 55 tisíc €. A teraz sa dostávame k tej zaujímavej časti – je to veľa alebo nie? To nechám na teba. Ak hľadáš auto s vynikajúcim dojazdom, ktorý atakuje hranicu 600 kilometrov, a máš rád moderný a elegantný dizajn, potom si možno povieš, že je to férová cena za balík, ktorý SCENIC ponúka.
Dizajn SCENIC-u je skutočne ľúbivý, a to nielen pre oko, ale aj pre srdce. Renault dokázal vytvoriť auto, ktoré sa nesnaží byť retro-futuristickým sci-fi modelom, ale skôr vsadilo na čisté línie a moderný vzhľad, ktorý bude pôsobiť dobre aj po rokoch. To je dnes veľká výhoda, keďže mnohé autá vyzerajú až príliš ako z filmu o budúcnosti.
Jedinou vecou, ktorá mi trošku chýbala, bol pohon všetkých kolies. SCENIC sa rozhodol držať predokolky a aj keď to nie je vyslovene problém, v niektorých situáciách by sa pohon 4×4 predsa len zišiel. Ale kto vie, možno to bude niečo, čo Renault prinesie v ďalšej generácii.
Na záver ti teda nechám rozhodnutie na teba – nový SCENIC je veľmi dobré auto, ktoré sa rozhodlo ísť svojou cestou. A ako to už pri autách býva, otázka ceny a vybavenia je vždy subjektívna. Ak ti vyhovuje to, čo SCENIC ponúka, potom je to určite hodná voľba. Takže ak si hľadáš niečo, čo ťa pohodlne prevezie z bodu A do bodu B, pričom si ešte užiješ každý kilometer, nový SCENIC by mohol byť práve pre teba.
A prečo už SCENIC nie je Scénic?
No, to je dobrá otázka! Prečo sa zrazu z Scénic-u stal len obyčajný SCENIC? Kde zmizol ten dĺžeň nad písmenom „e“? Možno to na prvý pohľad nevyzerá ako veľká zmena, ale v skutočnosti to symbolizuje nový začiatok pre toto auto.
Renault sa rozhodol trochu prepracovať svoju filozofiu a s tým prišla aj potreba prispôsobiť názov auta moderným trendom. Možno si povedali, že to s tým dĺžňom bolo príliš starosvetské, alebo chceli jednoducho odlíšiť novú generáciu od tých predošlých. Alebo si predstav, že prišli na to, že ten dĺžeň zbytočne zaťažoval počítačové systémy v ich autách! Ale teraz vážne – je to viac o čistote dizajnu a jednoduchosti.
Značka sa snaží ísť s dobou, kde menej je často viac, a tak aj názov auta musel prejsť istou evolúciou. Dĺžeň bol možno považovaný za prežitok, niečo, čo už v modernom automobilovom svete nemá miesto. A tak tu máme SCENIC – nový, svieži, moderný. Akoby sa Renault rozhodol dať autu trochu menej záťaže, aspoň na papieri.
Takže keď sa budeš niekedy pýtať, prečo už Scénic nie je Scénic, spomeň si, že je to súčasťou jeho transformácie. Nový SCENIC je tu, aby ukázal, že aj bez dĺžňa môže byť rovnako výnimočný, ak nie viac!