Nie málo úspešný SUV model značky Peugeot s označením 3008 pristál už u nás hneď viac-krát. Vždy nás nie rovnako málo očaril a naše výsledné pocity z tohto auta boli veľmi pozitívne. Či už dizajn, komfort, alebo použité technológie a materiály ho u nás zaraďujú na vyššie priečky v doteraz testovaných autách. Stále tam však bolo niečo, čo mi chýbalo. A to pohon všetkých štyroch kolies. V rukách sme vždy mali najsilnejšiu naftovú verziu a grip na prednej náprave mi občas chýbal. Už pri prvom teste som túto absenciu predhodil a navrhol niečo, ako alternatívu, že by mohli vytvoriť PHEV verziu s pohonom všetkých štyroch kolies, ako to má napríklad Mitsubishi Outlander PHEV. Moje myšlienkové pochody boli podľa všetkého vypočuté a francúzsky lev dostal do vienka štvorkolku. Nie tak však celkom takú, ako by možno viacerí chceli.
Poďme však pekne po porade. Grip Control je technológia, ktorú priniesla značka Peugeot pod kolesá svojich modelov SUV 2008, 3008 a aj 5008. Ich slová v prípade PR tlačovej správy zneli asi tak, že to takmer úplne nahrádza pohon všetkých kolies. Pre marketing fajn, no pre bežné použitie nereálne. Systém sme mali možnosť vyskúšať a pri bežných presunoch sme nebadali až taký problém. Rovnako tak v teréne, pokiaľ človek nie je „bezmozog“, tak sa nezahrabe len tak niekde. Zo psychologického hľadiska však s triedou SUV od Peugeotu do väčšieho terénu nepôjdete, lebo akonáhle by sa medzi zadné kolesá a blatníky dostalo blato, ste vybavení. A práve tento náš strach Peugeot vypočul. To, že uvedú na trh ich 3008 v prevedený Hybrid4 bolo jasné už dlhšie, no parametre boli pod rúškom tajomstva až donedávna.
Popravde, po prečítaní parametrov som ostal veľmi príjemne prekvapený. Peugeot práve predstavil svoje najsilnejšie sériovo vyrábané auto, aké kedy mal v ponuke a nikto o tom možno ani nevie. Dokonca je silnejšie, ako ich slávny hothatch Peugeot 308 GTi! Ešte dokonca aj samotná značka to berie tak, že však čo. „Máme 300 koní pod kapotou, no chceme viac hovoriť o elektrifikácii, ako o tom, že je najsilnejšie“. Iné značky by na tomto postavili svoju kampaň a ich model disponujúci takýmto výkonom, by mal v názve minimálne dve označenia športovej verzie. O to sa mi nový 3008 Hybrid4 páči viac.
Práve toto, je tá konfigurácia, ktorú som si vždy predstavoval pri 3008. Je to inak veľmi pekné auto a stále v mojich očiach má najvyššiu pozíciu, čo sa dizajnu SUV-čiek týka. Moderný, neopozeraný dizajn, geniálne vyriešený interiér a len jedna vec mu chýbala. 4×4 a výkonný motor. Pod kapotou teda nájdeme benzínovú jednotku 1.6 PureTech 200k v kombinácii hneď s dvomi elektromotormi. Jeden bude na prednej náprave s výkonom 81kW a druhý na náprave zadnej s výkonom 83kW. Kombinovaný výkon teda následne bude 220kW (300 koní). Výkon bude prenášaný na cestu skrz 8-stupňovú automatickú prevodovku e-EATP8, ktorej presnú architektúru ešte dopodrobna nepoznáme.
Každopádne, táto kombinácia bude vyžadovať aj nejaké napájanie. Samozrejme, to je riešené batériou hodnou priemerných PHEV vozidiel. 13.2 kWh bude 3008-ke stačiť na 59 kilometrový dojazd na čisto elektrickú energiu. Čo je však pre nás, ako medziplyn, podstatnejšie, je hodnota zrýchlenia z 0 na 100 km/h. Peugeot okrem toho, že vytvoril najsilnejšie vozidlo vo svojej histórii, s HYBRID4 verziou si drží rekord aj najrýchlejšie akcelerujúceho auta z 0 na 100. 3008 s 300 koňmi pod kapotou to dá za naozaj slušných 5.9 sekundy. Klobúk dolu. Práve sa pozeráme na už celkom slušný HOT-Crossover/SUV. Čakám, kedy obstarajú touto technológiou aj 5008 a zosadia tak z trónu Kodiaq RS na Nurburgringu. Na túto 3008 sa však veľmi tešíme a veríme, že sa nám v priebehu najbližších mesiacov újde.
Peugeot naplno elektrifikuje
Okrem vyššie spomínanej 3008-ky, značka v posledných dňoch, či mesiacoch oznámila hneď niekoľko elektrických noviniek. Nie, nechystajú žiadnu kolobežku. Už v krátkej dobe pribudne medzi ich štandardné modely ich najmenší model e-208, ktorého výkon bude slušných 100 kW s dojazdom až 340 kilometrov podľa WLTP. Ideálne autíčko do mesta, však?! Ak ale vyhľadávate niečo väčšie, nový Peugeot 508 SW bude rovnako vo verzii Hybrid a aj Plug-in Hybrid. Tak sa pridá k jeho zvyšku partie, aj keď nie až s takým výkonom, ako Peugeot 3008 Hybrid4. Časom by však podľa predbežných informácii mal pribudnúť do flotily aj nový 508 by Peugeot Sport s výkonom krkolomných 400 koní. Tak to už potom áno. Nám teraz nezostáva nič iné, len budovať si aj naďalej veľmi dobré vzťahy so značkou Peugeot a dúfať v to, že sa nám ich nové „električky“ dostanú do rúk 😀