Anketa Engine of the year – opakovanie je matka múdrosti

Túto svetovú agentúru, ktorá rok čo rok vyhlasuje anketu Motor roka určite všetci poznáme. Už niekoľko desaťročí nám každoročne na základe veľmi veľa faktorov a bodov prináša výsledky toho, ktorý motor je za uplynulý rok ten najlepší.

Tí čo si ešte pamätáte výsledky z minulého roku, tak si určite pamätáte, že medzinárodným motorom roka sa stal motor Ferrari 3.9l V8 Biturbo. Ten si obhájil svoje prvenstvo, no poďme pekne poporade.

Menej ako 1-liter objemu

V tejto kategórii nám rok čo rok pribúdajú nový adepti na titul motor roka. Od roku 2012 ich pribudol takmer 10 čo sa uchádzajú o prvenstvo. Aj napriek predsudkom mnohých ľudí si už k týmto motorom čim ďalej tým viac buduje väčšina cestu. (Alebo len možno vidia, že asi za chvíľu už ani nebudú mať na výber). Tento rok nám víťaz vopred jasný nebol keďže minulý rok prišiel VW so svojím novým motorom 1.0 TSI so slovami, že chcú atakovať prvú priečku v tejto ankete. To sa im však nepodarilo. Prvenstvo opäť vyhral Ford so svojim troj-valcovým motorom 1.0 EcoBoost, a to už šiesty-krát po sebe. Spomínaný agregát od VW bol však v jeho tesnom závese.

 

Od 1. po 1.4-litra objemu

Tu si človek povie, že čaká všetko len štvor-valcové motory, ale to by sa hrubo mýlil. Prvé dve priečky patria práve troj-valcom a to od Citroën-u a BMW. Konkrétne malé 1.2ky, ktoré Citroën dáva do áut od C1 až po 5008 a BMW do svojho modelu Mini One.

 

Od 1.4 po 1.8-litra objemu

„Ale tu už musia byť len štvor-valce!“ Hlúposť! Na prvých dvoch priečkach len troj-valce. Prvé miesto obsadil hybridný agregát 1.5 od BMW, ktorý sa nachádza pod kapotou i8-čky. Druhé miesto patrí podobnému agregátu avšak už bez podpory hybridného ústrojenstva. BMW 1.5 troj-valec, ktorý sa dá nájsť v modeloch ako BMW 1er, 2er, 3er alebo Mini Countryman. Sklamanie však?!

 

Od 1.8 po 2.0 litre objemu

Tu už nás nemôže nemilo prekvapiť žiadny troj-valec. Ale prvá priečka v spojení so značkou možno pre niekoho lichotivá nie je. Porsche 2.0 Turbo štvor-valec dodávaný do modelov 718 Boxster alebo Cayman.

 

Od 2.0 po 2.5 litra objemu

Aha, konečne viac valcov. Na prvom mieste 5-valec od Audi o objeme 2.5 litra, ktorý si stále zachováva svoj charakter a tiež už niekoľko rokov po sebe obsadzuje prvé priečky v tejto ankete. Audi RS3 alebo TT RS sú modely, ktoré týmto motorom disponujú. Na druhom mieste znova Porsche s 2.5 litrom Turbom, ktorý tiež môžeme nájsť v modeloch Cayman S alebo Boxster S.

 

Od 2.5 po 3.0 litre objemu

Tu už asi nenájdeme troj-valec. Či?! Nie, nie, nemusíš sa báť že by sme sa tu hrali na emisie a spotrebu. Prvé miesto staré známe Porsche so svojím 3.0 V6 turbo dodávaným v celej modelovej škále 911. Druhé miesto BMW takisto s 3.0 V6 s vrcholových modelov rady 3er a 4er, a to M3 a M4. Nováčik od Fiatu, 2.9 V6 twin-turbo sa umiestnil na tretej pozícii. Kde môžeš vo Fiate tento motor nájsť? Tam asi nikde, ale hneď vedľa v koncerne Alfa Romeo v rivalovi M3-ky, Giulia Quadrifoglio Verde.

 

Nováčik

Ako zelenáč, nováčik, amatér najviac pred odbornou porotou zabodoval hybridný motor od Hondy. 3.5 V6, ktorý nájdeme v ich najnovšom performance modeli Honda NSX. Na druhom mieste jediný dieselový motor, ktorý sa v ankete vôbec umiestnil na nejakej pozícii. 2-liter diesel od Mercedes-Benz, škoda ale, že k bodovým pozíciam nepíšu aj dôvody prečo práve ten zvolili. Pri tomto agregáte by ma to určite zaujímalo.

 

Medzinárodný motor roka 2017

Strieľajte šampanské! Nie je to troj-valec! Ani štvor-valec a ba dokonca ani šesť-valec! Najprestížnejšiu anketu vyhráva agregát od Ferrari. Bitrubom dopovaný 3.9 litrový osem-valcový stroj, ktorý ženie dopredu Ferrari 488 GTB s výkonom krásnych 670 koní. Takto má vyzerať podľa nás víťaz!

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *