Audi opäť ukazuje, že vie vyrobiť auto, ktoré ti rozbije hlavu svojou eleganciou a zároveň ťa pri vysokých rýchlostiach obklopí tichom, ako keby si jazdil vo vákuu. Nová Audi A6 Sedan je klasický business notchback, ale bez nudy, ktorú by si s týmto termínom mohol spájať. Dizajnovo čistá, aerodynamicky vyšperkovaná a technologicky natlačená ako tvoje Google kalendáre v pondelok ráno.

Foto: Audi

Aerodynamika ostrá ako účes šéfa

S hodnotou odporu vzduchu len 0,23 ide o najlepšie aerodynamické číslo pre spaľovací model v histórii Audi. Nie, to nie je preklep. Karoséria nie je len o pekných líniách – každá línia, každý záhyb, každý nádych vzduchu okolo auta má svoj dôvod. Od výduchov v nárazníku po rozšírený difúzor a špeciálnu krivku kufra – všetko tu pracuje pre stabilitu, výkon a čo najnižší odpor. Takto sa robí aerodynamický dizajn, nie len plastové krídla z Aliexpressu.

Foto: Audi

Vzduchové pruženie a natáčacia zadná náprava

S adaptívnym vzduchovým podvozkom si A6 sadne o 20 mm nižšie (a v dynamickom režime ešte o ďalších 10 mm) – nielen pre lepšiu jazdu, ale aj pre aerodynamiku. Výsledok? Pôsobí ako manažér na steroidoch, čo má zároveň noblesu aj schopnosť obísť všetkých v ľavom pruhu bez zbytočného trasenia.

Foto: Audi

A ešte tu máme riadenie všetkých kolies – v meste zatočí zadná náprava proti prednej, takže sa s týmto sedákom otočíš aj na parkovisku Lidla. Pri vyšších rýchlostiach zas všetko pracuje spolu pre presnosť, ktorá ťa bude baviť.

MHEV plus – hybrid, ktorý nie je na obtiaž

Pod kapotou môžeš mať buď 2.0 TDI (204 koní) alebo 3.0 TFSI (367 koní) – oba s mild-hybridnou technológiou MHEV plus, ktorá ti v správnej chvíli kopne do zadku s extra 230 Nm a 24 koní. Vie jazdiť potichu v meste, rekuperuje pri brzdení a dokonca sa sama rozbehne s ladnosťou ako barman po poslednom panáku. Ak o mild-hybrid nemáš záujem, v ponuke je aj 2.O TFSI (204 koní) bez žiadnej elektrifikácie, avšak s pohonom iba prednej nápravy.

Foto: Audi

Komfort ako v obývačke

Nová A6 je tichšia o 30 % oproti predchodcovi. Máš tu lepšie tesnenia, absorbery hluku v kolesách (od 19 palcov vyššie) a také silentbloky, že keby ti niekto volal z kufra, nebudeš ho počuť.

Foto: Audi

Cena a dostupnosť

Základ je na 55 500 eurách (s motorom TFSI 150 kW), objednávky sú dostupné od polovice apríla 2025 a prvé kusy budú brázdiť nemecké diaľnice už v lete 2025. Výroba? Samozrejme, Neckarsulm, ako sa na poriadnu A6-ku patrí.

Foto: Audi

Verdikt?

Toto nie je len auto pre biznismanov s koženým kufríkom a Spotify playlistom “Lo-Fi Chill”. Toto je pre každého, kto chce každodenný luxus, poriadny výkon, aerodynamickú precíznosť a občas v zákrute cítiť, že aj zadok vie, kam má ísť. Audi A6 Sedan je opäť frajer. A teraz ešte tichší.

Foto: Audi