Nie je možné aby ste nepostrehli, že bola pred niekoľkými dňami predstavená nová Kia Ceed. Písal o tom už snáď každý slovenský magazín o autách či už relevantný alebo neskôr bulvárny. Je už zvykom, že v deň ako sa predstaví takýto kľúčový model, tak celý facebook je zahltený článkami práve o ňom. Býva to väčšinou tak, že prví bývajú tí, ktorí to hrajú na relevantnosť a aktuálnosť. Prídu s nejakými informáciami a názormi, ktoré však neskôr tie „menšie“ weby skopírujú, pridajú tam pár svojich pocitov a tým to pre nich hasne. Väčšie čísla má len ten čo si zaplatí na FB väčšiu reklamu prípadne už tak má viac sledovateľov na svojich fan-stránkach. No prečo vždy píšu také hovadiny??

 

Aby sme nejako začali, áno bola predstavená nová Kia Ceed a veľká zmena sa udiala v názve a mnohí sú z toho na prášky. Najlepší krok čo mohla Kia spraviť bolo, že vyhodila z názvu apostrof. Kia Cee „apostrof“ D bolo pre veľkú časť verejnosti ťažké vyslovovať a tak sa uchýlili k tomuto kroku. Tento krok sa však nám osobne pozdáva.

 

 

Keď sa presunieme k dizajnu, tu sa musím pozastaviť nad názormi niekoľkých slovenských webov. „Akoby z oka vypadla súčasnej i30-ke“?!! Úprimne, hovorí Vám Páni novinári niečo pojem dizajnová jedinečnosť? Rád by som zároveň od Vás počul fakt, ktorá konkrétná časť sa na tú zmieňovanú i30-ku podobá. Pri novej Kie Ceed dominuje len výrazný podpis značky a namiesto i30 vidím v tvaroch auta skôr väčší Niro. Predok je už potom po vzore všetkých modelov Kie. Musím však poznamenať, že mne osobne sa ich nové masky až tak nepáčia. To je však môj subjektívny názor a kritika len výhradne k prednej časti. Spodná časť dostala dizajnový prvok z najväčšieho Stingera. Podobnosť k „Hjudné“ však plne vylučujem.

 

Technologicky sa potom už Ceed posunul aj o dve úrovne vyššie. Vpredu nájdeme Full LED svetlomety so štvoricou svetiel denného svietenia čiže v noci ho ľahko rozoznáte. Každopádne, týchto vecí, ako som spomínal, je už plný internet, my sa nebudeme opakovať.

 

 

Je niečo čo však majú Ceed a i30 spoločné. Platformu. Áno, tá sem prišla práve z modelu i30 čiže Ceed stavia na veľmi dobrom základe. Nezávislé zavesenie zadných kolies je už rovnako súčasťou tohto balíku čo už býva v kategórii kompaktov, minimálne tých európskych, taký štandard. Motorizácie sú potom rovnako súčiastky, ktoré Ceed zdieľa práve s Hyundaiom. 1.0 T-GDi, 1.4 T-GDi alebo 1.6 CRDi sú už nám dobré známe motory, ktoré v i30-ke fungujú veľmi dobre. Predpokladáme, že v Ceedke tomu nebude inak.

 

My sa z nového Ceed-u veľmi tešíme. Práve i30 bolá tá, ktorá zožala všetok ten úspech po príchode na trh a Ceed ostalo v jeho tieni. Aktuálne má však Ceed technologický náskok a tešíme sa na domáci test.