Škoda má so svetom medveďov dlhodobú aféru. Keď v roku 2009 predstavila model Yeti, mnohí si mysleli, že našla ideálneho spoločníka do SUV segmentu. Bol to mestský „macík“ – kompaktný, praktický a nenáročný. Dokázal sa pretiahnuť úzkymi uličkami, zaparkovať na malom mieste a stále zvládol aj mierne výlety do prírody. Ale časom sa ukázalo, že to nestačí. Svet SUV sa začal meniť. Ľudia chceli viac priestoru, výkonu a schopností – chceli niečo, čo ich odvezie cez horské priesmyky aj na letnú dovolenku do Chorvátska.
A tak prišiel rok 2016 a s ním Kodiaq – divoký aljašský obor, pomenovaný po medveďovi Kodiak, ktorý je v divočine neohrozeným vládcom. Bol väčší, robustnejší a svojimi schopnosťami zanechal Yetiho ďaleko za sebou. V priebehu niekoľkých rokov sa stal miláčikom rodín, symbolom všestrannosti a praktickosti, ale aj jasnou odpoveďou Škody na čoraz náročnejší trh. Kodiaq mal byť vládcom vo svojom teritóriu.
Lenže divočina SUV segmentu sa dramaticky zmenila. Konkurencia vyrástla, priniesla technologicky nabité hybridy, luxusné interiéry a dizajn, ktorý púta pozornosť. Trh začal byť preplnený a každý nový model bol ako ďalší medveď snažiaci sa nájsť miesto na špici ľadovca. Škoda si však dobre uvedomila, že ak chce dominovať, musí sa posunúť ešte ďalej.
Druhá generácia Kodiaqu preto prichádza ako jasný odkaz: byť stále na vrchole a ukázať, že Kodiaq nestrpí žiadnych vyzývateľov vo svojom revíri. Tento nový „medveď“ nie je len robustný a praktický ako jeho predchodca. Teraz je technologicky vyspelý, rafinovaný a pripravený zvládnuť nielen rodinné dobrodružstvá, ale aj náročnú konkurenciu. Či už na mestských cestách, zasnežených horách, alebo pri pohľade na cenovky, Kodiaq opäť dokazuje, že je zrodený na to, aby bol lídrom – na špici ľadovca, kam iné medvede len ťažko dosiahnu.
Premiéra s novým Kodiaqom
Tento test je pre nás v redakcii tak trochu výnimočný. Aj keď Škoda Kodiaq už stihla napísať celkom slušnú kapitolu v knihe rodinných SUV, my sa s ním stretávame až teraz – pri druhej generácii. Jeho predchodca, akokoľvek úspešný, sa nám do redakcie nikdy nedostal. Zhodou okolností a možno aj niekoľkých nešťastných náhod sme sa prvého Kodiaqu nedočkali, a tak sa naša spolupráca so Škodovkou v tomto smere začína trochu oneskorene.
Čas však plynie rýchlo a dnes tu pred nami stojí nový, vynovený Kodiaq. V tomto prípade to nebude o porovnávaní starej a novej generácie. Žiadne „čo sa zlepšilo“, „čo sa zväčšilo“ alebo „čo už nefunguje tak dobre“. Náš test je skôr o tom, ako na nás zapôsobí tento model, keď sa s ním stretávame úplne po prvýkrát.
Je to ako prvé rande. S novou tvárou, ktorá v sebe spája istú dávku vzrušenia, očakávaní a samozrejme – aj kritického oka. Tento konkrétny model, ktorý sme dostali na test, reprezentuje výbavu Selection v kombinácii s motorom 2.0 TDI, pohonom 4×4 a sedemstupňovou automatickou prevodovkou DSG. Je to konfigurácia, ktorá znie ako sľubný základ pre všetko, čo od veľkého rodinného SUV očakávame – od priestrannosti až po dostatočný výkon na každodenné využitie aj dlhé výlety.
Ale stačí to na to, aby nás nový Kodiaq ohromil? To sa dozvieme práve v tomto teste, kde dáme priestor bezprostredným pocitom a zážitkom zo spolužitia s týmto autom.
Technické predstavenie: Nafta, ktorá dáva zmysel
Nie som veľkým fanúšikom naftových motorov, to priznávam hneď na úvod. V časoch, keď automobilový priemysel postupne opúšťa dieselové pohonné jednotky, a tie sa z ponúk bežných SUV vytrácajú, je stále príjemné vidieť výnimky, ktoré dokazujú, že nafta má svoje pevné miesto. A presne takým autom je tento nový Kodiaq.
Pod kapotou nášho testovaného vozidla pracuje silnejšia z dvojice dostupných naftových jednotiek – motor 2.0 TDI Evo s kódom EA288 Evo. Tento agregát ponúka výkon 142 kW (193 k) a krútiaci moment 400 Nm, dostupný v širokom rozsahu otáčok od 1 750 do 3 250 ot./min. Táto evolučná verzia motora prináša vylepšenú účinnosť, nižšie emisie a kultivovanejší prejav vďaka modernizovanému systému vstrekovania a pokročilej úprave výfukových plynov (SCR systém).
Motor je spojený so 7-stupňovou automatickou prevodovkou DSG, ktorá zabezpečuje plynulé radenie a efektívne využitie výkonu. Tento model využíva pohon všetkých kolies od spoločnosti BorgWarner, založený na technológii medzinápravovej spojky, ktorú mnohí poznajú ako Haldex. V tejto konfigurácii ide o 6. generáciu tejto technológie, pričom systém dokáže rýchlo a presne prenášať krútiaci moment medzi nápravami podľa potreby. Výsledkom je lepšia trakcia na klzkých povrchoch a stabilita pri dynamickej jazde.
Kam s týmto motorom?
Je potrebné si uvedomiť, že tento motor nie je stvorený pre jazdenie po meste. Ak má auto tráviť čo i len 40 % svojho času v mestských podmienkach, odporúčame radšej zvoliť benzínový 2.0 TSI. Naftová jednotka sa totiž cíti ako doma na dlhých trasách, kde naplno ukáže svoju úspornosť, pohodlný prejav a dostatok sily pre plne naložené auto.
Ak však hľadáte veľké, pohodlné SUV na dlhé cesty, v ktorom sa dobre sedí, ľahko sa nastupuje a ešte ľahšie vkladá dieťa do autosedačky, tento motor je voľba číslo jedna. Navyše, prítomnosť nafty v ponuke Kodiaqu druhej generácie povyšuje na špecifický druh SUV – taký, ktorý si stále uvedomuje, že rodinný život nie sú len mestské presuny, ale aj diaľničné maratóny a výlety s plným kufrom.
Jazdné vlastnosti: Komfortný cestovateľ so slabinami v meste
Plynulo nadviažem na predošlú kapitolu o motore, pretože práve ten najviac ovplyvnil môj celkový dojem z jazdy. Ako som už naznačil, moderné naftové motory nie sú stvorené pre mestské prostredie. A nový Kodiaq v tomto smere nie je výnimkou.
Väčšinu času počas testovacieho týždňa som strávil práve v meste, kde sa naplno prejavili slabé stránky dnešných dieselov. Už dávno totiž neplatí, že nafta znamená nízku spotrebu aj v hustej premávke. Moderné naftové agregáty, najmä tie plniace najnovšie emisné normy, sa musia neustále regenerovať. Filter pevných častíc vyžaduje pravidelné zahrievanie a vyššie dávky paliva, aby sa zabezpečilo jeho správne fungovanie. To všetko znamená, že krátke jazdy a časté zastavovanie v meste nie sú pre takýto motor ideálne. Výsledok? Po týždni jazdy mestom som skončil s priemernou spotrebou 9 litrov na 100 km, čo je hodnota, ktorá by pred pár rokmi bola pre naftový motor takmer nemysliteľná.
Naopak, na diaľnici ukázal Kodiaq svoju silnú stránku. Pri ustálených 130 km/h si auto pýtalo 6,4 litra na 100 km, a som presvedčený, že pri dlhodobom diaľničnom režime by spotreba ešte klesla. Navyše, motor je príjemne dynamický, ako sa od agregátu s výkonom 193 koní a krútiacim momentom 400 Nm očakáva. Pri predbiehaní je motor dostatočne pružný a zaisťuje bezpečnú jazdu aj pri plne naloženom aute. Odozva plynového pedálu je precízna a automatická prevodovka DSG pracuje hladko, bez zbytočného váhania, či už v režime D, alebo športovejšom S.
Podvozok DCC+, obutie a jazdné vlastnosti
Jazdný prejav Kodiaqu druhej generácie je veľmi podobný novému Superbu. Hoci z auta cítiť jeho rozmery, jazda je vďaka adaptívnemu podvozku DCC+ pozoruhodne komfortná. Elektronicky nastaviteľné tlmiče umožňujú prispôsobenie jazdného režimu podľa potreby – od maximálneho pohodlia až po tuhší športový režim, ktorý zlepšuje odozvu v zákrutách.
Počas testu sme mali auto obuté na 18-palcových diskoch. To sa ukázalo ako ideálny kompromis medzi dizajnom a jazdným komfortom. Väčšie, 20-palcové disky, ktoré sú dostupné vo vyšších výbavách, síce pridajú na vizuálnom dojme, no na menej kvalitných cestách môžu výrazne znížiť pohodlie. S obutím R18 si však Kodiaq zachováva schopnosť dobre filtrovať nerovnosti a pohodlne zvláda aj dlhšie trasy.
V meste si Kodiaq napriek svojej veľkosti vedie prekvapivo dobre. Manévrovanie uľahčuje dobre nastavený posilňovač riadenia a prehľadné cúvacie kamery. Ani úzke parkovacie miesta nepredstavujú vážny problém, čo je pozitívne pre tých, ktorí musia parkovať v preplnených zónach.
Odhlučnenie a komfort
Jednou z veľkých noviniek druhej generácie je vylepšené odhlučnenie kabíny. Škoda si dala záležať na tom, aby jazda bola čo najtichšia, a výsledky sú v praxi pozoruhodné. Predné okná sú teraz vyrobené z dvojitého akustického skla, čo výrazne znižuje prenikanie hluku do interiéru. Pri diaľničnej rýchlosti je v kabíne prekvapivo ticho, čo oceníte najmä pri dlhších cestách. Jediným rušivým elementom ostáva jemný „klopot“ naftového motora, ktorý však pri ustálenej jazde zaniká.
Okrem odhlučnenia pridáva na komforte aj výborne tvarované sedadlá, ktoré ponúkajú dostatočnú oporu a pohodlie. Najmä pri dlhých cestách oceníte správne nastavenie ich tuhosti a kvalitné čalúnenie. Prítomnosť trojzónovej klimatizácie a prepracovaného infotainmentu robí z Kodiaqu plnohodnotného spoločníka pre rodinné cestovanie.
Svetlá výška a terénne schopnosti
Čo ma príjemne prekvapilo, je schopnosť Kodiaqu zvládnuť aj ľahší terén. Svetlá výška novej generácie činí 192 mm, čo mu dáva dostatok priestoru na prekonanie menších prekážok. Samozrejme, nejde o offroad vozidlo, ale s dobre naladeným pohonom všetkých kolies a správnym obutím si Kodiaq poradí so štrkovými cestami, zasneženými kopcami alebo mierne rozmočenými lúkami. Ak teda máte chatu niekde v horách, Kodiaq vás tam spoľahlivo dovezie, a to aj v nepriaznivých podmienkach.
Terénny režim, ktorý je súčasťou jazdných módov, upravuje odozvu motora, prevodovky a stabilizačného systému tak, aby bola jazda plynulá a bezpečná aj na náročnejších úsekoch. Nie je to SUV, ktoré by vás vzalo na extrémne dobrodružstvá, no pre rodinné výpravy do prírody je viac než dostačujúce.
Posun smerom k Touaregu?
Kodiaq druhej generácie má výrazne bližšie k modelom ako Volkswagen Touareg, a to najmä v oblasti komfortu a technológií. Odhlučnenie, jazdné vlastnosti a kvalita podvozku už teraz hravo konkurujú vyšším triedam. Ak by však Kodiaq jedného dňa prevzal niektoré z technologických vychytávok Touaregu, ako napríklad natáčanie zadných kolies, pneumatické odpruženie alebo sofistikovanejšie asistenčné systémy, určite by som sa neurazil. Realita však naznačuje, že sa to asi nikdy nestane.
A možno je to tak dobre. Kodiaq si zachováva svoju identitu rodinne orientovaného SUV, ktoré je praktické, no zároveň cenovo dostupnejšie. Práve táto kombinácia robí z Kodiaqu jeden z najuniverzálnejších modelov vo svojej triede.
Dizajn a prvky interiéru/exteriéru: Kombinácia elegancie a inovácií
Od momentu, keď Škoda predstavila Kodiaq prvej generácie, som bol jeho dizajnovým fanúšikom. Aj keď dnes tieto autá vidíte na každom kroku, stále si zachovali svoju príťažlivosť. Prvá generácia však bola dizajnovo veľmi závislá od konkrétnej špecifikácie. Niekedy pôsobila uhladene a prémiovo, inokedy – najmä s halogénovými svetlami – vyzerala až príliš lacno a nevýrazne. Druhá generácia však tento problém definitívne vyriešila a priniesla dizajn, ktorý pôsobí omnoho sofistikovanejšie, menej agresívne a svojou eleganciou pripomína moderné čínske modely.
V Škode je zjavne cítiť túžbu experimentovať. Už to nie je len evolúcia, ktorú by sme od automobilky očakávali – je to revolúcia. Od proporcií, ktoré sa posunuli vďaka predĺženým previsom, cez elegantné línie až po výrazné dizajnové prvky, nový Kodiaq je SUV, ktoré chce pútať pozornosť. Zadná časť pôsobí „nafúknuto“, čo je výsledkom dlhšieho zadného previsu a zväčšeného batožinového priestoru. Aj keď tento dizajnový prvok môže na prvý pohľad pôsobiť nezvyklo, časom som si naň zvykol a začal dávať zmysel.
18-palcové disky verzus vizuálne proporcie
Testovaný model stál na 18-palcových diskoch, čo sa ukázalo ako skvelé rozhodnutie z pohľadu komfortu. Väčšie nerovnosti na cestách sa vyhladzovali s prekvapujúcou eleganciou a Kodiaq bol pri jazde citeľne jemný. Na druhej strane, vizuálne sa táto konfigurácia úplne nehodí k mohutnej karosérii. Auto si zaslúži aspoň 19-palcové kolesá, ktoré by lepšie vyvažovali jeho proporcie. Samozrejme, ak komfort nie je prioritou a chcete SUV, ktoré vyzerá dynamickejšie, pokojne siahnite aj po 20-palcových diskoch.
Predná časť: Odlíšenie a prémiový dojem
Predná maska je teraz ešte výraznejšia a najmä vo vyšších výbavách disponuje ikonickým podsvietením, ktoré pridáva na exkluzivite. Škoda tu našťastie nespadla do pasce jednoduchej „módy“ a nespojila predné svetlá iba pásom LED, ako to vidíme u mnohých iných značiek. Výsledkom je originálny dizajn, ktorý je okamžite rozpoznateľný. Matrix LED svetlá sú ďalším krokom vpred, hoci by ich funkcia vyrezávania protisvetiel mohla byť ešte o niečo precíznejšia.
Zadná časť: Čistota dizajnu
Zadné svetlá síce prepojili, no svietia len po stranách, čo vytvára originálny a moderný vzhľad. Tu je opäť vidieť, že Škoda si drží vlastnú identitu a nebojí sa odlíšiť od konkurencie. Celkový vzhľad zadnej časti podporuje dojem robustnosti, no zároveň elegancie, pričom auto vizuálne nepôsobí „ťažkým“ dojmom.
Kvalita spracovania: Robustnosť a detaily, ktoré prežijú všetko
Kvalita spracovania interiéru je jednou z najväčších devíz nového Kodiaqu. Počas testovania som mal auto, ktoré malo za sebou takmer 27 000 kilometrov v rukách novinárov – a to je situácia, ktorá bežného majiteľa nikdy nepostihne. Takéto autá totiž čelia častej výmene vodičov, nepriaznivému zaobchádzaniu a neustálemu testovaniu v rôznych podmienkach. Napriek tomu Kodiaq držal pokope bez akýchkoľvek známok opotrebovania.
Nič nevŕzga, nič sa neuvoľňuje a materiály si aj po intenzívnom používaní zachovávajú svoju kvalitu. Mäkké plasty na palubnej doske sú príjemné na dotyk a ich povrchová úprava pôsobí prémiovo. Ani na exponovaných miestach, ako sú kľučky dverí alebo tlačidlá na volante, nie sú viditeľné známky opotrebovania. Tento fakt len podčiarkuje robustnosť spracovania, ktorú Škoda pri novom Kodiaqu posunula na vysokú úroveň.
Čalúnenie sedadiel v hnedej koži je príjemne mäkké, no zároveň odolné voči mechanickému namáhaniu. Po niekoľkých dňoch používania nezostali na sedadlách žiadne preliačiny ani zmeny farby, čo naznačuje vysokú kvalitu materiálu. Spomeniem aj prešívanie sedadiel, ktoré nielen esteticky pridáva na luxuse, ale zároveň zvyšuje ich životnosť.
Detail, ktorý ma zaujal, je povrchová úprava plastov v odkladacích priestoroch. Škoda zvolila jemne textúrované materiály, ktoré odolávajú poškriabaniu a zároveň eliminujú šmýkanie uložených predmetov. Toto je presne ten typ premysleného detailu, ktorý odlišuje kvalitne navrhnutý interiér od bežného mainstreamu.
Praktickosť interiéru: Všetko na správnom mieste
Ak sa Kodiaq niečím preslávil už pri prvej generácii, bola to jeho praktickosť. Nový model však posúva tento aspekt ešte ďalej. Interiér je navrhnutý tak, aby uspokojil potreby rodín, cestovateľov aj vodičov, ktorí vyžadujú maximálne využitie priestoru.
Odkladacie priestory na každom kroku
V Kodiaqu máte pocit, že každé voľné miesto bolo využité na vytvorenie odkladacieho priestoru. Stredová konzola ponúka hlboké priehradky, ktoré sú ideálne na uloženie väčších predmetov, ako sú fľaše s vodou alebo mobilné telefóny. Priestor pod lakťovou opierkou je veľkorysý a obsahuje aj USB-C porty na nabíjanie zariadení.
Dvere sú vybavené veľkými priehradkami, kam pohodlne zmestíte 1,5-litrové fľaše. Ďalším praktickým detailom je prítomnosť špeciálnych úložných miest pre drobnosti, ako sú mince, kľúče alebo okuliare. Zadná časť kabíny taktiež nezaostáva – cestujúci majú k dispozícii odkladacie sieťky na zadnej strane predných sedadiel, držiaky na nápoje v stredovej lakťovej opierke a ďalšie menšie úložné priehradky.
Vzdušnosť a priestor
Kodiaq druhej generácie si zachoval vzdušný a priestranný interiér, ktorý bol charakteristický už pre jeho predchodcu. Rázvor síce zostal rovnaký, no zväčšené rozmery karosérie umožnili vytvoriť ešte väčší pocit priestoru. Vpredu máte dostatok miesta na nohy aj hlavu, pričom vodič aj spolujazdec si môžu pohodlne nastaviť sedadlá v širokom rozsahu.
Zadná časť interiéru je mimoriadne veľkorysá. Sedadlá v druhom rade ponúkajú nastaviteľný sklon operadiel, čo oceníte pri dlhších cestách. Miesta na nohy je dostatok aj pre vyšších cestujúcich, pričom stredný pasažier nebude obmedzovaný masívnym stredovým tunelom. Na rodinné využitie je Kodiaq ideálny – detské autosedačky sa dajú ľahko upevniť vďaka dobre prístupným ISOFIX úchytom, a to na troch zadných sedadlách.
Batožinový priestor: Kráľ svojej triedy
Nový Kodiaq posúva latku aj v otázke kufra. Jeho batožinový priestor patrí medzi najväčšie v segmente. Pri päťmiestnej konfigurácii ponúka obrovských 910 litrov, čo je hodnota, ktorú oceníte pri rodinných výletoch, cestách na dovolenku alebo pri presunoch objemnejších predmetov. Po sklopení zadných sedadiel sa kapacita zväčší až na 2 065 litrov.
Kufor je navyše vybavený praktickými háčikmi na zavesenie tašiek, sieťkami na zabezpečenie nákladu a dokonca dvojitým dnom, kam môžete schovať menšie predmety. Elektricky ovládané piate dvere sú samozrejmosťou a vo vyšších výbavách ich môžete otvárať bezdotykovo.
Pre koho je interiér navrhnutý?
Škoda Kodiaq druhej generácie jasne ukazuje, že rozumie potrebám rodín. Jeho interiér je navrhnutý tak, aby ponúkal maximálne pohodlie, dostatok priestoru a praktické riešenia, ktoré vám uľahčia každodenné používanie. Od kvalitného spracovania cez premyslené detaily až po úložné možnosti, nový Kodiaq nastavuje latku vo svojej triede mimoriadne vysoko.
Ak hľadáte auto, ktoré vám poskytne nielen komfort, ale aj skutočnú funkčnosť, Kodiaq vás nesklame. A to ani po tisícoch kilometrov používania.
Technológie a inovácie
Digitálny kokpit je intuitívny a prehľadný, infotainment rýchlo reaguje na dotyky a podporuje najnovšie technológie pripojenia, ako je Android Auto a Apple CarPlay. Trojzónová klimatizácia je v rodinnom SUV takmer nevyhnutnosťou, no Kodiaq ju zvládol s eleganciou – jej ovládanie je jednoduché a logické.
Čo mi však chýbalo, je head-up displej s rozšírenou realitou, ktorý poznáme napríklad z modelu Enyaq. Ak by bol prítomný, Kodiaq by sa opäť priblížil k prémiovým SUV. Svetlá sú celkovo lepší priemer, no niektorým konkurentom z vyšších tried zatiaľ nedosahujú.
Highlighty výbavy
- Podsvietená predná maska, ktorá pridáva na exkluzivite a elegancii.
- Matrix LED svetlá, ktoré sú výkonné, no mohli by byť ešte precíznejšie.
- Dvojité akustické sklá, ktoré zaručujú tichú kabínu.
- Masážne sedadlá s výborným čalúnením a prešívaním.
- DCC+ adaptívny podvozok, ktorý skvele balansuje medzi komfortom a stabilitou.
- Trojzónová klimatizácia, ktorá zvyšuje komfort pre celú posádku.
- Priestrannosť interiéru a batožinového priestoru, ideálna pre rodiny.
Záver a zhodnotenie: Kodiaq – etalón vo svojej triede
Škoda Kodiaq druhej generácie je dôkazom, že aj v segmente SUV sa dá spojiť elegancia, praktickosť a technológie do jedného celku, ktorý si získa obrovské množstvo fanúšikov. Nie nadarmo je Kodiaq obľúbenou voľbou mnohých rodín – jeho kombinácia priestranného interiéru, komfortu a schopností z neho robí etalón vo svojej triede.
Aj keď na trhu nájdete možno emotívnejšie dizajnované SUV, Kodiaq ponúka niečo, čo nie všetci konkurenti dokážu – istotu. Istotu v tom, že dostanete auto, ktoré je praktické, pohodlné, technologicky vybavené a mimoriadne kvalitne spracované. Kodiaq nie je o výstrelkoch – je o praktických hodnotách, ktoré oceníte každý deň, či už ide o rodinné výlety, dlhé cesty alebo každodenné mestské presuny.
Koľko stojí nový Kodiaq?
Cenovka Kodiaqu sa pohybuje v závislosti od výbavy a motorizácie. Na slovenskom trhu začína jeho základná cena nasledovne:
- 1.5 TSI (110 kW / 150 k) vo výbave Selection od 38 470 €.
- 2.0 TDI (110 kW / 150 k) vo výbave Selection od 40 870 €.
Ceny sa však môžu vyšplhať výrazne vyššie v závislosti od konfigurácie. Testovaný model s motorom 2.0 TDI (142 kW / 193 k) a pohonom 4×4 vo výbave Selection začína na približne 47 870 €. S doplnkovou výbavou a prispôsobením môže cena presiahnuť hranicu 60 000 €.
Motorizácie dostupné v novom Kodiaqu:
- Benzínové motory:
- 1.5 TSI (110 kW / 150 k) s mild-hybridnou technológiou, dostupné aj s pohonom 4×2.
- 2.0 TSI (150 kW / 204 k) s pohonom 4×4.
- Naftové motory:
- 2.0 TDI (110 kW / 150 k) s pohonom 4×2 alebo 4×4.
- 2.0 TDI (142 kW / 193 k) výhradne s pohonom 4×4.
- Plug-in hybrid:
- Kombinácia 1.5 TSI (110 kW / 150 k) a elektromotora s celkovým výkonom 150 kW (204 k). Tento model ponúka čisto elektrický dojazd viac ako 100 km a príde do ponuky v priebehu roka 2024.
Kodiaq RS a ďalšie špeciálne modely
Najväčšou novinkou je práve čerstvo predstavený Kodiaq RS, ktorý prináša športový charakter do rodiny Kodiaqu. Tento model využíva benzínový motor 2.0 TSI (195 kW / 265 k) a ponúka dynamickejší vzhľad, športové sedadlá a špecifické nastavenie podvozka. Kodiaq RS môže zamiešať karty najmä medzi tými, ktorí hľadajú športovo ladené SUV bez kompromisov na praktickosti.
Okrem toho dúfame, že sa jedného dňa dočkáme aj ďalších ikonických verzií, ako sú Scout (pre terénne ladené dobrodružstvá) a Laurin & Klement (pre tých, ktorí túžia po maximálnom luxuse).
Farba, ktorá očarí – Zlatá Bronx
Testovaný model bol odetý do farby Zlatá Bronx, ktorá je nielen elegantná, ale aj mimoriadne praktická na údržbu. V kombinácii so svetlými odleskami vyzerá výborne za každého počasia a na rozdiel od niektorých iných farieb dokáže dobre skryť drobné nečistoty či prach. Je to odtieň, ktorý zvýrazňuje línie karosérie a pridáva Kodiaqu na jedinečnosti.
Kodiaq ako voľba rozumu aj emócií
Kodiaq druhej generácie je SUV, ktoré kombinuje to najlepšie zo sveta rodinných áut a moderných technológií. Či už hľadáte komfortného spoločníka na dlhé trasy, priestranné auto pre rodinu, alebo jednoducho spoľahlivé a elegantné SUV, Kodiaq vás nesklame. Jeho vyvážená ponuka motorizácií, bohaté výbavy a atraktívny dizajn robia z tohto modelu voľbu, ktorú oceníte každý deň.