Uplynulý týždeň bol sviatkom automobilovej verejnosti. Konal sa totižto autosalón v Ženeve kde si prišli na svoje fanúšikovia akejkoľvek značky. Iné stránky čo to o novinkách a najväčších highlight-och už popísali a povydávali takže prehľad už máš určite aj ty a nemusíme sa namáhať písať o tom čo tam bolo to NAJ. Ja som sa skôr zameral na to o čom nikto nehovorí. Stánok Seatu ponúkol tento-krát unikátny koncept. Okrem dobre známych modelov Seatu tam človek mohol objaviť špeciálny kút s označením Cupra. Tam vystavovala značka svoju novú pod-značku s ich najšportovejšími modelmi. Nechýbala tam samozrejme prvá predstavená Cupra Ateca alebo limitovaná edícia Seat Leon Cupra R. Najväčšiu pozornosť však pútala Cupra E-Racer. Potom sa ani nečudujeme keď pri takom množstve ostrých áut hocikto úplne prehliadol tento kombík. A my sme sa sami seba pýtali, že prečo?!

Na prvý pohľad nijak zvláštna ST Cupra, no pri detailnejšom pohľade si pozorný človek všimne pár abnormalít. Nehovoriac samozrejme o označení Cupra 370 na mieste EČV, zásadne tomuto autu dominuje predný splitter známy z Leonu Cupra R. V zadnej časti potom výrazne odlišný dojem evokuje veľký difúzor so štyrmi koncovkami výfukov a z bočného profilu to sú veľké 19 palcové disky kolies známe z rovnako Cupry R. Po pohľade do interiéru nás najviac zaujali škrupinové sedačky taktiež z R-ka.

Potom som začal pátrať po internete. Nie je predsa možné, že by Seat umlčal predstavenie zatiaľ najvýkonnejšej Cupry. Jej parametre sú všetkým podľa názvu jasné. 370 koní, pohon všetkých štyroch kolies s označením 4drive a 6-stupňová DSG prevodovka. To znie ako celkom rýchly rodinný kombík. Nikde na aute však nie je spomenuté to o akú verziu sa skutočne jedná. Svojim spôsobom sa pozeráme len na Cupru ST 300, ktorá sa dostala do rúk ľuďom zo spoločnosti ABT. Tá ju „naladila“ na úcti-hodných 370 koní a popridávala tých niekoľko doplnkov, ktoré vidíte aj na fotkách. Zaujímavosťou je aj to, že Seat oficiálne toto auto ponúka cez svoje stránky a je možné ho objednať zatiaľ u nemeckých, španielskych a švajčiarskych predajcov. Jeho cenovka je 44 500€ v najvyššom stupni výbavy. 

 

 

V tejto cene však človek dostane najvyššiu výbavu s prémiovým audio systémom Beats, Full LED svetlami, adaptívnym tempomatom alebo brdzami Brembo. Priplatiť sa dá jedine za panoramatickú strechu a za farbu Desire Red. Čerešničkou na torte je však záruka na auto. Pokiaľ by ste si chceli kúpiť Cupru 300 a dať ju upraviť do ABT, v momente strácate záruku na motor od Seatu a dostávate len 2-ročnú záruku od spoločnosti ABT. Pri špeciálnej verzii Cupra 370 dostávate k autu zadarmo záruku až na 4 roky alebo 80 tisíc km. Čo sa však parametrov týka, je to zatiaľ jemné tajomstvo. Pokiaľ si však človek pozrie úpravu od ABT, môžeme predpokladať 0-100 km/h za 4.2 sekundy a maximálku 265 km/h. Na rodinný kombík viac než slušné.