Je to tu! Moment, na ktorý motoristická verejnosť čakala už dlhú dobu a konečne sme sa ho dočkali. Po veľmi úspešnom modeli i30N, sa značka rozhodla uviesť na trh, aj jej „krajšiu“ verziu Fastback v najsilnejšom prevedení. Dlho sme sa pozerali na rôzne maskované testovacie verzie, či virtuálne dizajny od fanúšikov značky, no až teraz sa pozeráme na finálnu verziu najostrejšieho Fastbacku. Hyundai sa pri dizajnovaní Fastback N-ka zachoval konzervatívne a nechcel zbytočne vymýšľať. Veď aj na čo by špekuloval. Keď sa raz ľudom niečo páči, nebudeme tam predsa dávať veľké krídla, či milión aerodynamických prvkov. Ide to aj bez toho. Vedeli sme, že klasický hatch. a Fastback sa budú na seba vo veľa uhloch podobať.
Tak to aj ostalo. Spredu sú ako vajce k vajcu, no hlavnej zmeny sme sa dočkali v zadnej časti. Zadný difúzor dostal mierne odlišný dizajn, ako tomu je pri krátkej verzii a namiesto výrazného krídla v hornej časti sa pozeráme na jemný čierny spoiler na hrane kufra. Elegantné, decentné riešenie. Pri prvom pohľade na i30 Fastback N mi bolo hneď jasné, že toto auto si nájde obľubu nie jedného manažéra, ktorý bude hľadať kompromis reprezentatívneho auta a víkendovej milenky. Presne to aj spĺňa. Žiadna prehnaná športovosť, i keď každý spozná podľa dvojice výfukov, že tých koní tam málo asi nebude.
V interiéri tiež vidíme mierne „skrotenie“. Namiesto výrazných modrých tlačítiek na volante, ako má klasické N-ko, tu vidíme dvojicu šedých avšak s rovnakou funkciou. Interiér sa ďalej líši pár lištami a pozmenenými sedačkami, ktoré pôsobia ešte komfortnejšie, ako je tomu pri i30N hatchback. Čo však človek dostane navyše, je oveľa väčší kufor. A to je v tomto prípade hlavnou výhodou i30 Fastback N. Pri základnom usporiadaní doňho naložíte až 450 litrov batožiny, čiže môžeme sa pokojne baviť o rodinnom aute.
V princípe a po pohľade na tech. parametre nám je jasné, že sa pozeráme len na inú karosársku verziu „obyčajného“ N-ka. Pod kapotou, či v technike sa zmeny neudiali žiadne. 2.0 T-GDi s výkonom 250 alebo 275 koní v prípade verzie Performance nájdeme aj tu. V prípade slabšej verzie sa potom dočkáme stovky za 6.4 sekundy, silnejšia ju dá rovnako, ako hatchback, za 6.1 sekundy. Maximálka končí na čísle 250 km/h. Máme teda rovnako na výber z dvoch verzií, kde sa pri drahšej Performance dočkáme krásnych 19″ kolies, samosvorného diferenciálu a elektronických medziplynov, čiže to isté ako aj pri Hatchback verzii.
Hyundai-u ide karta a i30 Fastback N sa nám veľmi páči. Nevieme sa už teraz dočkať momentu, kedy sa budeme môcť v ňom aj previesť a užívať si okrem jazdných vlastností aj jeho perfektný dizajn. i30N Hatchback budeme mať na test v Októbri a už teraz mám motýlikov v brušku :D. Do predaja by sa nové Fastback N malo dostať po svetovej výstavnej premiére na Parížskom autosalóne.