O novej Fieste ST už vieme asi rok. Už dlho vieme aj to čo bude mať pod kapotou a už sa dlho o tom aj hovorí, dlho sa diskutuje či spravil Ford správny krok a mnoho puritánov už dlho z toho zvracia. Áno presne tak dlhú dobu trvalo kým Ford vypustil konečne nejaké novinky o pripravovanej Fieste ST. O motore už darmo hovoriť. V tomto momente je to zatiaľ pre Ford Pyrrhovo víťazstvo keďže formálne si myslia, že vyhrali no pre ľudí to žiaden úspech nie je. Nemôžeme ale súdiť, troj-valec sa predsa v dnešnej dobe dáva už snáď do všetkého a jediný faktor čo naozaj preverí tento nový agregát bude až čas!
S čím ale Ford prichádza čo sa nám zatiaľ páči?! Nová Fiesta ST je naozaj v zložitej situácii keďže si musí obhajovať neľahkú pozíciu po svojom generačnom predchodcovi. Doterajšia generácia Fiesty ST patrila podľa mnohých a aj podľa nás medzi tie najvydarenejšie malé hot-hatche a každý jeden iný malý hot-hatch mali ľudia tendenciu porovnávať práve s Fiestou ST. Vo svojej triede bez pochyby stála na piedestáli a ponúkla toho za svoju životnosť naozaj veľa.
Modrý ovál sa rozhodol toto umiestnenie ešte vylepšiť a do novej Fiesty nastrkal hromadu novej techniky. Nehovoriac o motore bude Fiesta prvý-krát disponovať samosvorným diferenciálom na prednej náprave. To je vec, ktorá aj nám na doterajšej generácii naozaj chýbala keďže pribrzďovanie odľahčeného kolesa nedokáže nikdy plne nahradiť poctivý samosvor. Samozrejme aj brzdy na kľukatej okreske dostávajú potom riadne zabrať.
Okrem samosvorného diferenciálu ponúkne Fiesta nový spôsob zavesenia kolies. Ten ponúka systém presmerovania momentu svojou jedinečnou koncepciou. Úprimne, skopírujem Vám sem presnú informáciu z tlačovej správy a schválne či máte natoľko dobrú predstavivosť, že si to viete predstaviť:
Úplne nová Fiesta ST je prvý kompaktný hot-hatchback s technológiou, ktorá využíva nerovnomerné, nezameniteľné, smerovo vinuté pružiny a ktorá prenáša sily na zadné zavesenie, čo umožňuje prenos síl v zákrutách priamo do pružiny a zvyšuje bočnú tuhosť.
Okrem toho tlačová správa hovorí o úspore 10 kg oproti zaveseniu typu Wattov priamovod. Počkať, počkať. Keď si dobre spomínam a zrak ma neklamal, stará generácia Fordu Fiesta ST mala zadnú nápravu typu polo-nezávislého zavesenia kolies klasickej koncepcie cez vlečné ramená a torznú priečku. Nová generácia Fiesty je na tom úplne rovnako čo je viac-menej štandardný a najviac používaný systém v tejto triede. S kým to teda Ford porovnáva?! No nič, múdrejší budeme keď sa novej Fieste ST pozrieme pod sukňu.
Technologicky bude vychádzať z aktuálnej generácie Fiesty. Systém SYNC 3, asistent jazdných pruhov alebo prémiové audio B&O Play s 10+1 reproduktormi presne ako má jej slabšia sestra. Mimochodom toto audio v tejto triede nemá naozaj konkurenciu čo sa kvality a čistoty zvuku týka. To sme mali možnosť vyskúšať práve na klasickej Fieste. Okrem toho však prináša ST-čko novinku do Fiesty. Tým sú Full LED a dokonca adaptívne predné svetlomety. Tým sa môžu teraz porovnávať pokojne s VW Polo Gti, ktoré ich rovnako ponúka.
Ďalej Fiesta prichádza s dlho očakávanými jazdnými režimami (Normal, Sport a Track). Tie menia nám už známe veci ako odozvu riadenia, charakteristiku motora a navyše otvárajú klapku aktívneho výfukového systému. Keď sme na videách počuli zvuk vychádzajúci z výfukov, veľmi sa nám pozdával a takmer neznie ani ako troj-valec. Pri režime Track sa rovnako aj nastavenie ESP prepne do režimu Sport a tým pádom sa podujme viac vodičovi. Úprimne, keď toto všetko spojíme dokopy tak nám vznikne celkom ostrá a nazúrená Fiesta odhliadnuc od toho, že pod kapotou „nie je kompletná“. Nám to však až tak nevadí a očividne ani Fordu. Vydolovali z nej 200 koní, 290Nm, stovku za 6.5 sekundy a maximálku 232km/h. To Vám nestačí?! Viac emócii určite získate z priloženého videa:
Značka Ford porovnáva ich novú Fiestu ST práve s ich predchádzajúcou Fiestou v limitovanej edícii ST 200. Verím, že aj my budeme mať možnosť toto porovnanie spraviť naživo keďže práve Fiesta ST 200 je súčasťou nášho vozového parku a Paťo jednu vlastní a už si ju poriadne skrotil. Novú Fiestu ST môžeme na Slovensku očakávať v druhej polovičke roku 2018. Informácia, ktorá je však nám neznáma je cena. Možno práve to bude impulz prečo si ju kúpiť.
Ford Slovensko, čo hovoríte na našu ponuku porovnať tieto dve generácie?
Related Posts
1 Comment
Comments are closed.
ked sa clovek pozrie na nastavenie aktualneho cenniku obycajnych verzii tak si nemyslim ze bude cena noveho st-cka impulz na kupu. Fordu celkom verim v tej trojvalcovej 1.5 ze to bude dobry motor a prinesie to aj vyhody ale popravde nechapem toto rozhodnutie pre ostry hatchback.. v kazdom pripade som zvedavy 🙂