Už nejaký čas sa rozpráva o príchode nového Focusu ST. Známy mediálny gigant Autocar UK už dlhšie vypúšťa do sveta informácie o možných motorizáciach. Začalo to agregátom 1.5 EcoBoost, ktorý je aj v aktuálnej generácii Fiesty ST, no vo Focuse by podľa ich slov mal mať výkon až 275 koní. Hneď sa nám to zdalo trošku nereálne, predsa len z trojvalca vydolovať tak obrovský výkon, na to nemali gule ani ľudia z BMW pri tvorbe i8, kde je rovnako 1.5 R3 motor s výkonom 231 koní. Zrejme sme neboli sami, čo na túto informáciu pozerali s rezervou a tak časom zmenili názor a začali sa domnievať, že pod kapotou bude práve 2.3 EcoBoost. To už je predsa len o niečo uveriteľnejšie a Ford tento motor používa už v mnohých modeloch, nie len v starom Focuse RS, či Mustangu. 

Tento týždeň sa nám dostal do rúk najnovší Focus vo verzii ST-Line. Okrem toho, že je to jeden z prvých ST-Line verzií na Slovensku, tak sme mali možnosť skúsiť aj nový trojvalec 1.5 EcoBoost s výkonom 150 koní. Pri obhliadke a fotení motora si Paťo však všimol jednu naozaj zaujímavú vec. Inak úplne bežný štítok informujúci o type a množstve chladiva do klimatizácie sa zrazu stal zdrojom užitočných a oficiálnych informácii. Štítok informuje o novom modele Focus ST a použití motoru 2.3 EcoBoost, konkrétnejšie označený ako 2.3L GTDI (Gasoline Turbo Direct Injection).

To, že už po Severnej slučke behá nemaskovaný Focus ST na testovaní, je len dôkazom toho, že predstavenie je bližšie ako si myslíme. Ford má dva obľúbené mesiace – November a Apríl, kedy predstavuje svoje nové modely aj verejnosti. Či predstaví tento mesiac aj Focus ST bez žiadnych teaserov, je zatiaľ otázne. Predstavenie ich Performance modelu bolo vždy s veľkými sprievodnými eventami a predpokladáme, že pri novom Focuse ST si musia dať extra záležať. Mal by to predsa byť konkurent novodobým hot-hatchom.

 

 

A presne taký by mal byť aj výkon. Aktuálne je minimum, čo Ford s 2.3 EcoBoost ponúka, presne 290 koní v novom Mustangu. Ak sa im podarí tento výkon dať aj do nového Focusu ST, bude viac než konkurencie schopný polovici dnešných Hot-hatchov. Ford však môže prekvapiť a výkon by mohol byť až 320 koní, ako mal starší Mustang. Každopádne, motor má obrovské rezervy, keďže najsilnejšiu výkonovú modifikáciu mal vo Focuse RS, kde mal až 370 koní v limitovanej RS Edition edícii. Neostáva nám teda nič iné, len počkať čo nám vo finále Ford ponúkne. Dúfame však, že samosvor a perfektne vyladený podvozok už ani nemusíme Fordu pripomínať.