Prológ

Fiestu predošlej generácie, ktorá bola na trhu od roku 2008 počnúc ten minulý už určite všetci dobre poznáme. Jedno z najpredávanejších malých áut na našom trhu, ktoré veľmi dlho lámalo úspechy v predajoch a v spokojnosti zákazníkov. Predávala sa u nás neuveriteľných 9 rokov a to za celý čas prešla len menším faceliftom, ktorý upravil prednú masku do vzhľadu podobnému iným modelom značky Ford od roku 2013. Avšak nič čo je dobré tu neostane večne a ľudom v starej Fieste už začala chýbať novodobá technológia. Ľudia predsa chcú veľký dotykový displej a kvantum asistenčných systémov, z ktorých aj tak väčšinu budú vždy vypínať. Ľud bol vypočutý! A tak sa zrodila nová Fiesta 2017.

 

 

My, ako prví na Slovensku sme mali vďaka spoločnosti Autopolis možnosť toto vozidlo otestovať alebo lepšie povedané na pár sto kilometrov mu vliezť pod kožu a zistiť zásadné zmeny, ktoré sa medzi-generačne na Fieste udiali. Nie, nie. Toto nie je kompletný test. Berme to zatiaľ len ako prvý kontakt s týmto autom a kompletný test si budeš môcť prečítať za pár mesiacov. No ale, poďme už k veci.

Prvotný dojem

Nová Fiesta oproti tej predchádzajúcej o niečo narástla. Na vonkajších rozmeroch to až tak poznať nie je, no čo sa priestoru vnútri týka, tak tam to spoznáte už po prvom nastúpení. Oveľa väčší priestor na nohy či už na predných, ale aj zadných sedadlách. My sme v rukách mali verziu Trend čiže úplny základ v tomto prípade obohatený len o tempomat a sadu Winter, ktorá pridala vyhrievané čelné sklo a vyhrievané predné sedačky. Inak v tej neformálne automobilovej terminológii, môžeme pokojne tento stupeň výbavy nazvať aj „holé-bosé…“. Avšak ako sme už spomenuli, pribudlo tú množstvo novo-dobej technológie. Už v základe dostanete asistent jazdných pruhov či dvojicu 4.2″ displejov, jeden ako palubný počítač, druhý pre multimediálny systém. Bohužiaľ je už však poznať že sedíte v nižšom stupni výbavy podľa spracovania materiálov v tomto aute. Volant ostal z mäkkej lisovanej gumy a pokiaľ by ste chceli kožený, tak musíte siahnuť až po vyššej verzii Titanium. Tento rozdiel napríklad pri starej Fieste až tak poznať nebol keďže tam ste už v základe dostali práve spomínaný kožený volant. Nemôžme však povedať že by sa zle držal. Práve naopak, jeho tvar a celkovo dizajn prešiel kompletným redizajnom a na dotyk pôsobí veľmi príjemne a v rukách sa nestráca. Veniec volantu je hrubší Kvalitatívne je spracovanie interiéru na veľmi dobrej úrovni a na naše prekvapenie v aute nič nevŕzga ani pri stláčaní plastov okolo palubnej dosky. Tie našťastie ostali mäkčené a tak si Fiesta zachovala niečo z toho nemeckého feelingu.

 

Motorizácia

Na odskúšanie sme mali už dobre overený 1.0 EcoBoost v 100-koňovej verzii a po novom už s manuálnou 6-stupňovou prevodovkou. Tá je pri slabšej verzii „jednotky“ v ponuke prvý-krát a dúfame, že sa už k M5-ke vo Forde nevrátia. Na 6-ke pri 130 km/h točí motor necelých 2600 ot/min a v režime Eco vypína jeden z troch valcov! Dobre počuješ. Auto dokáže jazdiť na dva valce, ale neboj sa, počuť ani cítiť to nie je, jediný rozdiel kde si to človek všimne je aktuálna spotreba a koniec koncov, následne aj dlhodobá. Na trase Trnava-Bratislava sa ustálila pri cca 120 km/h na hodnote 4.2l/100km. Óda pre byrokratov a „spotreboholikov“.

 

Jazda

Jazdné vlastnosti si Ford obhájil. Presné riadenie a rovnako presný podvozok. Ten lepšie filtruje nerovnosti rôzneho typu a na ceste sa auto tak nerozvlní ako minulá generácia. Vzadu je stále jednoduchá náprava s torznou priečkou. Čo sa riadenia týka to konečne nie je tak preposilované ako pri starom modeli. Pohodlie v aute si trúfame v pohode porovnať s väčším Focus-om keďže pocit za volantom je dosť podobný.

 

Záver

Celkový pocit z auta máme vážne dobrý. Ford si zachoval ten štandard triedy a hlavne značky. Prišiel s niečím novým i keď nám osobne ten dizajn pri verzii Trend až tak moc nehovorí. Pokiaľ človeku budget dovoľuje, určite odporúčame siahnuť po verzii Titanium, ktorá už na pohľad vyzerá oveľa lepšie. Sklamaním mnohých ľudí možno bude ponuka motorov. Všetky benzínové agregáty sú len troj-valce a to v tomto prípade aj atmosférická 1.1-ka. Pokiaľ človek chce štvor-valec, ten je k dispozícii len s naftou, ale v kubatúre 1.5 TDCi s výkonom 85 koní. Samotný 1.0 EcoBoost sa však bude ponúkať v troch výkonových verziách. V nami testovanej 100-koňovej, 125-koňovej a vrcholom bude 140 koní vo výbave ST-line. Najostrejšia verzia ST dostane rovnako „3 pol-litráky“ čiže 1.5 EcoBoost, troj-valec avšak s výkonom až 200 koní. Na ten sme najviac zvedaví!

 

Privacy Preference Center