Automobilový svet sa vždy teší, keď sa nám predstaví nejaká športová verzia je jedno akého auta. Na niektoré autá sú však väčšie požiadavky, ako na iné a medzi takéto môžeme pokojne zaradiť aj nové BMW radu 3. Už pri predstavení základnej verzie bez športového modelu sme mali nejaké očakávanie, ktoré sa nám aj z časti naplnili. Dizajn bolo už nutné modernizovať a hlavne priniesť niečo nové, na F30-ku sme sa už dlho pozerali a trebalo to zmenu.

 

 

BMW všetkých vypočulo a prinieslo do novej trojky kopec nového. Troj-valec, dalo preč angel-eyes… No dobre, nezačali sme zrovna z dobrého konca :D. Keď sa na tom pozrieme bez predsudkov, tak nová generácia 3-er priniesla úplne nový pohľad na tento modelový rad. Do vienka dostalo nový dizajnový podpis, ako sme mali možnosť vidieť už predtým na 8-series, či novej Z4-ke. Okrem štandardných verzií, nám značka ukázala aj úpravy M-Performance. Vau! To bolo moje prvé citoslovce údivu, keď som zbadal úpravu M-Performance na fotke. Zákonite sa teda vo mne prebudilo nutkanie vidieť ich prvý športovo zameraný model. Po mesiacoch čakania som sa dočkal a spolu sa pozeráme na prvé M-ko z rady tri: BMW M340i xDrive.

BMW nezostalo nič dlžné svojej slávnej minulosti a v novej trojke sa dočkáme samozrejme radového 6-valca. Ten bude mať objem rovné tri litre, no prešiel sériou úprav, ktoré z neho robia technologicky najvyspelejší motor v danej triede a ako BMW tvrdí, ich najlepší 6-valec. Ten bude dosahovať výkon až 275kW/374 koní s krútiacim momentom slušných 500 Nm. Tohto výkonu dosiahli mnohými novými technológiami, ako napríklad hliníkovým blokom motora aj hlavou valcov, vylepšenou technikou TwinScroll Turba, či vysokotlakovým priamym vstrekovaním paliva.

 

 

Oproti predchádzajúcej trojke je toto zatiaľ najvýkonnejší motor, aký sa kedy do tohto modelu dostal. Samozrejme keď nepočítame samotnú M3-ku. Novinka z dielne BMW M bude vybavená upraveným inteligentným pohonom xDrive s uprednostňovaním zadnej nápravy, novou automatickou 8-stupňovou prevodovkou, ktorá si právom môže pridať príponu Sport, keďže bola špeciálne pre tento model upravená na lepšiu odozvu, rýchlejšie radenie rýchlosti a koniec koncov lepšiu dynamiku. Samozrejmosťou potom už je M Sport diferenciál, alebo nastaviteľný M podvozok. 

Aj vďaka tejto sústave dokáže nove M340i akcelerovať z 0 na 100 km/h za slušných 4,4 sekundy a nový pohon ho predurčuje stať sa naozaj veľmi zábavným autom. Keď k tomu pridáme rôzne doplnky M Performance, tak sa pozeráme na junior verziu M3-ky.

 

 

Jej predstavenie prebehne najbližšie dni na autoshow v Los Angeles a do predaja sa za zatiaľ neznámu cenu dostane v roku 2019 počnúc USA v Júni a nasledovať bude v Júli aj Európa. Tešíme sa na príchod tohto modelu a netrpezlivo budeme očakávať časom aj predstavenie M3.