Európska únia prichádza s novou metodikou merania a to WTLP. Nahradzuje tak zastaralý NEDC, ktorý už presluhoval a tak vznikali tabuľky, ktoré nemali nič spoločné s realitou. Nový cyklus by mal byť realistickejší a bude brať do úvahy aj prvky výbavy. Neznamená to nutne niečo zlé, automobilky nemusia pokračovať trendom zvaný downsizing ako doteraz.

Renault je toho dôkazom a vybral sa cestou upsizingu. Od 1.9. 2018 je k dispozícií cenník novej ponuky motorov pre niektoré zo súčasných modelov značky. Prichádzajú motory 1.3TCe, ktoré nahrádzajú doterajšie motory 1.2TCe. Najslabšia jednotka disponuje výkonom 75kW/200Nm, najsilnejší z ponuky je 117kW/260Nm, ktorý výkonom ale aj so svojím vzhľadom zvaný GT Line uspokojí aj športovejšie založené srdcia vodičov.

Nezabudli však ani na vznetové motory, najmenším z nich je 1.5 Blue dCI 85kw/260 pod kapotou Megana a Kadjara. Strednou cestou je objem 1.7 taktiež s prívlastkom Blue dCI a parametrami 88kW/300Nm alebo 110kW/340Nm. Ten je však zatiaľ možné objednať len pod kapotu Scenica a jeho väčšieho brata Grand Scenica. Šepká sa, že vrcholom ponuky by mal byť 2.0 Blue dCi, ktorý bude produkovať 117kW/360Nm alebo 147kW/400Nm. Ako môžete uhádnuť už z názvu, Renault implementuje AdBlue do všetkých svojich vznetových jednotiek. Ako moc to bude vodičov obmedzovať a ako prijmú túto technológiu ukáže čas.

 

Atmosférický motor 1.6SCe však nástupcu nemá. Žiaľ ani 1.6TCe, čo znamená že sa lúčime s Meganom GT a Meganom GT GrandTour, ktorý, podľa môjho názoru, naštartoval verejný záujem o Megane IV. Ak máte záujem o tento model, radím vám poponáhľať sa po posledné skladové zásoby značky. Určite radím počkať s kúpou modelov ako Captur alebo Talisman, ktoré nové motory ešte len očakávajú. Žiaľ homologizácia je zdĺhavý proces. Snáď bude čakanie stáť za to.

Na poslednom obrázku môžete vidieť, aké sú súčasné ceny nového Meganu IV:

 

Privacy Preference Center