Všetci dobre poznáme siluetu dobre známeho Golf-u GTI mk1. Označenie, ktoré pre Volkswagen odštartovalo sériu veľmi, ale veľmi dobrých áut.

V pamäti sa mi vybavuje relatívne čerstvá spomienka na kamarátove Polo 86c avšak len s označením GT, ktoré narobilo vrásky na čele ľudom s oveľa silnejšími autami. Predstav si situáciu ako ide Mini Cooper S (190k), Ford Mondeo ST (225k) hore kopcom a za nimi ich tlačí Polo 86c GT (75k). Nie to nebol začiatok vtipu, to bol reálny pohľad, ktorý sa mi naskytol len pár týždňov dozadu.

Trošku som odbočil od témy, no potreboval som nejako uviesť toto legendárne označenie. Je pravda, že od tej doby kedy Volkswagen vyrábal takéto autá ubehlo veľmi veľa rokov. Ľahké, agilné, malé hot-hatche, ktoré dokázali vytrápiť nejeden konkurenčný model s podobným zameraním. Že by sa táto doba vracala? Tomu všetkému nasvedčuje čerstvo predstavený koncept VW up! vo verzi GTI. Vo „fau vé“ (VW – pozn. autora) si povedali známe heslo – Back to the roots, vrátili sa k rysovacím stolom a pretvorili mestské presúvadlo.

To dostalo turbom dopovaný 1.0 Tsi s výkonom 115 koní a krútiacim momentom 200Nm. To je na takú malú krabičku, pri ktorej je uvádzaná pohotovostná hmotnosť len 997 kg celkom pekné číslo. Toto spojenie dokáže rozhýbať toto vozítko na stovku za sympatických 8,8 sekundy a maximálna rýchlosť sa zastavila na čísle 197 km/h. Nie je ešte jasné kedy toto auto uzrie svetlo výrobnej linky, jediné čo vieme, že sa v týchto dňoch objaví na medzinárodne známej akcii GTI Treffen pri jazere Wörthersee.

No, sám som na tento koncept zvedavý ako sa vyvinie a či niekedy budeme mať možnosť mu prevetrať jeho tri valce pod kapotou.