Značku TVR Ti bližšie predstavovať asi nemusíme. Na britskom trhu nemálo úspešný výrobca športových automobilov, ktorý však doplatil na postavenie na trhu a svoju cenovú politiku a tak v roku 2007 vyhlásil najprv bankrot a následne ukončil kompletne výrobu. Pre skupinu ľudí, ktorým v žilách koloval 100-oktanový benzín to bola priam krutá správa a mnohí ešte niekoľko rokov držali smútok a nevedeli sa s tým zmieriť. TVR bolo vždy známe tým, že robilo asi tie najsurovejšie sériovo vyrábané autá určené na okruh. Silný, veľko-objemový motor vpredu, manuálna prevodovka a náhon čisto na zadnú nápravu bol britský recept na Chilli Con-Carne, z ktorého sa Vám zaručene prevráti žalúdok naopak. To všetko bolo v spomínanom roku 2007 pochované a nikdy sa nepredpokladal návrat tejto značky. Až do roku 2013 kedy značku odkúpil Gordon Murray a spolu s firmou Cosworth sa pustili do stavby nového modelu TVR.
Trvalo však presne štyri roky kým sa objavila reinkarnácia modelu Griffith. Najprv sme mali možnosť sa pozrieť ešte v roku 2013 na koncept modelu T37, ktorý sľuboval sériovú výrobu a krásne parametre. Nakoniec sem sa toho dočkali a TVR bolo znovuzrodené modelom Griffith. Ten nesie len málo pozmenený dizajn práve konceptu a zachoval si už dobre známu líniu TVR. Motoristický svet baží po informáciach a tak sme sa dočkali aj tých. Pod kapotou 5.0 V8 s kódovým označením Coyote, ktorý už dobre poznáme z Ford-u Mustang avšak upravený spoločnosťou Cosworth na výkon až 506 koní. Tento výkon je na čisto zadné kolesá prenášaný cez 6-stupňovú manuálnu prevodovku od spoločnosti Tremec s označením Magnum, ktorá je postavená na základe Tremec TR-6060. Tá je v celom pohonnom ústrojenstve najzaujímavejší komponent keďže je vyvinutá čisto pre závodnú trať a perfektne prispôsobená na naozaj ostrú jazdu.
My sme si však všimli a uvedomili zopár detailov. Toto auto má cenovku 98 tisíc €, bude však k dispozícii len v Británii, ale je tento model naozaj hodný toľkých peňazí?! Všimli sme si napríklad detaily interiéru a niečo nám tu nesedelo. Výduchy klimatizácie sú nám dôverne známe z Fordu Fiesta resp. Ford Fusion, páčky ovládania stieračov a smerovky sú takisto z Fordovho modelu Fiesta. Bol to zámer TVR aby sa snažili týmto spôsobom znížiť výrobné náklady alebo má v tomto aute prsty Ford? S istotou môžeme povedať len to, že naozaj sa pri TVR jednalo o zníženie výrobných nákladov a aj preto bol použitý už overený motor z Ford-u Mustang, ktorý reálne nie je nákladný na výrobu a Ford ho s pokojom v duši ponúka aj iným značkám. Okrem týchto maličkostí sú napríklad aj spätné zrkadla z dielne Ford-u, konkrétne tiež z modelu Mustang. TVR sa takisto snažil čo najviac znížiť pohotovostnú hmotnosť a to docielil karbónovou kompozitnou karosériou a kombináciou čo najľahších materiálov. Dokonca ako je zvykom pri TVR, tak výfukové potrubie je vyvedené za predné koleso a to aj z toho dôvodu aby zmenšili čo najviac hmotnosť výfukového potrubia. Rozloženie hmotnosti je dokonalých 50:50 a finálne číslo sa zastavilo na 1250 kg!!
Má však šancu s týmto modelom TVR uspieť?! Ako záruku TVR pri predstavení uviedlo len Launch Edition, ktorý je limitovaný na 500 kusov aby si vedeli overiť záujem ľudí o toto vozítko. Takýto kúsok si kúpil aj známy YouTuber Shmee150, ktorý je v tomto smere pre TVR veľký prínos keďže majú perfektnú reklamu. Otázka však znie, oplatí sa človeku čo vyhľadáva perfektný nástroj na okruh investovať tak veľké peniaze do modelu Griffith?! My si myslíme, že áno! Však, ktorá automobilka ponúka takto surové náradie s 8 valcom, manuálom a zadným náhonom pri hmotnosti 1250 kilogramov?
Nám neostáva nič iné len zaželať TVR veľa šťastia pri predaji a možno sa niekedy dočkáme verzie pre Európu, no do rúk sa nám asi nedostane nikdy. Či?
Spomínaný Shmee150, ktorý ukazuje na videu viacero detailov ako napríklad aj späťaký z Mustangu: