Prológ

Niekedy človek nevie ako začať. Mne sa to stáva až príliš často, a tak rovnaký pocit zažívam aj teraz. Po niekoľkých intenzívnych a naozaj na plno prežitých dňoch s novou Fiestou ST mám v sebe neskutočne veľa pocitov, až neviem kde začať a ako by som asi Fiestu predstavil davu. Ako to dostať všetko na papier?! Ak to chcem stihnúť do tmy, mal by som zrejme už začať. 

V prvom rade by som však chcel prejaviť vďačnosť importérovi značky Ford Slovensko, že nám aj po čase prejavili dôveru a mohli sme novú Fiestu ST otestovať medzi prvými krátko po jej oficiálnom príchode na Slovensko. Nie je to tak dávno, čo Ford ešte len zverejnil oficiálny cenník na práve túto generáciu ST-čka. V prvom momente som ostal mierne zaskočený vyššou začínajúcou cenou, ktorá je na hodnote 23 490€, no po pohľade do cenníka zisťujem, že si človek kupuje najvyššiu konfiguráciu ST3 s už bohatou základnou výbavou. A to ti teda poviem, že je naozaj bohatá. Ako najväčší highlight spomeniem už len prítomnosť prémiovej navigácie s audiom B&O Play, Recaro sedačky, či 18″ disky kolies. K výbave, ako takej, sa ešte určite dostanem.

ST sú samostatne produkované modely z dielne značky Ford, ktoré vznikli ako vyplnenie chýbajúcej diery na trhu športových modelov značky Ford. RS je nám už dobre známa skratka so značnou históriou siahajúcou až do roku 1969, no ST je relatívne mladé označenie. Aby sme boli trošku v obraze, načrtnime si históriu označenia ST. V prvom rade by som rád ozrejmil vyznám tohto označenia. Netreba za tým hľadať žiadny hlboký význam, ST znamená Sport Technology a vzniklo, aby sa aj menej športovo zamerané Fordy už vopred odsúdené bez vrcholového modelu RS, dočkali svojho vrcholu. Všetko to začalo Mondeo v roku 1994 s modelom ST24. To dosahovalo výkon 170 koní z V6 a objemom 2.5 litra. Jeho pokračovateľom bolo Mondeo ST200 a veľmi obľúbené Mondeo ST220. V tých istých rokoch, ako uzrelo svetlo tohto sveta práve najsilnejšie ST-čkové Mondeo, výrobné linky opustil aj Focus ST170.

Do tej doby sme však na autách vždy mohli vidieť len maličký nápis ST s prislúchajúcim číslom výkonu. Až v roku 2004 prišla revolúcia v podobe novej Fiesty ST, ktorej už označenie výkonu chýbalo. Práve v roku 2004 sa aj zrodilo nové logo ST, ako ho poznáme aj dnes. Nadväzovalo tak na úspechy modelovej rady RS a mohli sme ho pokojne považovať za jeho plnohodnotného mladšieho brata. 

Tak sa generačne pozeráme už na tretiu generáciu Fiesty s označením ST s nemalým športovým charakterom a umením vyčarovať obrovský úsmev na tvári.

 

Prvé jemné dotyky zla

Až do momentu, kedy som v novej Fieste ST nesedel, tak som stále neveril, že ju dostaneme. V noci som sa celý spotený strhával zo sna, nemohol som zaspať a mával som depresie, či sa to naozaj podarí. Podarilo sa! Možno si povieš, prečo som sa práve na túto Fiestu tak tešil, no pravda je taká, že o minulej generácii Fiesty ST som sníval veľmi dlhú dobu. Prišlo dokonca aj obdobie, kedy som si ju už chcel ísť kúpiť, no niečo sa vo mne zlomilo a vykašlal som sa na to. Kolega Paťo sa však chytil prvej príležitosti a približne takto pred rokom si zadovážil sériovo limitovanú Fiestu ST200. Potom čo ma previezol, ostal som sám smutný, že som si ju nekúpil tiež, no svedomie mi to už akosi nedovoľovalo. Jeho Fiesta ST200 bola zároveň aj tým dôvodom, prečo nás nová Fiesta ST tak zaujímala. Rovnakých 200 koní, no generačne novšie auto s kopou nových technológii, ktoré bude však rýchlejšie?!

Na samotné porovnanie Fiesty ST200 a novej Fiesty ST som si vyhradil zvlášť priestor a budem sa im spoločne venovať v druhom článku, ktorý vyjde krátko po tomto. Poďme sa teda na plno venovať novému ST-čku.

„Už v nej sedím, už je dobre.“ Moje obavy opadli a malý sen sa splnil. Hneď prvé, čo som si všimol, je fakt, že ST-čko je diametrálne odlišné auto od klasickej Fiesty. V interiéri som sa cítil úplne inak, a to stačilo vymeniť klasické sedačky za Recaro, väčší displej a perfektný kožený volant. Párujem si mobil s audiom, rozpozerávam sa pomaly po interiéri, všetko mi je známe a hneď viem, kde čo mám. Vypínam rádio, aktivujem režim Sport, sťahujem okienko a idem si užívať.

 

 

 

 

Tri jadrové reaktory pod kapotou

Všetci už dobre vieme, že nové ST-čko ukrýva pod prednou kapotou agregát s tromi valcami, no s objemom 1.5 litra. To, že sú trojvalce dlho tŕňom v oku internetových odborníkov a komentátorov, je už dávno známa vec. Na trojvalcoch pritom nie je nič zlé. Osobne som mal možnosť si to už len v prípade Fordu overiť niekoľko-krát a musím za seba povedať, že Ford tie trojvalce robiť jednoducho vie. Kto sa na hocijakom trojvalci od Fordu vozil, vie o čom hovorím. Možno to budeš čítať s odporom, ale trojvalec 1.5-ka bolo to najlepšie, čo mohla táto Fiesta ST dostať. 200 koní, 290 Nm s ľahkým motorom na predku je recept na perfektné jazdné vlastnosti a na prekvapujúcu dynamiku.

Keď sa na to pozrieme len v číslach, tak nám tento motor ponúkne zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 6.5 sekundy, maximálku atakujúcu 232 km/h, a to sú už úctihodné čísla, za ktoré by si Ford mal zaslúžiť aj tvoj obdiv.

 

Video zrýchlenia z 0-100-160 km/h:

 

Hlavnou výhodou tohto motora je však práve jeho počet valcov. Turbo je hneď nafúknuté a človek má normálne pocit, že sedí v silnom atmosférickom motore. Reakcie na plyn sú takmer okamžité, čomu vo veľkej miere napomáha aj hmotnosť troch valcov oproti klasicky používaným štyrom pri iných autách. Motor ide tým pádom oveľa lepšie do otáčok a rozsah maximálneho krútiaceho momentu je vďaka tomu oveľa širší. Dá sa povedať, že motor ťahá už „z ničoho“ a nemá človek pritom pocit, že by sa nejako trápil pod otáčkami.

Najkrajšie na tom všetkom je ten zvuk. Už od prvého momentu som nepochyboval o tom, že Ford Performance si dá záležať na zvuku a už pri prvých traileroch bolo na zopár zostrihoch počuť agresívny zvuk novej Fiesty. Čakal som však až do posledného momentu, či to naozaj tak bude a prekvapí nová Fiesta naozaj pekným zvukom. Hneď po naštartovaní som ostal veľmi milo prekvapený. Motor má aj na voľnobehu pri normálnom režime krásny zvuk a dokonca si trúfam si ho prirovnať svojim prejavom k Fieste R5, ale samozrejme utlmená nežnejšia verzia jej zvuku. Vážne! Nesmej sa a choď si ju vypočuť!

Zvuk z výfuku si viete v dvoch režimoch konfigurovať podľa vlastných preferencií. Pokiaľ chcete byť ticho a byť kamoš s vašimi susedmi, budete používať režim Normal. Ak mám pravdu povedať, ten som tuším ani nepoužil. Prečo nedať o svojom príchode domov vedieť rachotom z výfuku všetkým obyvateľom sídliska?! Všetci vás budú mať nesmierne radi, to vám garantujem! Na toto naštrbovanie susedských vzťahov budete musieť dať auto do režimu Sport, alebo Track. Vtedy sa vo výfuku otvorí klapka a sranda môže začať. Celý týždeň som si tak cibril medziplyny, za ktoré sa auto odvďačilo postrielaním.

Pri normálnej jazde ma to však vôbec neotravovalo. Keď som chcel, motor dokázal byť krásne tichý a dalo sa s ním veľmi príjemne cestovať. O to viac som si ho zaľúbil, keď som vo finále videl za koľko dokázal cestovať v pokoji na okreskách. So spotrebou som sa pri 200-koňovej! Fieste ST dostal na 4.8 l/100km pri predpisovej jazde mimo mesta. Slzy do očí mi však nemala potrebu vtláčať ani pri ostrej jazde, kedy sme jej v zákrutách „prikúrili pod kotlom“. Spotreba nepreskočila cez 11.5 litra ani tam a vo finále som si uvedomil, že doba ide správnym smerom a časy, kedy hot-hatche papali pri takejto jazde 20 litrov, sú už nenávratne preč. Po meste som pritom vedel s ľahkou nohou a bežným tempom jazdiť za 6.7 litra na 100 km, pravdaže, keď som chcel. Rovnako dobrou správou je aj to, že nevyžaduje si vysoko-oktanový benzín. Je možné, že mnohí ho tam budú tankovať, no minimum a zároveň odporúčaný je 95 oktán a ten tvoju peňaženku tiež nezruinuje. Takže Fiesta ST je vlastne taká Eco-Friendly malá beštia s apetítom žrať konkurencii nervy. 

Ľudia z dielne Ford Performance odviedli naozaj kus dobrej práce. Vytvoriť agregát, ktorý nie že bude konkurenciou pre iné značky, on tie značky porazí, je naozaj čin hodný Nobelovej ceny. V mnohých ohľadoch perfektný motor, ktorý si nás naozaj získal a ani nevieme či sa mu dá niečo vytknúť. Možno len interval výmeny oleja stanovený na 30 000 km alebo 2 roky. To je blbosť ako mraky! Každý človek, čo tú Fiestu bude hnať po okreskách, prípadné na okruhu, tento interval skráti na max 10 000 km. A to platí koniec koncov pri každom motore.

 

 

 

 

 

Učiteľka Tanga so skalpelom

A druhú Nobelovku získava Fiesta ST za jazdné vlastnosti! Dopočul som sa, že aktuálna generácia už nie je vôbec zábavným autom a dokonca kolovala fáma, že sa nedá odtrhnúť zadok ani cez ručnú brdzu vo vracáku :O. To ma podrž! Fiesta ST a nudné auto?! To sú predsa slovné spojenia, ktoré sa navzájom vylučujú.

Mal som pravdu. Hneď prvá tiahla zákruta, odľahčil som jej trošku zadok bez použitia ručnej brzdy a krásne čitateľne začala tancovať bokmi. V tom momente mi bolo viac než jasné, že ten skrátený týždeň bude mojou učiteľkou Tanga, a to som netušil koľko lekcií tanca mi ešte uštedrí. Ale poviem vám, že je pedantná. Na začiatku chyby odpustí, no páči sa jej čistá jazda. Fiesta ST bola zrejme prvá predokolka v ktorej som zažil spojenie dvoch svetov. Pod plynom vedela byť krásne zakusnutá do zákruty a jej stopa bola taká čistá, že by sa z nej dalo jesť. Na chyby však hneď upozorní. Ako náhle som pustil plyn, zachovala sa ako pes, ktorého pustíte z vodítka. Bavilo ma však to, že sa vedela somnou aj pohrať. Týmto vyvraciam tvrdenia, že nová Fiesta ST nie je zábavné auto! Plná zážitkov ako Disney Land.

Na druhú stranu, však má plno predpokladov na to, byť až „nudne“ rýchla. Nová generácia dostala hneď niekoľko vylepšení na podvozkovej báze. Začneme hneď zhurta a to samosvorom od spoločnosti Quaife. Ten je jediný z celého balíčku, ktorý je za príplatok, ale pokiaľ by som si Fiestu mal konfigurovať, práve samosvorný diferenciál by bola opcia číslo jedna v mojej faktúre. Vďaka nemu sú výjazdy zo zákruty splneným snom o eliminovaní nedotáčavosti predokoliek. Obrovským bonusom je aj to, že predné kolesá už nie sú pribrzďované systémom vektorovania krútiaceho momentu a tak to nespomaľuje aj samotné auto. Okrem toho, brzdy tiež dostanú väčší oddych ako pri aute používajúcom systém brzdenia odľahčeného kolesa.

 

 

 

 

Samosvorný diferenciál Quaife je súčasť Performance balíčka za cenu 995€. V tejto cene dostanete do auta aj systém efektívneho rozjazdu inak známy ako Launch Control a ukazovateľ optimálneho preradenia prevodového stupňa. Launch Control je podľa môjho názoru na predokolke účelová vec, no skúsili sme ho aj pri Fieste a pracuje tak ako má. Snaží sa čo najmenej prešmyknúť kolesá a zúžitkovať silu motora pre čo najlepšiu akceleráciu. Myslím, že sa mu to darí, no netreba čakať nejaký kopanec, ako pri pohone všetkých štyroch kolies. Čerešničkou Performance Packu je signalizácia preradenia. To je esteticky vyriešené veľmi elegantne a Fiesta ST dostala o jednu kontrolku navyše. Tesne pri obmedzovači otáčok začne blikať oranžová kontrolka loga ST, ktorá vám dá vedieť, že treba preradiť o stupeň vyššie. Potešilo.

Ďalšou kockou skladačky perfektných jazdných vlastností novej Fiesty ST sú patentované pružiny s funkciou vektorovania bočných síl. O tých sa narozprávalo asi najviac pri uvedení Fiesty do predaja a zjavne fungujú veľmi dobre. Fiesta nám priebežne spievala slová známej piesne od skupiny IMT Smile, kedy citovala verše: „Opri sa o mňa, bude ti dobre…“. Aj napriek relatívne užším gumám 205/40 R18 sa dalo o ST-čko v zákrutách kráľovsky oprieť a mnohému prispela aj takto revolučne riešená zadná náprava. Žiadny ťažký multi-link, to nie. Klasická polo-tuhá náprava s torznou priečkou, no s upravenými mechanickými vlastnosťami.

Oporou k týmto pružinám sú tlmiče od spoločnosti Tenneco. Tie disponujú ventilmi s označením RC1, ktoré sa dokážu adaptovať na počet kmitov a tak zvýšiť tuhosť. V preklade to znamená, že pokiaľ idete cez naozaj veľmi rozbitú cestu, tlmiče resp. ich ventily tento stav zaznamenajú a na základe toho sú schopné upraviť priemer ventilu a tým zlepšiť jazdné vlastnosti a efektívnejšie tieto nerovnosti odfiltrovať. 

Vďaka týmto fičúrkam je aktuálna generácia Fiesty ST momentálne najagilnejší malý hot-hatch na trhu. Ja som si to overil hneď niekoľko-krát a často som až nechápal, v akých rýchlostiach dokáže Fiesta vletieť do zákruty bez toho, aby ste pritom mali žalúdočné problémy. Perfektne tomu asistuje aj ostré riadenie. Na kopci nám tak Fiesta nevykrútila ruky a stále som ju mohol mať pevne v oboch horných končatinách. Manévrovanie v meste je potom už väčší problém, keďže priemer otáčania narástol na 11,4 metra, čo je nárast až o jeden meter. Treba si teda v meste dávať pozor, aby vás ten meter navyše nestál osud tých 18″ kolies.

Od toho psa, ktorého som spomínal v úvode tejto kapitoly, Fiesta nemá až tak ďaleko. Občas sa totižto menila na trojkolku a hlavne v zákrute dvíhala vnútorné zadné koleso, ako keby sa chcela na to celé vyšť*ť. Vskutku zábavné malé autíčko. Dlho som nemal, tak dobrý pocit, ako som mal práve pri tomto ST-čku. Nová Fiesta ST dokáže byť zábavná, no dokáže byť aj chirurgicky presná. A toto je na nej perfektné, je len na tebe akým štýlom chceš s Fiestou jazdiť.

 

 

 

 

 

ST3 – naprataná koncertná sála

Ako som v úvode spomínal výbavu, za ktorú si človek platí, tak sa konečne cez vyčerpávajúci odsek o jazdných vlastnostiach nového ST-čka, k tomu dostávam. V minulosti sme sa už stretli s označením modelov ST podľa stupňu výbavy. V prípade Focusu to bolo ST R a ST X a Fiesta to mala obdobne. Tá nová nie je na tom inak, a tak sa stretávame s tromi označeniami výbav. Na Slovensku je však dostupná len jedna jediná. A nakoniec možno aj dobre.

Fiesta ST inde začína na cene cca 22 100€. V tejto cene dostane 3-dverovú verziu, základné 17″ kolesá, manuálnu klímu, alebo len základné rádio bez navigácie so 6.5″ displejom. U nás cena začína o niečo vyššie a to na čiastke 23 490€ za rovnaký typ karosérie, no už tam má človek takmer všetko. Automatickú klimatizáciu, 8″ navigačný systém s prémiovým audio-systémom B&O Play s 10-timi reproduktormi, alebo 18″ kolesá, aké sme mali aj my. V interiéri potom nájdeme aj prémiové sedačky Recaro v kombinácii koža/látka, ktoré tiež v základnej špecifikácii u našich susedov nenájdete a budete si musieť priplatiť.

 

 

 

 

Recaro sedačky, ktoré Ford ponúka do svojich Performance modelov, môžeme pokojne označiť za akýsi benchmark športových sedačiek ponúkaných v športových autách. Podľa môjho názoru sú oveľa použiteľnejšie ako povedzme škrupinové sedačky, sú nekonečne pohodlné a to akým spôsobom držia telo, je až neuveriteľné. Sedačky sú v športovom aute jedna z najdôležitejších vecí. Nie je predsa nič horšie keď máte auto, čo má predpoklady na to byť rýchle v zákrute, no z jeho sedačiek budete vyletovať a musieť sa všemožne vzopierať fyzikálnym silám, ktoré vás budú ťahať preč zo sedačky. Vo Fieste ST a jej Recaro sedačkách sa môže človek perfektne sústrediť na jazdu, lebo problém s ich nedostatočným vedením mať nebude. Vynikajúci sklon sedáku zároveň dopomáha pri prudkých brzdeniach s medziplynom, kedy sa vodič nemusí až tak vzopierať do volantu, či brzdy, a tak má oveľa citlivejšie nohy. Posed v aute je ideálny, sedačka je ukotvené v nižšej polohe a tak auto veľmi dobre skrz ňu komunikuje so šoférom. Za sedačky a posed dva palce hore!!

Rovnako dobrý pocit som mal aj z volantu. V dnešnej dobe sa už tak radikálne nerozlišuje športový a nešportový volant, keďže aj autá v základných výbavách majú vybratie na ruky. Ide len o to, ktorá značka sa lepšie s volantom pohrá, aby dobre sadol do ruky. Ten vo Fieste ST sadne viac než dobre. Koža je po bokoch perforovaná a tak sa ruky až tak nespotia a jeho kompletné spracovanie je na super úrovni. 

Takže páči sa nám poloha za volantom, sedačky aj samotný volant, no je tu jedna vec, ktorá mne osobne počas ostrej jazdy trošku prekážala. Nemôžem priamo povedať, že by mi vadila, keďže sa dá na to časom zvyknúť, no je tam. Je ňou relatívne nízka poloha radiacej páky. Celkovo je stredový panel zasadený nízko v priestore a tým pádom aj konštruktéri nedostali až tak veľký priestor sa hrať s polohou radiacej páky. K celkovému pocitu za volantom by to bola už len taká maličkosť.

 

 

Čo ma však rozmaznávalo v momente, keď som sa nechcel naháňať a šikanovať susedov, bola hudba. Nie som audiofil, no na dobré audio v aute si potrpím. Dovolím si tvrdiť, teda som presvedčený, že nová Fiesta má najlepšie audio z aktuálne dostupných super-mini áut a ešte obzvlášť v tejto cenovej kategórii. Na B&O Play si dali patrične záležať a reprodukovaný zvuk, ktorý vychádza dokopy z 10-tich reproduktorov je jeden veľký zážitok. Celý audio-systém nie je zbytočne prebassovaný a bol vytvorený primárne pre čo najväčšiu čistotu zvuku a to sa im aj podarilo. Ťažko sa opisuje slovami zvuk, no mňa na to Fiesta zbalila! Ešte keď to je v cene…

Čo je však položka, za ktorú si určite odporúčam priplatiť a v cene auta nie je, sú adaptívne Full LED svetlomety. Tie sa vo Fieste objavujú úplne prvý-krát naprieč všetkých generácii. Dokonca ani klasická Fiesta zatiaľ nemá dostupné Full LED svetlomety ako opciu, takže sú výhradné montované len na ST-čko. Osobne sa riadim heslom „Vidieť a byť videný“, a to tieto svetlá spĺňajú viac než dobre. Celé svetlo je tvorené štyrmi LED segmentmi, ktoré vytvárajú aj esteticky pekný vonkajší vzhľad a Fieste ST pridávajú opäť niečo do tej športovosti. V našom testovacom aute bola aj funkcia automatického prepínania stretávacích a diaľkových svetlometov, ktorá fungovala spôsobom postupného rozsvietenia a zhasnutia ďalších segmentov. Lúč svetla je dostatočne široký a intenzívny, takže aj v zákrutách nám svetlá veľmi dobre v noci asistovali. Príplatok za Full-LED-ky je 955€ a je to jedna z MUST HAVE položiek.

 

 

 

 

www.chcemdarovaťorgány.sk

 

A aké sú moje finálne pocity z novej Fiesty ST?! Berte si všetko čo mám! Keď sa dá platiť aj na splátky orgánmi, beriem aj túto možnosť. Len prosím bez úrokov. 

Áno, Fiesta ST ma dostala. Písal som to už pri mnohých autách, no až pri Fieste viem s pokojom v duši povedať, že to nehovorím len pre potešenie importu. Za tých pár dní som zhrešil vo Fieste ST tuším každú jednu sekundu. Keby mám ísť na spoveď, otčenáš hovorím doteraz. Keby sa šikanovanie okolia s hlukom považovalo za trestný čin, tak už dávno sedím. Keby nemám v hlave psychickú kontrolku, kde je moja hranica strachu, tak Fiestu zrejme vraciame na odťahovke. Perfektné, perfektné, perfektné auto! Možno nikdy nebude lámať rekordy na severnej slučke, alebo nebude parametrovo úplne najrýchlejšie. Fiesta ST si však zachovala perfektnú vlastnosť, a tou je pôžitok z jazdy. Toto vám nikdy minúty na ringu nedajú. Nová Fiesta ST ma len jedného konkurenta a tým je jej mladšia sestra. 

A týmto ťa pozývam na medzi-generačné porovnanie doteraz najrýchlejšej Fiesty s označením ST200 a novej Fiesty ST. Ostaň naladený, dokonca týždňa sa dozvieš, ktorá je podľa nás lepšia.

 

 

Cena testovaného modelu: 29 265€ (novinárska „fullka“), začínajúca cena Fiesty ST: 23 490€

 

Za zapožičanie vozidla na test ďakujeme importérovi Ford Slovensko

 

Plusy:
  • + Fiesta ST
  • + Fiesta ST! 😀
  • + Adaptívne Full LED svetlá
  • + Komfortný, tuhý, presný podvozok
  • + Motor 1.5 EcoBoost
  • + RECARO sedačky
  • + Audio B&O Play
  • + Volič jazdných režimov, klapka vo výfuku
  • + Spotreba
  • + Zvuk od výfuku
  • + JAZDNÉ VLASTNOSTI
  • + Farba Silver Fox
  • + Minimálne 95-oktan
  • + Samosvorný diferenciál Quaife
Mínusy:
  • – Nižšie umiestnenie radiacej páky
  • – Nemám ju ešte v garáži
  • – Ani ju nebudem mať v blízkej dobe v garáži 🙁
  • – Prestrelený interval 30 000 km
  • – Absencia adaptívneho tempomatu (osobná preferencia)

 

Technické údaje:

Motor

Objem: 1497 ccm
Najväčší výkon: 147 kw (200k) pri 6000 ot./min
Najväčší krútiaci moment: 290 Nm pri 1600 ot./min až 4000 ot./min

Špecifikácia vozidla

Zrýchlenie 0 – 100km/h: 6.5 s 
Maximálna rýchlosť: 232 km/h
Normovaná spotreba paliva (l/100km)

Mesto: 7,6 l (počas testu: 6,7! l)
Mimo mesta: 5,1 l (počas testu: 4,8! l)
Kombinovaná: 6,0 l
Objem palivovej nádrže: 42 l

Rozmery vozidla

Celková dĺžka: 4068 mm
Celková šírka: 1 941 mm
Celková výška: 1 469 mm
Rázvor: 2 493 mm
Objem batožinového priestoru: 311 l

 

Hmotnosti a zaťaženia

Pohotovostná hmotnosť: 1 283 kg
Maximálna hmotnosť vozidla: 1 655 kg

Privacy Preference Center