Do redakcie nám zavítala už štvrtá Dacia. Po premiérovom Sandere Stepway a ikonickom Dusterovi prichádza kombinácia týchto dvoch vozidiel a to Dacia Jogger. Navyše so zaujímavou voľbou pod kapotou. Tým nemyslím trojvalec 1.0 TCe ale obohatenie o továrenské LPG. Zaujímavé je najmä z ohľadu dojazdu, ktorý činí približne 1300 km. Pridajme si k tomu nekonečný kufor, solídnu výbavu a získavame sen malých podnikateľov. Na papieri. Ako to je v skutočnosti som sa snažil zistiť počas môjho času s Joggerom.

Takže začnime. Dizajn exteriéru je zdieľaný so súrodencami. Ostré krivky, LED svetelný podpis, dizajn kolies. To, čím je Jogger výnimočný, je v druhej polke auta. Tam už krivky nehľadajte. Tu mieri Jogger svojim kufrom na praktickosť a priestor pre rodiny ale aj podnikateľov vyžadujúcich maximálny kufor za minimum peňazí. Štipka praktickosti je aj na streche auta. Strešné lyžiny sa vďaka priloženému náradiu dokážu uložiť priečne a stanú sa tak strešným nosičom. Je to nie len praktické ale aj úsporné. Odpadáva vám nákup ďalšieho príslušenstva k autu. Komentovať krivky vozidla mi príde pri Dacii Jogger nadbytočné. Má jednoduchý, moderný dizajn, ktorý je funkčný. A samozrejme o podobnosti zadných svetiel ku severskej značke a ich SUV pomlčíme.

Interiér s ochutnávkou moderných technológií

V podobnom duchu praktickosti pokračujeme aj v interiéri. Žiadne hightech vychytávky. Zato však do stredového držiaku vopcháte aj fľašku od Sodastreamu. Dátový USB-A port máte pri displeji infotainmentu, takže neťaháte kábel cez celú palubovku v prípade základného modelu, kde telefón nahrádza infotainment. A dátový kábel pri našom infotainmente nebol ani potrebný. Je tu bezdrôtový CarPlay/Android Auto, ktoré funguje bez zaváhania. Vďaka tejto funkcii som tak do továrenského infotainmentu nepotreboval vstúpiť počas celého týždňa. Samozrejme, poslúži aj ten ale rýchlosťou zaostáva. Displej samozrejme neohúri vysokým rozlíšením ale stačí. Pod infotainmentom je ovládanie automatickej klimatizácie. Ovládače, ktoré používa aj Mercedes vo svojej A triede tu však nie sú ako päsť na oko a ladia s radiacou pákou prevodovky. Časť palubovky a dverí potiahnutá látkou zútulňujú interiér spolu s koženým volantom.

Na zadných sedačkách je dosť miesta aj na nohy a pri mojich 183 cm som si nemal problém za seba sadnúť. Zaujímavý objem priestoru však je až za zadnými sedačkami. To nie je kufor, to je čierna diera, kde naložíte všetko čo potrebujete. Batožinový priestor ponúka konkrétne 842l. Práve vďaka týmto rozmerom Jogger naberá zmysel nie len ako rodinné auto, ale aj na podnikanie. So svetlou výškou 200mm nie je pre Jogger ľahký terén žiadnou prekážkou. Dacia Jogger skrátka zvládne všetko. Zvážil by som však 7 miestnu verziu. Nikdy neviete, kedy sa to hodí a nie je to jediná výhoda tejto verzie.

Jogger taktiež praktickosť dopĺňa bezpečnostnými prvkami. Sledovanie mŕtveho uhla, autonómne brzdenie či 6 airbagov je súčasťou výbavy. Samozrejmosťou je svetelný a dažďový senzor. Chýbalo mi však prepínanie diaľkových svetiel. Avšak, nakoľko stretávacie boli LED s veľmi dobrým výkonom, obyčajné halogénové diaľkové vám extra nepomôžu a počas celého testu som využíval len stretávacie LED. Čo ma príjemne prekvapilo bolo bezkľúčové odomykanie, zamykanie a štartovanie. Nie len, že sa to tam nachádza, ale aj ako to funguje. Žiadne chytanie kľučky. Stačí pristúpiť a auto rozpozná vyvoleného nositeľa karty. Funkcia, ktorou sa nemôžu pochváliť niektoré modely vyššej triedy.

Motor a jazdné vlastnosti.

Kým prejdem ku klenotu vozidla, prejdem k odvrátenej strane. Jazdné vlastnosti. Na bode mrazu. Ja sa viem zabaviť s hocičím, nemám predsudky voči objemu či výkonu. Aj s nešportovým B-segmentom sa viem zabaviť. No Jogger, ten je neutrálny. Nemáte žiadnu komunikáciu s vozovkou. Cítil som sa ako vo videohre. Nie je to vyslovene mínus a bežný človek, ktorý Joggera bude používať len ako praktického spoločníka na to bude kašlať. Pomerne chabými sú aj brzdy. Kotúče vpredu majú na priemer necelých 260 mm čo pri plne naloženom aute bude len tak tak. Brzdiť s nimi treba s predstihom. Toto mínus sa však týka len 5 miestnej verzie. 7 miestna verzia dostáva 280 mm predné kotúče čo je už iná rozprávka. A aj toto môže byť jeden z dôvodov prečo si priplatiť za 7 miest. Tretí rad sedadiel je navyše plnohodnotne vyberateľný. Hlučnosť v kabíne začne byť otravná najmä pri dlhšej diaľničnej jazde. Pocit z jazdy zachraňoval avizovaný klenot. A ten je, ako inak, pod kapotou. Z technického hľadiska sa bavíme o platforme CMF-B LS. A teda rovnaká platforma na ktorej je postavené Sandero či Sandero Stepway. Veľa o tejto platforme nenájdeme. O to sa snažil už kolega Rišo pri teste Sandera Stepway. Zistil akurát to, že okrem označenia LS je platforma takmer totožná s Cliom, ktoré stojí na platforme CMF-B HS. Nakoľko bola však použitá platforma s označením LS, prichádzame o možnosť asistenta jazdných pruhov či digitálny kokpit. Renault tak nastavuje istú hierarchiu vo svojich modeloch aj naprieč svojimi značkami.

1.0TCe. Veľmi spoľahlivý trojvalec. Tu je však doplnený o továrenské LPG. Pri spaľovaní LPG dokonca motor produkuje o nejaký ten koník a točivý moment naviac. Výkon motora je dostačujúci čo sa týka prevádzky v meste. Na diaľnici nečakajte pružné zrýchlenie, na 130 sa však rozbehne prekvapivo dobre. Tam však dosahujeme výkonový vrchol. Vrchol spotreby sa pri LPG pohyboval okolo 9l/100km a pri jazde na benzín okolo 7l/100km ale to bola jazda „na prasáka“. Pri nohe ľahšej ako tehla to bude za rozumných benzínových 6,3l/100km alebo plynových 7,5l/100km. Odhadovaný dojazd Joggeru je 1300km! A to všetko pri znížených emisiách vďaka ekologickejšiemu pohonu LPG.

Zhrnutie

Splnila Dacia Jogger očakávania? Ale jasné! Osobne ma prekvapila. Nečakal som toľko technológii, ktoré navyše fungujú bez zaváhania za danú cenu. Najväčšie prekvapenia bola funkcia handsfree karty a bezdrôtový CarPlay. Navyše odveziete až 7 ľudí. A ak to tí 2 ľudia v treťom rade vydržia, odveziete ich až do Chorvátska bez tankovania. Kufor bude plne využiteľný aj v 7 miestnej verzii. No a v tej 5 miestnej, to je proste sen malého podnikateľa, ktorému Jogger poslúži aj ako taká malá dodávka. To všetko za minimálne náklady na PHM.

Kým sa ku nám dostala Dacia Jogger na test, svetlo sveta uzrel facelift. Ten sa odrazil najmä na dizajne exteriéru, interiéru, či zmene loga. Žiadna revolúcia sa nekonala a preto je náš test relevantný aj v súčasnosti. Teda až na cenu. V súčasnosti cena modelu s LPG začína už na 15 650€. No a cena testovaného modelu? 19 130€.