Na konci posledného augustového víkendu, keď slnko pálilo na žeravý asfalt a vzduch pulzoval horúčavou, sa príroda rozžiarila vo svojej plnej kráse. Teplý, ba priam až horúci vietor sa niesol šírym priestorom, nesúc so sebou vôňu leta, ktoré sa chystalo povedať posledné ahoj. V diaľke šepkal potok, jeho vody lízali kamene a tisíce živých bytostí v lese vzdávali hold poslednému prádzninovému víkendu. Kdesi v pozadí týchto prírodných javov sa jemne plížil zvuk kombajnov a traktorov z blízkej Kopaničiarskej žatvy.

A práve v tejto idylickej atmosfére, v momente, keď sa príroda zdala byť najživšia, na svojom vrchole, ozval sa z diaľky zvuk, ktorý prerušil pokojné melódie a pokojný život na úbočí hôr. Bol to zvuk, ktorý rezonoval v doline, zvuk, ktorý nemohol zostať nepovšimnutý. Hlboký rachot, rev motora s 450 koňskými silami, bol hlasom, ktorý s odvahou narúšal ticho tohto inak veľmi pokojného kraja.

V tomto jedinečnom okamihu, v tom zdanlivo neskutočnom spojení prírody a technológie, sa začala písať naša poézia o Audi RS4. Toto auto, s jeho nezameniteľným prejavom a vášňou, prináša do sveta hlas, ktorý okysličí vašu krv, zalahne vám z neho v ušiach a v očiach cítite biť vlastné srdce. Zanecháva za sebou stopy dobrodružstva a pred vami ďalšie nedotknuté susedstvá a chotáre. Dovoľte nám vás zaviesť na túto cestu, kde príroda a inžinieri spoja svoje sily a vytvoria zážitok, ktorý nepozná obmedzenia.

Ostré kilometre jazdy na Audi RS4 Competition Plus sú ako poézia v pohybe. Kolesá sa dotýkajú hladkej asfaltovej lásky, ktorá sa vine odľahlými Kopanicami, čo sa zdajú byť uzavreté vo svojom vlastnom svete. Cesty sú prázdne, a ticho ich obklopujúcej krajiny pripomína pokojnú notu v symfónii adrenalínu.

Motorový zvuk, jasný a sýty, sa zrodil v hrdle tejto športovej bestie s objemom 2.9 litra. Jeho výkriky sa lomia v horskom vápencovom divadle, ktoré sa stáva naším javiskom. Každú zákrutu zvierame v rukách s precíznou eleganciou, pričom auto sa kláti a tuhne ako vám krv vo vašich žilách. Rovnako symetricky pracujúci športový diferenciál na zadnej náprave, pripomínajúci spoluprácu vlastných kostí, svalov a šliach.

Na týchto odľahlých cestách, kde nie je stopy civilizácie, sme súčasťou príbehu, ktorý píše rýchlosť, zákruty a výkon. Kopce a údolia, vzdialené obzory a blízke zážitky – to všetko v jednom okamihu. A RS4 Competition Plus je náš perokreslený štít, náš sprievodca do tohto dokonalého sveta rýchlosti a dobrodružstva.

Srdce búcha, čas plynie pomaly a zároveň príliš rýchlo, a my sa ponoríme do tejto tanečnice na tučných pneumatikách, ktorá nám daruje okamihy slobody a vášne. To je jazda na Audi RS4 Competition Plus – spojenie s cestou, s prírodou a s vlastnými hranicami.

Jazda na Audi RS4 Competition Plus je akýmsi tajným dohovorom s cestami Kopaníc, ktoré vyčarujú úsmev na vašich perách a nechajú vás uniknúť do sveta, kde je jazda viac než len presun, je to umelecký prejav vášne a slobody…

 

 

Tie dve dôležité slová

Competition Plus. Toto je auto, ktoré si nezaslúži bežný test. Nie je to totižto bežné auto a tento test zároveň nebude čítať bežný človek. Ako si už určite z úvodu pochopil, RS4 si zaslúži špeciálnu pozornosť a mne otvorila myseľ, aby som mu venoval zopár umeleckých riadkov, keďže najlepšie vedeli opísať moje bezprostredné pocity. Audi RS4 bolo vždy v mojom srdci. Ako malý chlapec som spoločne s kamarátom sedával často u nás doma a pozerali sme dlhé hodiny videá na YouTube. Hľadali sme videá zvukov športových áut, nad ktorými sme slintali a manifestovali sme, že ich raz budeme aj mať.

Prešlo desaťročie a ja tu v jednom z nich sedím. Považujem to za splnený sen, ktorý však nebude mať dlhú trvácnosť a čoskoro, za pár dní, sa aj rozplynie. Po Audi RS4 však ostane v duši zárez. Neostane po nej len test na webe, video na YouTube, či fotky na externom harddisku. To auto je príliš dobré, aby sa naňho zabudlo. Nie!

Audi RS4 Competition Plus je súbor písmen a jednej číslice, ktoré napovedajú, že nemám dočinenie s bežným kombíkom. Základ kompletne vychádza zo sériovej RS4 s výkonom rovných 450 koní a krútiacim momentom 600 Nm. Pre Competition Plus je tento darca výkonu bez zmeny. Čo však zaznamenalo najväčšiu premenu, je to, čo je pre nás srdciarov najdôležitejšie. Sedačky, podvozok, výfuk, či hmotnosť. Competition Plus útočí na vrstvu ľudí, ktorým záleží na charaktere jazdy, nielen na rýchlosti.

Posledný rok ostala Audi RS4 v marketingovom tieni jeho najväčšieho konkurenta z Mníchova. O tom to však dnes nie je. Avant Competition Plus je viac ako Competition Touring a za týmto si stojím. Aby sa značka Audi predviedla, tak do svojej rodinnej strely priniesla KW Competition podvozok, pneumatiky Continental ContiSportContact 6, znížila hmotnosť, pridala ľahké kované disky kolies, prepracovala kompletne geometriu náprav, pridala športový zadný diferenciál a interiér odľahčila brutálnymi škrupinami. A dokopy je to niečo ako Chalupkove básne. Dokonalé.

 

 

Spisovateľ → Novinár

Prepínam vypínač vo svojej hlave a upúšťam od abstraktu. Poďme sa baviť vážne a o vážnych veciach. Moje prvé stretnutie s konkrétnou Audi RS4 bolo ešte niekedy v Júni na Audi RS Brunch. Vtedy som ju aj prvýkrát počul zavíjať a popri nej znela omnoho výkonnejšia, drahšia a väčšia RS6 Performance ako malý levík. Pamätám si, že práve ten zvuk ma absolútne najviac očaril a v dobrom slova zmysle dostal. Ohúrilo ma, že softlimiter je nastavený veľmi „niemocAudinovo“, keďže jeho obmedzenie je až pri 5000 otáčkach. Veľmi ťažko sa slovami opisuje zvuk tohto stroja, preto ti odporúčam ísť na YouTube a vyhľadať si Audi RS4 Competition Plus Exhaust. Potom sa sem vráť a bude ti to dávať lepší zmysel.

Na druhé stretnutie som sa tešil, no skôr som bol v očakávaniach či vôbec bude. Vedel som, že sa auto prihlásilo a že bude jazdiť u novinárov, no kto by tak dal niečo Medziplynu, ktorý vydá tri články za mesiac. Nie je však dôležité koľko článkov vydáme, ak máme 15 tisíc čitateľov 😉 kvalita > kvantita. Tak prišiel ten deň a Audi RS4 pristálo aj u nás v redakcii na tri celé dni. A ja som vtedy vedel, že tieto tri dni budú vrcholom celého nášho leta a vlastne aj celej našej existencie. Nemýlil som sa.

Audi RS4 ma dostala od začiatku ako veľmi tradičné auto. Toto sa mi napríklad na tejto generácii RS4 veľmi páči, že všetko vnútri je také klasické. Žiadne dotykové ovládania bežných prvkov, nenájdeš tu predigitalizované grafiky, či neviem aké nemožné a všemožné aplikácie. Sadneš si do manuálne nastaviteľných škrupín, nastavíš si pákami a kolečkami svoju polohu a hybaj jazdiť. Na všetkom, na čom mi pristál môj zrak, som videl odkaz nedávnej minulosti. Audi RS4 nie je moderné auto a má stále tlačítko Start/Stop systému, či tlačítkami ovládanú klimatizáciu a tak to mám rád. Od prvého momentu ma teda absolútne nič nevyrušovalo pri počúvaní praskotania výfuku, či užívania si prekliato nízkeho posedu a žiletkovo presného riadenia.

Moje tri dni s týmto strojom teda mohli začať.

 

 

Najrýchlejší víkend

Poznáš to, keď ti nie je dobre, alebo nemáš z niečoho radosť, čas plynie sakra pomaly. Ak však máš z niečoho radosť a užívaš si daný moment, tak ani nevieš ako a celé to prehrmí ako letná búrka. Ja som sa snažil v Audi RS4 tráviť čo najviac času, občas som len tak stál na parkovisku a sadol som si na obrubník k autu, aby som precítil ten moment ešte viac. Bol to však krátky víkend, ktorý navyše stál veľa peňazí.

Ako som už literárne vyššie spomenul, Audi RS4 Competition Plus je motoricky bežná Audi RS4. Čiže pod svojou kapotou skrýva dobre známy agregát 2.9 V6, ktorý používajú v RS modeloch už zopár rokov. Je to však osvedčený nástroj, ktorý ostal naladený na sériových 450 koní. Hlavný konkurent má síce 510 koní, no zároveň je aj o takmer 200 kg ťažší, tak výkonový deficit sa v tom prípade dorovnáva k pomeru hmotnosti. Ak sa však pozrieme na odstupňovanie výkonov motorizácii modelov RS, tak je pravda, že by si logicky tento motor tých 500 koní zaslúžil. RS3 má predsa koní rovných 400 a RS6, či RS7 má až 630 koní. RS4 teda vyzerá ako taký veľmi chudobný medzistupienok RS3 a RS6.

Pravda je však taká, že toho výkonu je pocitovo viac než dostatok. Celý čas mi prišlo auto šialene rýchle, či už na rovinke alebo aj v zákrutách. K tým sa však ešte dostanem. Dostalo ma, ako motor vládze a ako rýchlo sa vie nadýchnuť. Po predchádzajúcej veľmi emotívnej skúsenosti s Formentorom VZ5 a s iným Audi Sport motorom, ktorý bol naopak letargický na plyne až do pásma otáčok od 4500 vyyšie, tento 2.9 V6 ťahá veľmi výrazne už od 1700 otáčok. Najviac to človek ocení pri výjazdoch zo zákrut, kedy naozaj stačí mať motor vytočený v pásme cca 2600 otáčok a auto vystrelí s minimálnym oneskorením vpred.

Motor má samozrejme dve turbíny umiestnené medzi hlavami valcov, čiže tzv „Hot-Pot turbá“. V tomto prípade je samozrejme potrebné dať si obzvlášť záležať na pravidelnom servise a na dôkladnom zohrievaní a dochladzovaní motora, keďže je omnoho viac náchylný na prehrievanie hlavy valcov, ventilov a celej výfukovej sústavy, ako motory, ktoré majú turbá mimo aktívnu zónu motora. Aj z tohto aspektu je napríklad technologicky lepšie riešenie radového šesťvalcu, ktorý je možné upraviť na ďaleko vyšší výkon a nie je potrebné tak dôkladne riešiť chladenie, ako tu. Rada pre budúcich majiteľov – dbajte na časté výmeny oleja, vypínajte start/stop systém, motor dôkladne zohrejte pred ostrou jazdou a nechajte následne vydýchať náporom vzduchu. Dôležité ešte je dávať pozor na zanesenie chladičov motora, ktoré plnia najdôležitejšiu funkciu a ak sú znečistené, môže to znamenať katastrofu.

Tento istý motor nájdeme aj v Porsche a to konkrétne v modely Macan. V minulosti dokonca kolovali klebety, že tento motor mal byť vstupnou bránou v modeli Audi R8 namiesto niekedy ponúkaného V8 FSI. Nakoniec, ako určite vieš, sa táto implementácia nepodarila a zrejme to ostalo len na papieri, či v sieťach fór medzi disktujúcimi.

Príjemným prekvapením, samozrejme okrem úchvatnej dynamiky, bola spotreba. Ja viem, možno si povieš, že koho toto pri RS4 zaujíma. Ale práve tým, že je to RS4, prekvapivo to bude zaujímať veľa ľudí. S tým autom nebudeš sústavne jazdiť bomby a už teraz sa viaceré RS4, či RS5 dajú kúpiť za rozumné peniaze ako troj/štvor ročné jazdenky. Auto dokáže v meste bez problémov jazdiť za 9 litrov benzínu a mimo mesta dokonca aj na hranici okolo 7 litrov. Toto ma absolútne šokovalo, ale je to naozaj reálne.

Vo veľkej miere dynamike, či naopak ekonomickej jazde pomáha 8 stupňová prevodovka označovaná ako Tiptronic. Jedná sa teda o 8 stupňový hydromenič, ktorý poznáme aj z väčších modelov Audi, ktorý je v tomto prípade prispôsobený na účely RS. Prevodovka je naozaj veľmi dobre naladená a pri ostrej jazde si užívaš jej charakter. Akonáhle prepneš na pádla pod volantom, jej reakcie sú okamžité, kopance do chrbta sú neprehliadnuteľné a naozaj sa dokážeš s ňou veľmi dobre zabaviť. Pri obmedzovači samozrejme podrží zaradenú rýchlosť a tak ti neprekazí zábavu na kopci, či na okruhu. Ak však nepotrebuješ jej športový charakter, dokáže byť naopak veľmi pokojná, že na chvíľu aj zabudneš, že sedíš v 450 koňovom super-kombíku.

 

 

Ako jazdí?!

Na túto otázku som osobne dlho odpoveď hľadať nemusel. Počas tých troch dní som však postupne auto odbaľoval a zisťoval, ako šoférsky ho inžinieri v Audi Sport upiekli. Najviac ma celý čas tešil ten fakt, ako šoférsky orientované toto auto je. Už len také maličkosti, ako tlačítko na vypnutie start/stop systému, či taká sprostosť, ako to, že Lane Assist je vždy pri naštartovaní vypnutý a ak chceš, zapnúť ho musíš sám. Toto presne ma presvedčilo, že mám dočinenia s jedným z posledných naozaj šoférskych áut.

Zároveň je to aj moje úplne prvé stretnutie s toľko ospevovaným pohonom Quattro. Aj keď dobre vieme, že na toto sú dva rôzne názory. Poviem to úplne jednoducho, ak neplánuješ s autom driftovať a fascinuje ťa skôr ten štvorkolkový prejav v zákrute, kedy sa ti celé auto rovnomerne zoberie bokom ako rally autá, tak Quattro je ako stvorené pre teba. Ak chceš radšej driftovať a uprednostňuješ pretáčavý prejav, tak choď do toho druhého tábora. Ja teda ako odchovanec Subaru STI som bol celý bez seba z tohto pohonu. Pri Audi RS4 Competition Plus tu navyše máme prítomný aj športový Quattro diferenciál na zadnej náprave, ktorý naozaj citeľne ovplyvní jazdu pod plynom.

V širšom princípe sa jedná o lamelový samosvorný diferenciál podobný princípu Haldex, ktorý usmerňuje výkon medzi obe zadné kolesá a dokáže tak veľmi hlavne na výjazdoch pomôcť. Týmto zároveň výrazne eliminovali nedotáčavosť známu zo starších modelov RS. Na rovnakom princípe značka VW vytvorila Torque Splitter diferenciál v súčasnosti používaní v Golfe R, či Audi RS3 a Formentore VZ5. Pôvodom je tento diferenciál práve z Audi Sport a prvýkrát bol použitý v roku 2008 v Audi S4. Systém Quattro v RS4 B9 je mechanická klasika, ktorá má medzinápravový diferenciál typu Torsen. Ten uprednostňuje výhradne pohon zadných kolies, kam vie poslať až 85% výkonu. Predok sa však nikdy úplne neodpojí, mení sa len jeho pomer k zadnej náprave až do maxima 40% predok vs. 60% zadok.

Prax som si mal možnosť s Audi RS4 overiť na viacerých lokalitách. Keďže som mal na auto tri dni, chcel som si ho čo najviac užiť, aby som mal na jednu stranu aj spomienky a hlavne teda o čom písať. A na moje prekvapenie auto fungovalo úžasne všade kam som s ním prišiel. Hneď v sobotu ráno som absolvoval s RS4 Pezinskú Babu. Na tú som mal práve najčerstvejšie spomienky s nedávno jazdenou M3 Touring. Hneď prvé pozorovanie bolo to, že Audi RS4 Competition Plus je dômyselnejší stroj. Vďaka podvozku KW Competition V3, ktorý je len manuálne nastaviteľný, ťa stále núti rozmýšľať nad jazdou. Nie je to také to vagabudnské rýchle auto, ktoré sa bojíš občas aj poslať pod plynom von zo zákruty. Audi RS4 Competition Plus je vyslovene precízne športové náradie, s ktorým sa sústredíš na čistú stopu, na dávkovanie plynu, či včasné brzdenie a trafenie apexu.

 

 

Odkedy má Pezinská Baba nový povrch, bolo úžasné sledovať, ako dobre tu fungovalo obutie auta. ContiSportContact 6 sú jedny úžasné pneu na tento typ auta a obzvlášť pri nastavení geometrie, ako bola sériovo nastavená tu. Ak máš na to potrebné znalosti, vieš si možno podvozok nastaviť ešte lepšie. Za príplatok vieš na RS4 Competition Plus mať však ešte lepšie pneu v podobe P Zero Corsa, ktoré sú už plnohodnotnými semi-slickmi. Na bežné okreskové jazdenie sú však tieto Conti úplne ideálne. Ich šírka je na oboch nápravách 275 mm vďaka čomu je auto neuveriteľne rýchle v zákrutách a hlavne komunikatívne. Ani raz som sa nebál, že by ma bolo poslalo po predku von. Ak už prišla strata gripu, tak bola veľmi neutrálna a auto sa skôr hrnulo všetkými štyrmi preč, čo mňa osobne veľmi bavilo. Zrejme aj viac, ako to bežné powerslidovanie a driftovanie.

A to je ďalší aspekt RS4 Competition Plus, ktorý si ma neskutočne získal. Nie je tu žiadny drift režim. Vieš si tu nastaviť Sport režim na pohone Quattro, no to znamená len permanentné zapojenie pohonu všetkých kolies a regulácia práve zadného diferenciálu. Na RS4 si teda vieš cibriť úžasne stopu, či skúšať rôzne varianty prejazdu jednotlivých zákrut. RS4 Competition Plus určite nie je len pre občasného „závodníka“ na semáfore, je to auto pre pôžitkára, ktorý má rád jazdu a túto jazdu ponúka v najsurovejšej možnej podobe. Ak by sme mali RS4 Competition Plus prirovnať k steaku, tak je to určite stupeň Rare!

Na Pezinskej Babe som si však nemal už moc možnosť preveriť prácu podvozku, keďže tento kopec má už dokonalý povrch. Ako som teda v literárnom úvode spomínal, ďalší deň som sa vybral na moje milované Kopanice. Zmiešaný povrch, úzke cesty, krátke zákruty, či zaujímavé prevýšenia robia z Kopaníc unikátne miesto na jazdenie. Nie každé auto tu exceluje a napríklad Formentor VZ5 mal so svojimi adaptívnymi tlmičmi a mäkkou karosériou na týchto úsekoch problém. Audi RS4 však absolútne naopak. Opäť raz sa ukázalo, ako úžasne sú nastavené KW tlmiče a ako dokážu fungovať nielen na dobrom povrchu, ale aj na veľmi zlom povrchu. Na týchto cestách som najviac ocenil fakt, že podvozok nemá elektronickú adaptívnu funkciu, keďže práve to eliminovalo známe buchotanie tlmičov. Všetko bolo v aute úžasne tuhé a na Kopaniciach som sa naozaj krásne povozil.

Znova ma chytá taká emotívna chvíľka. V hlave sa mi prehrávajú spomienky na pootvorené okno, cez ktoré som vnímal praskot z výfuku, ktorý sa ozýval na priľahlých lesoch, či plašil lesnú zver z lúk. Nechcem, aby toto takto skončilo. Aj keď šumy z pozadia Audi hovoria o tom, že RS4 už nikdy viac nebude, ja budem stále tomu veriť, keďže budúca generácia A4 má stále dostať spaľovacie motory. Ja teda verím a budem sa modliť, aby sme nemuseli RS4 pochovať. Tento segment to preda všetko začal. A aj práve vďaka RS4 tu dnes máme M3 Touring. Zabudli sme sa Audine všetci poďakovať, však?!

Klobúk dolu pred tým, ako stačí pár vecí upraviť a spraviť z civilného auta jedno úžasné šoférske náradie. Audi RS4 Competition Plus si zaslúži pozornosť a uznanie nielen preto ako vyzerá, ale hlavne preto ako jazdí!

 

 

Vzhľad najlepšej je*ačky

Odetá v záhadných čiernych šatách, ktoré jej dokonalo prilneli na úžasné telo plne krvi a mlieka. V páse by si ju bol občiahol dvomi rukami, no na boky potrebuješ väčšie rozpätie svojich nedočkavých dlaní. Jej dekolt zdôrazňujú výstredné šperky a symetricky zapadajúce prsia k jej veľkosti bokov z nej robia to najkrajšie stvorenie, ktoré si mal kedy možnosť vidieť, dotýkať sa a jazdiť. Na nohách obuté nič iné, ako čierne, kryštálmi zdobené topánky Christian Louboutin s otvorenou špičkou umocnené výraznou červenou podrážkou ozývajúcou sa spoza nich. Chceš ju a ona sa ti ochotne poddá. No nebude to lacné! Keď ju vidíš zozadu, chceš aby vrieskala, chceš aby kričala, aby ju počula celá štvrť a nielen tvoji susedia. Čo si si práve predstavil? Auto, či ženu?! A vieš, že môžeš aj obe…

Naozaj ma nenapadlo nič iné, ako prirovnať RS4 k tej najkrajšej žene akú som kedy stretol. Samozrejme hovorím o svojej frajerke, ktorá je perfektným synonymom tohto auta. Každá krása niečo stojí a doteraz ľutujem, že som ju necvakol v deň keď som ju s Audi RS4 odviezol na fotenie žltého Ferrari SF90 Stradale, ktorého reelko nájdeš na profile @radovanhloska. Pri Audi RS4 by vyzerala ako jej stelesnenie v koži človeka a presne ako vystrihnutá z prvého odseku tejto kapitoly. Či už ona sama, alebo práve táto čierna RS4 so širokými bokmi, úzkym pásom a výstrednými, drahými topánkami.

RS4 je dokonalé auto, ktoré vynikne svojimi krivkami. Aj keby nemá označenia RS, či výrazne R20 kolesá, tak vieš, že to je RS. Blatníky vytiahnuté vpredu aj vzadu, ktoré sa zužujú v jej páse a vzadu obrovská riť končiaca dvomi veľmi veľkými, no nie peknými koncovkami výfukov, ako to už pri RS modeloch poznáme. Disky sú kované a dvojfarebné, za sebou sa ani nesnažia skrývať výrazné červené strmene inak premakaného brzdového systému. Za mastný príplatok vieš v Audi RS4 mať aj karbón-keramické brzdy, ktoré však oceníš možno maximálne na okruhu. Omnoho radšej tu však vidím tieto plávajúce kotúče s priemerom 375 mm a ozrutný 6-piestik. Dokopy vyzerajú naozaj funkčne.

Vráťme sa však k tým výfukom. Audi RS4 vie naozaj ziapať. Je to jedno z najhlučnejších áut v sériovom stave, aké som kedy mal možnosť jazdiť. Nie je to však umelé. Všetko čo počuješ, to strielanie pri ubraní plynu, alebo pri agresívnom preradení, je tak organické. Z reprákov máš pocit, že nejde absolútne nič a keď začneš skúmať, zistíš, že do reprákov dáva len hlbší tón, pre umocnenie zvuku motora. Nie je to však priamo zvuk motora, či nedajbože strielania, ako pri iných značkách. Tieto výfuky dokážu spraviť naozaj rozruch.

Interiér je následne výkladnou skriňou ergonómie a klasickej architektúry áut. Absolútne nič mi tu nevadilo, všetko som mal po ruke a všetko som vedel v okamihu sekundy ovládať. Infotainment má síce už najlepšie roky za sebou, nie je žiadnou novinkou, no o to lepšie. Klíma panel s klasickým fyzickým ovládaním a ja sa pýtam, prečo by sme nemohli toto zachovať?! Čo tomu chýba??

 

 

RS4 má úžasný alkantarový volant, ktorý má tenší veniec a výrazné ostré vybratia. Stačí ho cítiť a vieš že šoféruješ RS. Sedačky sú karbónové a manuálne nastaviteľné. Myslelo sa pri nich aj na silnejších ľudí, keďže mne boli trošičku väčšie a v zákrutách som v nich jemne behal medzi jednou a druhou bočnicou. Na stehnách ma však podržali statočne a zozadu vyzerajú naozaj úchvatne. Toto sú škrupiny aké majú v športovom aute byť. Nevýstredné, no fuknčné!

Má to aj kufor, nezaujíma ma však jeho objem. To isté platí aj o zadných sedadlách. Zrejme sem dáš aj detskú sedačku, no mňa to v tomto momente netrápi. Teda vôbec ma to netrápi. Zadné sedadlá by som ani nepotreboval a v kufri si viem predstaviť klietku. Zrejme mi z toho vychádza, že by mi lepšie sadla Audi RS5 Coupe. Je to pravda, ale RS4 je viac sexi. Mám rád veľké rite!

Audi RS4 nič absolútne nechýba a veľmi ma bavilo, že som v roku 2023 mohol jazdiť auto technologicky zaseknuté v roku 2018. Všetko je tu ešte také to „staré dobré“. Audio systém Bang&Olufsen hrá veľmi dobre – samozrejme musí. Osobne by som možno pre lepší pôžitok z jazdenia oželel panoramatickú strechu, ktorá znižuje tuhosť karosérie a zvyšuje bod ťažiska, ale zase na také to mestské flexenie je aj panoráma dobrá. Materiálové prevedenie je hodné Audiny. Všetko je tu ako u zubára, nehrajú sa s materiálmi. Dôležité, aby bolo všetko precízne dopasované, nič nevŕzgalo a zároveň plnilo svoj účel. Ja by som si sem pridal ten karbónový dizajn paket, kedy dostaneš matný čierny karbón na palubnú dosku namiesto tohto strieborného finišu.

Ak sa však pozriem na interiér ako celok, veľmi si ma získal svojou použivateľskou prívetivosťou. Nepozeralo sa tu na dizajn, ale na funkčnosť, čo už dnes pri nových autách málokedy platí. RIP táto doba.

 

 

…a tu ten príbeh dočkal sa svojho konca

V údolí Kopaníc, kde sa na začiatku nášho príbehu šíril teplý vietor a príroda spievala svoju tichú melódiu, sme sa pustili na nezabudnuteľnú jazdu. Audi RS4 Competition Plus sa stalo nástrojom tejto cesty, ktorá nám odhalila pravý význam šoférovania.

To auto nie je len stroj. Je to sochársky diel, kde každý detail je dôkazom vášne a oddanosti k umeniu šoférovať. Volant nie je iba nástrojom na otočenie kolies, ale extenzia našich túžob a snov. A zvuk jeho motora nie je len hluk, ale symfónia, ktorá sa hrá v srdci každého nadšenca.

Audi RS4 je šoférske auto vo svojej čistej podstate. Je to posledný strážca správneho šoférovania, ktorý nám ponúka nefiltrovaný zážitok. V dnešnej dobe, keď sa autá stávajú viac automatizovanými a odnímajú nám kontrolu, je RS4 pripomienkou toho, prečo sme sa zamilovali do rýchlosti a slobody na cestách.

Tieto autá sú vzácnosťou, šperkom v korune automobilovej histórie. Mali by sme si ich vážiť a chytiť túto príležitosť, kým ešte môžeme, pretože v tomto svete, kde sa všetko mení tak rýchlo, sú autá ako Audi RS4 Competition Plus vzácne, ako drahokam. S nimi máme šancu zažiť skutočný zážitok šoféra, bez filtračných prostriedkov moderného sveta.