Štvrtok 24.9. bol, čo sa týka automobilového sveta, veľmi plodný. Dočkali sme sa hneď 3 športových noviniek v 3 rôznych segmentoch. Zoberiem to v poradí od najslabšej po najvýkonnejšiu novinku a pravdepodobne aj od najlacnejšej po najdrahšiu.

Ford predstavil, citujem „vysokovýkonné SUV Ford v Európe„, Puma ST. Výkon, ktorým by ohúril masy teda rozhodne nemá, ale motor a aj prevodovku si požičiava od Fiesty ST, s ktorou sme si v minulosti užili veľa zábavy. Pod kapotou teda nájdeme trojvalcový EcoBoost s objemom 1.5L a výkonom 200k a 320Nm. Výkon bude spravodlivo rozdeľovaný cez mechanický LSD. Obuté bude mať Puma lepivé Michelin Pilot Sport 4S. Gumy sú však spolu s mechanickým samosvorom od Quaife dodávané v rámci príplatkového Performance balíčku. O brzdenie sa postarajú 325mm kotúče vpredu a 271mm kotúče vzadu. Riadenie bude strmšie o približne 25% v porovnaní s obyčajnou Pumou. Zvukový prejav bude podobný tomu z Fiesty ST, avšak bude o 1dB tichší. Podľa tvrdení Fordu pre vyváženejší pocit z jazdy. Typickým znakom STčka bude veľmi výrazná zelená nazvaná Mean Green, 19″ disky a Recaro sedadlá, ktoré dodajú autu ten správny pocit z jazdy. Puma bude samozrejme vybavená množstvom bezpečnostných technológii, infotaimentom SYNC 3 s podporou Android Auto a CarPlay a v ponuke sa nachádza aj prémiové audio B&O, ktoré bude hrať famózne.

Hyundai i30N netreba predstavovať nikomu. Pravdepodobne najobľúbenejší hothatch súčasnosti dostal očakávaný facelift. Najväčšou novinkou je pravdepodobne pomerne žiadaná možnosť automatu. Ide konkrétne o mokrý 8-stupňový dvojspojkový automat (spojky sú v olejovom kúpeli). Radenie bude možné pádlami pod volantom či priamo s voličom pri prepnutí do manuálneho režimu. Spolu s automatickou prevodovkou prichádzajú 3 nové funkcie N Perfomance. N Grin Shift (NGS) maximalizuje na 20 sekúnd silu motora a prevodovky. Režim sa aktivuje pomocou tlačidla na volante a odpočítavanie zostávajúceho času funkcie sa zobrazuje na prístrojovej doske. N Power Shift (NPS) bude pri preraďovaní nahor dodávať „push-feel“ efekt a teda nebude prichádzať k strate výkonu pri prenose na kolesá. Posledným režimom bude N Track Sense Shift (NTS), ktorý bude automaticky rozoznávať podmienky ideálne pre dynamickú jazdu. Pri verzii Performance prišlo k zvýšeniu výkonu o 5 koní a 39Nm. Dokopy teda pracuje s 280k a 392Nm. Zaujímavými novinkami sú určite jednodielne sedadlá N Light Seats (úspora 2,2kg) a 19″ kované disky (úspora 14,4kg). No a poslednou technickou novinkou je zväčšenie priemerov predných kotúčov z pôvodných 345mm na 360mm. Nko, tak ako jej civilnejší príbuzní dostalo novú, 10,25″ dotykovú obrazovku s podporou Bluelink. Veľmi sa mi však páči zachovanie analógových budíkov. Vytvárajú v interiéri tú pravú, športovú atmosféru. Čo môže byť príjemnejšie ako sa pozerať na dobre spracovaný cluster.

Pred vyše rokom a pol sme vás informovali o veľmi odvážnom koncepte Peugeot. Vtedy sa stal mojím kryptonitom a sníval som o jeho uvedení na trh. Ako sa zdá, sny sa plnia a koncept sa stáva skutočnosťou. Plug-in hybrid 508 PSE čoskoro uvidíme na cestách. Koncept pohonu poznáme už z 3008 4hybrid, ktorej test môžete očakávať v najbližších dňoch. Benzínová 1.6 Puretech bude spolu s 2 elektromotormi poháňať všetky 4 kolesá a produkovať výkon 360k a 520Nm. Z 0 na 100 to zvládne za 5.2 sekundy. Oficiálna spotreba podľa WTLP činí 2,03 l/100km. Dojazd na čisto elektrický pohon by sa mal pohybovať okolo 42km. Peugeot ponúkne 5 jazdných režimov spolu s adaptívnymi tlmičmi. Vpredu narastie do šírky o 24mm a vzadu o 12mm. 360 koní budú brzdiť 380mm kotúče spolu so 4-piestikovými brzdičmi. Exteriér je takmer totožný s tým, ktorý sme videli pred rokom a pol. Na výber bude elegantná čierna, šedá či biela farba. Niektoré detaily exteriéru ale aj interiéru budú v zelenej, kryptonit farbe.