Už nejaký čas sa o tom šepká a konečne kompetentní ľudia povedali finálne slovo. Aliancia Ford a Volkswagen sa koná a bude reálna. Nie je to však vytvorenie koncernu, skôr vytvorenie akejsi aliancie s akou sa stretáme pri viacerých iných značkách v prostredí nielen užitkových vozidiel. Jeden z veľmi dobrých príkladov je Peugeot Traveller, Citroen Space Tourer a Toyota Proace Verso. Jedna platforma, no tri rozdielne značky. Aj toto dokáže značkám ušetriť značné peniaze, či už na vývoj, alebo aj samotnú výrobu. A tohto sa práve rozhodli chytiť giganti ako Ford a Volkswagen.

Tieto značky boli doteraz rivalmi na poli ľahkých užitkových vozidiel a dajú sa nazývať aj priamou konkurenciou. Ford bol ten, ktorý vždy ponúkal lepšiu cenu, no nikdy nemal také možnosti príplatkovej výbavy, ako práve Volkswagen. Zároveň aj kvalita spracovania nahrávala vždy v prospech Volkswagenu. Tieto rozdiely je možné, že ostanú, no po novom budú zdielať spoločnú platformu. Najväčšou novinkou určite bude nový Amarok. Vieme, že ten súčasný skončil a v roku 2022 bude predstavený úplne nový. Novú tvár Amaroku však bude niesť platforma a bude poháňať motor Fordu Ranger. Je jasné, že nie ten aktuálny, no úplne nový. Amarok ťažil z úspechov predaja hlavne ak mal pod kapotou silnejší 3.0 V6 TDi. Sami sme preto veľmi zvedaví, aký motor táto aliancia použije v novom Amaroku. Po internete sa šepká hocičo, no najviac sa opakuje 3.0 V6 Powerstroke Diesel od Fordu. Ten by mal produkovať 186kW/250k s krútiacim momentom 600 Nm v spojení s automatickou 10-stupňovou prevodovkou. A toto by vôbec nebolo zlé vzhľadom k aktuálnej ponuke motorov vo Forde Ranger. Dvojliter tam snáď nedajú.

Ďalším produktom tejto aliancie bude spojenie Custom/Transporter – teda dodávka do jednej tony. Hovorí sa zatiaľ len o užitkovej verzii, no predpoklad je, že sa to dotkne aj osobných verzií Tourneo Custom/Multivan. Znova to bude auto postavené na platforme Fordu s motormi rovnako od Fordu a VW si na to pribalí svoju značku a možno nejaké ďalšie technológie. Toto rovnako vychádza na rok 2022/2023.

Ford z tejto spolupráce vyťaží malé mestské užitkové vozidlo. Podľa infografiky pôjde o fúziu Ford Courier a VW Caddy, tentokrát však postavenom na základe dielov a platforme Volkswagenu. Priamou dvojičkou VW Caddy je však Ford Connect, tak uvidíme, aký krok spraví v tomto Ford. Volkswagen zároveň neponúka model alternatívny k Fordu Courier, tak je dosť možné, že tento model Ford v najbližších rokoch úplne pochová.

No tým najvýraznejším benefitom pre Ford je plne-elektrický platforma MEB vyvinutá a používaná Volkswagenom. Na tejto platforme aktuálne stojí nový elektrický Volkswagen ID.3, alebo aj Seat el-born. Do roku 2022 prisľúbila skupina VW až 22 nových elektromobilov postavených práve na tejto platforme. K týmto sa pridá samozrejme aj Ford. Ten už s elektrifikáciou začal tento rok, kedy príde na trh nový Mustang Mach-E, ktorý si však Ford vyvinul ešte sám a bude mieriť skôr na solventnejšiu klientelu ako konkurent Tesly Model X. Platforma MEB dá priestor značke Ford predávať cenovo dostupný elektromobil. Uvidíme, čo nám teda čas prinesie.