Časy, kedy bolo Porsche 911 subtilným autom, ktoré sa zmestilo na parkovisku do prístrešku pre košíky, sú už dávno preč. Azda si však nespomeniem na športové auto s legendárnejšou siluetou, akú má práve 911-ka. Roky plynú nie len nám, ale aj inžinierom v Porsche a na základoch niekdajšej dokonalej siluety z čias minulých, musia stavať súčasne superšporty. A že sa im to darí viac než dobre, nemôžeme ani len náhodou namietať. Naprieč svojou rodovou líniou nájdeme pár čiernych oviec, ktoré na prvý pohľad nie každému sadli. Odmyslime si však svetlá, či nejaký vzhľad interiéru a pozrime sa na 911-ku ako celok. 

Ako to teda je pri 992-ke?! Je to len facelift 991.2? Nie. Jedná sa o plne nové auto s množstvom zmien, či už po stránke techniky, alebo vzhľadu. To môžeš vidieť aj sám. Pozeráme sa tak na technologicky najdokonalejšie Porsche 911 všetkých čias. Áno, preto aj ten nadpis. Mnohí mi mohli zaňho oponovať, že najdokonalejšie bolo 993, ako posledné s motorom, ktorý bol vzduchom chladený. Pre viacerých bolo minimálne najobľúbenejšie a zároveň aj pre mňa. Keby mi teraz niekto ponúkol 993 GT2 za pár korún, tak už si hľadám garáž.
Poďme však do súčastnosti a do toho, čo nám ponúklo Porsche v roku 2018. Verzia Carrera S, resp. 4S ponúka v základe 450 koní z plochého 6-valcového motora s dvomi turbami a objemom 3.0 litra. Toto sú hodnoty výkonu, ktoré dosahovala kedysi práve verzia 993 GT2 a teraz to má už „základ“. Samozrejmosťou je kombinácia motora s 8-stupňovou prevodovkou PDK. V prípade verzie Carrera S, tak v kombinácii tohto výkonu výhradne len s pohonom zadných kolies, vystrelí na stovku za 3,7 sekundy a maximálna rýchlosť atakuje číslo 308 km/h. V prípade štvorkolky a verzie Carrera 4S sa dočkáme stovky ešte o jednu desatinu sekundy rýchlejšie, no maximálna rýchlosť je „len“ 306 km/h. Osobne neviem povedať, či by som preferoval S alebo 4S. Každý pohon má niečo do seba a v prípade chladného počasia a snehu by som sa určite viac zabavil s 4S. Porsche dokonca udáva krásnu spotrebu 8.9 l/100 km v kombinovanom režime. Na čo sú nám teda elektromobily?! Viac 911 poprosím.

 




 

Čo sa výbavy týka, zabudni na manuálne okná a žiadne asistenty. 911-ka Carrera má byť pre svojho majiteľa hlavne perfektným splynutím svetu superšportov s GT-čkom a roadtripmi. Obrovský 10,9″ displej multimediálneho systému, adaptívny tempomat, full LED matrix svetlá, dokonca aj nočné videnie, či „mokrý mód“. Nebudeme si radšej predstavovať, čo všetko by sme za tým mohli hľadať, jednoducho sa jedná o mód, ktorý využiješ na mokrom asfalte. 
Všetko pekné, no čo to je preboha zač ten volič automatickej prevodovky?! To čo tam dali? Áno, viem, že nejaký joystick, ale prečo musí vyzerať jak… Chápem, že asi chlapci v Porsche chceli, aby to pasovalo k zvyšku interiéru, no to si pokojne mohli odpustiť a dať tam joystick, ako je napríklad v Panamere. Však toto sa vodič bude báť aj chytiť, aby to neulomil.
To však asi naša starosť nemusí byť. Nie som zrovna na tom tak, že by som už čakal v rade a chcel jednu z nich kúpiť. Bodaj by som aj bol. Čas až ukáže, možno za pár rokov :).