Na Mondial Paris 2018 bola asi najrozoberanejšia téma u každého výrobcu práve znižovanie emisií CO2 a elektrifikácia. Nevyhlo sa to žiadnej značky a výrobcovia sa snažia ísť míľovými krokmi dopredu v téme alternatívnych pohonov. K týmto krokom ich vo veľkom tlačí práve Európska únia a prísne EURO Normy, ktoré sú z roku na rok ťažšie splniteľné. Teraz je už viac než jasné, že sa skôr, či neskôr dočkáme čisto elektrického pohonu. K rovnakým krokom sa schyľuje aj značka Peugeot, ktorá na Parížskom autosalóne predstavila hneď dve hybridné novinky, a to 3008 Hybrid4 a 508 Sedan aj SW rovnako v hybridnej verzii.

 

 

 

Rok 2019 bude medzníkom pre značku Peugeot, kedy plánujú každý svoj model pretvoriť do hybridnej podoby a 2020 ho bude nasledovať. 2020 však bude najväčším krokom práve pre divíziu Peugeot Sport. Prvý-krát v histórii sa dočkáme hybridného športového auta. Dohady už boli rôzne a na scéne sa objavilo aj tvrdenie, že práve nová 208 Gti bude jedna z prvých, ktorá tento alternatívny pohon dostane. Na základe ofenzívy elektrifikácie aj v divízii Peugeot Sport, sa značka rozhodla odstúpiť zo šampionátu WRX, ktorý zatiaľ nie je na hybridné autá pripravený. Túto sezónu teda podľa všetkého vidíme na štartovných poliach Peugeot na nejaký čas posledný-krát.

Uvidíme, čo vývoj prinesie, no vďaka, alebo teda bohužiaľ EURO normám budeme postupne prichádzať o vôňu spáleného benzínu, o agilitu ľahkých hot-hatchov a výrazný charakter doterajších oturbených motorov. Je to škoda, ale veríme, že ako aj Peugeot, tak aj iné značky vymyslia niečo, čo nás naozaj poteší.