Väčšina našej redakcie má zmiešané pocity čo i len pri zmienke o francúzskych autách. Náš redakčný hejter Michal ich má priam v zuboch. A tak, zas a znova, prischol článok o francúzovi mne. Nie, že by mi to vadilo, nakoľko sú pre mňa “francúzi” srdcovkou a tak si rád o nich prečítam viac, ako je nutné. Často máme šancu vidieť z tejto krajiny výtvory, ktoré sa iné automobilky neodvážia ani len načrtnúť. Najnovší pochádza od Peugeotu a je to kus auta, ktorý by som veľmi rád videl na cestách. Nie je to ten najšialenejší z konceptov značky, no jeden z tých reálnejších. V minulosti sme mali šancu zazrieť šialenosti, ako Onyx či Oxia, ktoré sa však nedočkali sériovej výroby.

Divízia Peugeot Sport si za základ zobrala Peugeot 508 Hybrid a spravila ho zaujímavejším aj pre nás, ktorým v žilách koluje benzín. Skombinovala tri motory, z toho jeden benzínový PureTech 200, jeden elektromotor s výkonom 110 koní vpredu a zadok dostal do vienka taktiež elektromotor, avšak o výkone rovných 200 elektrických koní. To znamená, že tu máme 508čku s pohonom štyroch kolies a točivým momentom 500Nm. Čo síce nie je ohromujúce číslo, ale auto vystrelí z 0 na 100 km/h za 4,3s a zastaví sa pri rovných 250km/h. Pre eko fanatikov tu mám tiež zaujímavosti. Podľa WTLP auto produkuje len 49 g CO2/km. Okrem toho vie auto fungovať v režime čisto elektrickom. Dojazd v takomto režime je 50 km. Nikdy v živote by som nepovedal, že by som sa takým niečím zaoberal v článku ale, čo už… Radšej pokračujem ďalej. Výkon, ktorý je porovnateľný s 400 k vo svete spaľovacích motorov, je brzdený štyrmi piestikmi, ktoré sú uložené v pevných strmeňoch a sekundujú im 380 mm kotúče. Zrýchlenie by sme mali, spomalenie tiež. Čo však bude ten výkon prenášať na vozovku? Koncept je obutý do Pilot Sport 4S o veľkosti 245/35 R20.

Nesmiem a ani nechcem zabudnúť na nové aerodynamické prvky. Predný nárazník dostal výrazné otvory, ktoré zlepšujú chladenie a priľahlé krídelká zas zlepšujú prúdenie vzduchu. Okrem toho, predný spojler obsahuje posuvné časti, ktoré usmerňujú vzduch priamo na chladič. Zadná časť dostala zas nový difúzor. Pomaly prejdem k dizajnu. Exteriér je odetý do sivej farby s názvom Selenium Grey a sekundujú mu prvky s farbou KRYPTONITE. Hmm, zaujímalo by ma kde som to už počul… Ale musím uznať, že táto farebná kombinácia autu pristane a dáva tak najavo svoje zameranie, ktorým je hlavne zaujať. V interiéri dominuje alkantara, karbónové prvky a už spomínaná farba Kryptonite. Inak je to v podstate “starý” známy interiér z Peugeotu 508 GT.

Nakoniec však musím povedať, že aj keď by som chcel aby sa Peugeot Sport Engineered 508 objavil na bežných cestách, dúfam že sa tak nestane. Peugeot by si za takýto model vypýtal nemalé peniaze, ktoré by bol málokto ochotný zaplatiť.