Nie je to tak dávno, čo značka Seat spustila ofenzívu modelov SUV. Keď si spomenieme, ešte pred 4 rokmi nemali ani jeden model SUV a všetku túto parádu odštartoval model Ateca, ktorý sme mali možnosť aj testovať. Ateca bola pre Seat kľúčovým modelom, ktorý mal predpovedať to, či sa značke bude dariť na trhu SUV modelov. Tá predčila očakávania a dlhú dobu bola vyblokovaná výroba z dôvodu veľkého dopytu. O pár rokov sa k nej pridala najmenšia Arona z kategórie SUV-B. Tú sme testovali dokonca dva-krát a veľmi sa nám páčila. Páči sa aj ľuďom a aj vďaka nej Seat chytil druhý dych. Dizajnovo sa Seatu darí vypočuť hlasy publika a fanúšikov a fakt by sme veľmi dlho hľadali negatívny ohlas na dizajn nových Seatov.

Okrem toho, že sa snažia vypočuť hlas ľudu pri dizajne, Seat dáva svojim fanúšikom aj možnosť hlasovať. Pri ich troch SUV modeloch pred ich samotným uvedením to boli práve ľudia, ktorí mohli hlasovať za názov ich nového modelu. A tak si vyhlasovali aj názov Tarraco. Dlho sa o ňom hovorilo, videli sme aj mnoho renderov, mnoho uniknutých fotiek a teraz sa konečne pozeráme na dokončenú finálnu verziu.

 

 

Dizajn nového Tarraca prešiel jemnou revolúciou, no zachoval si pôvodný dizajnový jazyk značky. Úprimne, pri prvom pohľade, hlavne na bočnú časť vozidla, som videl v novom Seate jeho koncernového kolegu Volkswagen Tiguan All Space. Bočná línia, ktorá sa ťahá okolo kľučiek dverí, je veľmi podobná, až by som si dovolil tvrdiť, že zhodná. C-čkový stĺpik je tvarovaná taktiež veľmi podobne a tak z boku ma to nútilo porovnávať Tarraco práve s najväčším Tiguanom. Avšak nie len exteriér je podobný.

Pri pohľade do interiéru ma zaujal stredový panel, ktorý je doslova vystrihnutý z Tiguanu All Space a prilepený do Tarraca. Pozeráme sa teda na obdobné auto, ako je tomu pri Alhambre/Sharan, alebo Tolede/Rapid? Každé má svoju dvojičku a odlišnosti by sme hľadali len ťažko. Z tlačovej správy sa dozvedáme, že zdieľajú rovnakú podvozkovú platformu, rovnaké motorizácie a podobné systémy. No aj tak stále na mňa pôsobí Tarraco iným dojmom ako Tiguan. Podpis značky Seat je tam výrazný a v interiéri podobnosť stredového tunelu prebili úplne novým dizajnom umiestnenia multimediálneho displeju.

 

 

Ten je vysunutý z prostredia palubnej dosky, ako tablet a pod ním nájdeme, atypicky pre značku Seat, výduchy klimatizácie. Pre značku je toto dizajnový krok, ktorý použili prvý-krát, no chválime ich za to. Báli sme sa totiž toho, že aj pri modely Tarraco použijú dizajn obdobný, ako je pri modely Ateca, alebo Leon. Zároveň som tak jemne dúfal, že by sa mohol pri najväčšom Tarracu objaviť dizajnový podpis menších modelov Ibiza a Arona, kde nájdeme pekne zapracovaný displej do prostredia palubnej dosky. Toto je tiež riešenie, na ktoré si však niektorí zákazníci nemusia zvyknúť. Dojmy si necháme na osobné stretnutie s Tarracom.

Prednej časti dominuje veľká maska s typickými svetlami pre dizajn Seatu. Tie dostali rovnako trojuholníkový tvar a tak dotvorili produktovú škálu značky. Vzadu však nájdeme atypicky spojené svetlá. To je akýmsi trendom nových áut, ktorý rozbehli Američania. Iné značky ich nasledujú. Svetlomety sú samozrejme Full LED.

Pod kapotou nájdeme následne štandardnú škálu motorizácii od 1.5 Tsi 150 až pi 2.0 Tsi 190k. Kombinovať sa budú dať s automatickou prevodovkou DSG a samozrejme v prípade výkonnejších verzií, s pohonom 4Drive. Časom by mali pribudnúť aj alternatívne pohony, ktoré Seat zatiaľ bližšie nešpecifikoval. Môžem však, aj na základe ich predchádzajúcich vyjadrení, predpokladať, že sa bude jednať o hybridné verzie.

Do predaja sa dostane nové Tarraco začiatkom roka 2019. Ceny budeme aktualizovať.