Určite si postrehol v posledných dňoch, že francúzska značka s diamantom v znaku pomaly odbaľuje svoj kľúčový model v B-segmente. Renault Clio je tu s nami už takmer 30 rokov a za ten čas si dokázalo získať priazeň mnohých jeho vlastníkov. Každá jedna generácia bola vydarená a ponúkala často až nadčasové riešenia. Jasným zrkadlom používaných technológii bola doba po akú sa aktuálna generácia drží na trhu bez nejakého zaváhania. Dizajn je subjektívna záležitosť, no mne osobne sa toto vajíčko celkom páči. Minulý rok dostalo ďalšiu modernizáciu v podobe Full LED svetlometov, čiže francúzski inžinieri sa stále istým spôsobom snažili minimálne predaje udržať pri živote a hlavne si už skúšali novú technológiu do novej generácie. Po motorickej stránke tiež prešla miernou modernizáciou a to hlavne z dôvodu nasadenia novej emisnej normy Euro 6.2, či spôsobu merania emisií WLTP.

 

 

Už v nadpise som však povedal veľa o tom, čo toto auto vlastne bude. Ak si pozrieš oficiálne produktové fotky, tak pochopíš, že po dizajnovej stránke sa až tak veľmi nové Clio nezmenilo. Zachovalo si svoj tradičný tvar a z bočného profilu je veľmi ťažké rozoznať starú a novú generáciu. Pre laikov je dokonca ťažké nájsť nejaký výraznejší rozdiel. Najviac sa zmenila predná časť, kde nájdeme pár full LED svetlometom, ktorých dizajn nápadne pripomína väčší Mégane. Značka predsa len ide v nejakej tej svojej dizajnovej línií a priniesla zjednotený dizajn, ako sme to napríklad videli v minulosti v prípade značky Seat so svojou novou Ibizou, ktorá bola na nerozoznanie od Leona.

Renualt v prípade svojho nového Clia začal svoj predchádzajúci projekt len gumovať. Nespravil to, že by ho celý zhodil zo stola a začal od znova stavať milimeter po milimetri. Koniec koncov, ani sa im niet čo čudovať. Bohužiaľ, segment B je na zostupe z piedestálu slávy a nahrádzajú ho pomaly nové modely z väčšej kategórie už dnes tak moderných SUV. Značky musia šetriť, no nemôžu si dovoliť úplne vyhodiť daný model z ponuky, keď vedia, že stále má výrazný trhový podiel aj napriek poklesu v minulých desiatich rokoch. Renault tým pádom ušetril a bude vedieť nové Clio ponúknuť za veľmi dobrú cenu, keďže tých inovácii neprináša až toľko.

Kompletnou obmenou prešiel však interiér. Ten ponúka naozaj lahôdku v podobe dvoch veľkých displejov, jeden pre multimediálny systém s rozmerom až 10″ a druhý ako virtuálny kokpit s rozmermi až 9,3″. To je zatiaľ najviac, čo Renault vo svojich autách ponúka. Displeje sú cesta a preto sa ubral aj Renault týmto smerom. Samozrejme, nebude to človek mať v základnej výbave, no keď bude za to nejaký sympatický doplatok, tak prečo si nespraviť radosť. Mileniáli to určite ocenia. Renault zároveň prepracoval materiály a mal by ponúknuť oveľa väčší komfort, ako tomu bolo doteraz.

 

 

Aj napriek zmenšeniu celkových rozmerov, ponúkli v novom Cliu kufor s kapacitou až 391 litrov, čo je zatiaľ najviac v triede a prekonali tak aj novú Ibizu, ktorá ponúka tých litrov 375. Na tento údaj sme osobne naozaj veľmi zvedaví.

Clio sa bude ponúkať hneď v niekoľkých prevedeniach z čoho najvýraznejšia bude Initiale Paris a R.S. Line. Práve tá druhá menovaná má nahradiť doteraz zaužívanú verziu GT. Motorizácie budú už dobre známe. Pribudnúť má nový benzínový agregát s objemom 1.3 litra, ktorý poznáme z modelu Mercedes A-Class a samozrejmosťou bude aj verzia s 0.9 TCe motorom, ktorú poznáme z Clia už aj dnes. Naftové motory ostávajú rovnako pôvodné s objemom 1.5 litra.

Podrobnejšie informácie by sme sa mali dozvedieť na blížiacom sa autosalóne v Ženeve. Cenu by rovnako Renault mal predbežne zverejniť práve tam.