Už sú to takmer dva týždne od toho čo bol svetu ukázaný na fotkách nový Peugeot 508. Úprimne, nepísali sme o ňom lebo sa nám moc nezapáčil a ťažko budem ospevovať niečo s čím nie som stotožnený. Mnoho-krát to však býva tak, že s autom si padnete do oka až na druhý pohľad. Rovnako v mojom prípade tomu bolo aj pri 3008. Dizajn je však pre človeka subjektívna záležitosť a našli sa na svete ľudia, ktorým sa páčila aj Multipla a nemôžeme im to zazlievať.

Avšak po dvoch týždňoch keď táto novinka ochladla, dal som jej druhú šancu. A čuduj sa svetu, páči sa mi! Naozaj vo mne po dlhšej dobe vyvolala veľmi príjemný pocit a akosi som sa začal tešiť na to, že by sme ju raz mohli otestovať a teoreticky by som sa v nej raz mohol aj zviesť. Totižto keď som zbadal kokpit príbuzný 3008-ke, tak ten ma neskutočné láka za volant. Neviem ako Vy, ale ja osobne milujem v autách jednu vec. Také pracovisko vodiča, že som v ňom z každej strany obklopený autom a cítim sa v ňom útulne a hlavne pohodlne. To na prvý pohľad nová 508-ka ponúka.

 

 

Samozrejme znova sa tam nachádza obloženie palubnej dosky dreveným obkladom, ktorý nie len že vyzerá hodnotne, ale reálne aj pridáva autu punc luxusu. Z prvých fotiek som si všimol aj pozmenenie multimediálneho systému a pridanie bočných líšt s ovládaním klimatizácie. To bola záležitosť, ktorá mi pri 3008 Gt v teste vadila asi najviac, že vždy keď som mal ísť nastaviť klimatizáciu, musel som sa preklikávať cez menu systému. Toto sa mi už páči viac.

Zároveň sa mi páči to, že sa nová 508-ka nenaháňa s konkurenciou. Nechce mať najväčší kufor, najväčší rázor, najväčšiu dĺžku. Všetky spomenuté parametre boli oproti predchádzajúcej generácii zredukované, ale za rovnakým účelom. Lepšia manévrovateľnosť a jazdné vlastnosti majú byť doménou tejto evolúcie. To však podľa fotiek zhodnotiť nemôžeme. 508-ke dominuje obrovská predná maska s nezameniteľným svetelným podpisom v podobe vertikálneho LED denného svietenia.

 

 

Paleta motorov bude skromnejšia, no každý si bude môcť vybrať. Z benzínových sa zatiaľ dočkáme len 1.6 PureTech s výkonom 180 koní, pre verziu GT-line 225 koní. Na počudovanie, pri trende ústupu dieselových motorov z Európy, bude Peugeot ponúkať rôzne viaceré verzie motorizácii 1.5 BlueHDi a 2.0 BlueHDi. Z týchto ponúkaných, nás samozrejme najviac momentálne láka vyskúšať 225 koňovú benzínovú jednotku. Zaujímavosťou je, že jediný agregát, ktorý bude spojený s manuálnou prevodovkou bude 1.5 BlueHDi 130. Všetky ostatné dostanú novú prevodovku EAT8. Na jeseň 2019 má pribudnúť aj Hybridná verzia. Škoda však, že Peugeot neplánuje osadiť do 508-ky nejakú objemnejšiu benzínovú motorizáciu. Podľa nás by to bol perfektný konkurent kórejskej Kii Stinger.

 

Nová limuzína od Peugeotu má byť oficiálne verejnosti ukázaná na blížiacom sa autosalóne v Ženeve. Následne predaj tohto modelu začne v Septembri tohto roku.