Úprimne, už minulý rok som uvažoval o tom, ako asi bude vyzerať nový Peugeot 308. Mali sme na test jeho dlhé prevedenie a autíčko to bolo pri najmenšom milé, so slušnou výbavou a hlavne s veľmi atraktívnou cenou. Prvýkrát sa nám dostal do rúk ešte v lete 2018, kedy sme mali možnosť skúsiť jeho najdrahšiu a zároveň najsilnejšiu naftovú verziu vo výbave GT-Line. Doteraz naň rád spomínam, keďže sa jednalo o naozaj vkusné auto. Už v tej dobe ponúkal mnohé veci, ktoré boli konkurencie schopné, no minimálne nemecká konkurencia už bola o krok vpred. Faceliftovaná verzia Peugeotu 308 je tu s nami už od roku 2017 a tak sa logicky dalo očakávať, že po predstavení noviniek ako 208, či 2008, príde značka aj s novou generáciou 308-ky. Tento rok sa však zmena ešte nekoná. Ak sa však na 308-ku pozrieme, ani nie je extra dôvod robiť zmeny. Tie však prišli aj napriek tomu a sú to veru príjemné zmeny, ktorými sa Peugeot v C-segmente vozidiel dotiahol na konkurenciu.

 

 

Dizajnovo sa zvonku nezmenil vôbec. Teda až na novú farbu Vertigo Blue, ktorá mu naozaj svedčí. Okrem toho je možnosť si po novom objednať aj Black Pack, ktorý zatemní väčšinu chrómových prvkov v exteriéri matnou čiernou farbou. Toto môže naživo vyzerať pekne. Výbavové stupne ostávajú pôvodné, čiže Active, Allure a GT-Line. K týmto stupňom však pribudli viaceré balíčky výbav a ich hierarchia je nasledovná:

  • Active Pack ⇒ Active + zrkadlenie displeja / elektricky sklopné zrkadlá / hmlovky
  • Allure Pack ⇒ Allure + bezkľúčový prístup a štartovanie / adaptívny tempomat
  • GT Pack ⇒ GT + 18-palcové disky / hliníkové pozdĺžne strešné nosiče (lyžiny) na SW

Hlavná zmena však nastala v interiéri. Nová 308 dostala konečne do vienka Peugeot i-Cockpit, ktorý poznáme z mnohých iných modelov značky. Dizajn je po vzore kokpitu z Peugeotu 208 a 2008, čiže najnovšej generácie. Nikde v tlačovej správe sa však nevieme dočítať, či sa jedná o 3D i-Cockpit. Zrejme však nie. Aj táto príplatková výbava však perfektne omladí interiér 308-ky. Zmena nastala aj v ponuke motorov. Aktuálne sú dostupné len dve motorizácie v štyroch rôznych výkonoch.

Ponuka motorov začína 1.2 PureTech s výkonom 110 koní, ktorý sa dá objednať len s manuálnou 6-stupňovou prevodovkou. Nasleduje 1.2 PureTech s výkonom 130 koní a ponúkaní aj s automatickou 8-stupňovou prevodovkou EAT8. Na druhej strane rieky sú naftové jednotky 1.5 BlueHDi s výkonom 100 a 130 koní. V prípade vyššej výkonovej verzie je rovnako dostupná aj prevodovka EAT8. Vypadol teda najsilnejší naftový agregát 2.0 BlueHDi s výkonom 177 koní. Čo je však lepšou správou je to, že ostal vrchol ponuky. A to Hot-hatch Peugeot 308 GTi s benzínovým motorom s objemom 1.6 litra a výkonom 263 koní. Tlačová správa hovorí o tom, že vo svojom segmente patrí k najuznávanejším modelom. My sme na toto auto počuli veľa chvály, no nikdy sme žiaľ nemali možnosť vyskúšať jeho vychválené brzdy. Možno práve teraz sa nám to splní.

Čiže koniec koncov, nový Peugeot 308 nie je zas až tak nový. Je však pravdou, ak niečo funguje a ľuďom sa to páči, na čo to silou mocou meniť. Aktuálny vzhľad ich úspešného modelu bol už pri jej uvedení nadčasový a verím, že tu ešte nejaký ten rok s nami vydrží. Sám so však už zvedavý, aký dizajn prinesie úplne nová generácia 308 v budúcnosti. Kedy to bude, zatiaľ nevie nikto.