Nissan postupne ale isto pokračuje v obmene svojich SUV. Po malom SUV Juke prišiel na rad X-Trail, ktorý je k dispozícií aj ako sedem-miestny variant. X-Trail sa na niektorých trhoch predáva pod menom Rogue.

Japonská automobilka Nissan sa konečne rozhodla riešiť svoju zastaralú paletu modelov a v aktuálnych mesiacoch postupne oživuje svoje SUV modely. Začalo to malým kompaktným coupé-SUV Juke, pokračuje X-Trailom a čochvíľa by sa svetu mala predstaviť aj nová generácia populárneho modelu Qashqai. Portfólio neskôr doplní aj plne elektrický koncept Aryia. Ako sme spomenuli, po Juku sa ukázal nový X-Trail, ktorý sa na americkom trhu predáva pod označením Rogue.

Ako bude novinka vyzerať sme už mohli vidieť na uniknutých fotkách, ktoré si Nissan dal patentovať, práve tie prvý raz prezradili, že predok vozidla bude mať rozdelené svetlomety. Na rozdiel od Juku, ktorý pôsobí na okolie mladšie to X-Trail zahral na kultivovanosť a agresívny dizajn. Len tak na okraj- novinka bude o 38 mm kratšia a 5 mm nižšia, než predchodca.

Interiér japonci popisujú ako centrum, ktorom budete s rodinou tráviť maximum času. Je tu kladený dôraz nie len na predné sedadlá ale aj na priestor pre ostatných cestujúcich. K dispozícií budú aj zadné vyhrievané sedadlá a trojzónová klimatizácia, ktorá umožní nastaviť separátnu teplotu pre zadný rad. Nissan sa rozhodol ísť po praktickej stránke, o čom svedčí aj „motýlie“ otváranie stredového tunela. To umožňuje lepší „vstup“ aj zo zadného radu dopredu. Na zadných oknách sa taktiež objavujú slnečné rolety ako praktická ochrana.

Zadný rad sedadiel je prístupný pomocou široko-otvárajúcich sa dverí (sklon otvoru takmer 90°), ktoré uľahčujú nástup aj výstup, prípadne manipuláciu s detskou autosedačkou – tú bude možnosť nainštalovať na všetky tri sedadlá zadného radu.

Dbalo sa však aj na priestor na predných sedadlách. Pred voličom prevodovky sa konečne objavuje bezdrôtová nabíjačka pre Váš smartfón a nechýbajú vstupy USB-A a USB-C. Zaujímavosťou je voľný odkladajúci priestor pod voličom automatu – môžete sa rozlúčiť s mechanickým voličom, nakoľko prichádza elektronický. Prístrojový štít ide s dobou, za príplatok bude digitálny. Voľne stojaca obrazovka multimediálneho systému má uhlopriečku 9“. Chýbať nebude ani head-up displej, ktorý vďaka uhlopriečke 10,8“ patrí medzi najväčšie vo svojom segmente.

Čo sa bude ukrývať pod kapotou však aktuálne nevieme, teda.. vieme iba to, že na americkom trhu bude novinka ukrývať pod kapotou 2.5 DOHC motor s výkonom 133 kW a krútiacim momentom 245 Nm. K dispozícií je pohon všetkých kolies s elektrohydraulickou spojkou, ktorý bude mať rôzne jazdné režimy.

Nissan sa však chváli aj ponukou svojich asistenčných systémov, ktoré sa ukrývajú pod označením ProPilot Assist. Súčasťou je adaptívny tempomat, udržanie v jazdnom pruhu, či asistent pre jazdu na diaľnici. Po novom adaptívny tempomat využíva dáta z navigácie a dokáže spomaliť pred križovatkami alebo zákrutami.

Čo sa týka špecifikácie pre európsky trh, tak na to si budeme musieť ešte troška počkať. Čo sa týka predaja, tak v USA by sa mala novinka začať predávať koncom roka 2020. Oficiálne predstavenie pre európsky trh je až na koniec roka 2021, nakoľko musí byť predstavený najskôr mladší brat – Qashqai. Ten sa očakáva túto jeseň.