Novú generáciu CLA sa Mercedes rozhodol predstaviť v Las Vegas na výstave CES (Consumer Electronics Show). Rozhodnutie chápem. Avšak o niečom to už svedčí. Nové CLA je počítač na kolesách. Nie, že by to bolo niečo výnimočné, no značka si dala záležať a technológie posunula zas o úroveň vyššie. Okrem technológii sme sa dočkali sviežeho dizajnu a nových motorov pod kapotou, ktoré spĺňajú strašiak zvaný WTLP.
Predná maska je nám už pomerne známa z novej triedy A. Keď tak pozerám na dizajn nového CLA, inšpirujem sa radšej tvrdeniami Gordena Wagenera, vedúceho dizajnu spoločnosti Daimler. „Nové 4- dverové kupé CLA sa vyznačuje svojim puristickým a lákavým dizajnom. Stanovuje tak nové kritériá v rámci DNA dizajnu zmyselnej čistoty. Výrazne presviedča dokonalými tvarmi už na prvých dizajnových náčrtoch: natiahnutá kapota, kompaktná kabína, široký rozchod kolies s vytiahnutými podbehmi kolies a naša typická zadná časť GT s výraznými ‘plecami’ podobnými fľaške koly.“ Z môjho pohľadu dizajnéri predĺžili Ačko a spravili z neho štvordverové kupé. Aby to však nevyznelo zle, za dizajnom je kus práce najmä v aerodynamickom tuneli. Inžinieri optimalizovali spojler zadného nárazníka, masku chladiča, či dokonca otvor na prívod vzduchu v oblasti hmloviek. Pribudli aj spojlery podbehu kolesa s plutvami v pozdĺžnom smere. Okrem toho sa za maskou chladiča nachádza dvojdielny systém žalúzia, ktorý reguluje pretekanie vzduchu cez motorový priestor.
Ako som spomenul na začiatku. CLA-čko je nabité technológiami. Interiérový asistent MBUX sleduje každý váš pohyb a tak jednoduchými gestami si viete prispôsobiť auto podľa vašej chuti. Okrem toho si viete vytvoriť osobnú obľúbenú funkciu, ktorú aktivujete prstami do tvaru V. Systém rozoznáva, či ide o požiadavky šoféra alebo spolujazdca. Okrem toho sa tu nachádza známy hlasový asistent vyvolávaný zvolaním „Ahoj, Mercedes!“. Vie vám odpovedať na všemožné otázky, avšak jeho vedomosti sa odvíjajú aj od jazyka, ktorým hovorí. Modernizáciou si však prešiel aj on. Taktiež rozoznáva s kým hovorí a tak sa nestane, že by sa zamotal do rozhovoru posádky vozidla. Komunikuje len s pasažierom, ktorý ho aktivoval. Ďalšou novinkou je KOUČ ENERGIZING. Spolu s hodinkami Mercedes-Benz vivoactive® 3 Smartwatch, ktoré vyrába Garmin, vie CLA vyhodnotiť úroveň stresu, či kvalitu spánku a následne tomu prispôsobiť klimatizáciu, či sedadlo (vyhrievanie, odvetrávanie, masáž). Bezpečnostných systémov je mnoho a veľa z nich je prevzatých z triedy S. Vďaka tomu je CLA schopné čiastočne zautomatizovať jazdu.
Technológii mnoho. Čo však keď sa budeme chcieť ujať jazdy my a trošku to športové kupé popreháňať po okreskách? Pod kapotu zavítajú minimálne 3 motorizácie. Vrcholom bude štvorvalcový benzín označený ako CLA 250. Motor disponuje výkonom 165 kW/225 k a 350Nm. Okrem toho by mali pod kapotu zavítať motory vyvíjané v spolupráci s alianciou Renault-Nissan-Mitsubishi, ktoré poznáme už z triedy A. Konkrétne sa jedná o benzínový štvorvalec s objemom 1.3l (80kW a 180Nm / 100kW a 200Nm / 120kW a 250Nm) a dieselový štvorvalec s objemom 1.5l (85kW a 260Nm). Na trhu môžeme nový model očakávať už v máji tohto roku.