28. týždeň veru do obehu poslal veľa kľúčových noviniek od troch rôznych avšak porovnateľne veľkých výrobcov. Samozrejme keď sa na to pozeráme na troch rôznych trhoch, z ktorých každá jedna pochádza. Nemec, Kórejec a Angličan. Začiatok vtipu? Dúfame, že nie.
Audi A8
Začneme hneď zhurta. Automobilka z Ingolstadt-u tento týždeň vypustila do sveta úplne novú vlajkovú loď s označením A8, ktoré už dôverne všetci poznáme. Po svojich konkurentoch BMW a Mercedes nemohli zaostávať ani ľudia v Audi. Úprimne čakali sme hocičo, ale to s čím nás prekvapilo Audi, to nečakal snáď nikto. Predsa len, doterajšia generácia už nepatrila medzi tie najnovšie kusy techniky a popri práve S-klasse alebo 7er zaostávala. V prvom rade by sme radi povedali, že v motorizáciach Audi nesklamala a pri vlajkovej lodi sa neuchýlila k down-sizingu. Základom je ako aj doteraz 3.0 TDi V6 (210kW), doplnení o 3.0 V6 TFSI (250kW). V ponuke sa samozrejme objavia aj vidlicové osem-valce a to jeden TDI 4.0 (320kW) a druhý rovnakého objemu, ale benzínový TFSI (338kW). Vrcholom ponuky bude samozrejme už dobre známy motor W12 s objemom 6.0 litra a zatiaľ nepotvrdeným výkonom.
Technologicky by sa spoločnosť Audi s ich novou A8 dala pokojne nominovať na skokana roka. 48 Voltov – palubné napätie. To dopomohlo Audi prísť s niektorými úplne novými technológiami, ktoré predtým nikto nepoužil. Všetky agregáty sa dajú nazvať aj hybridnými keďže obsahujú „Mild Hybrid technology„, ktorá je schopná napomáhať motoru pri akcelerácii, ale takisto aj pri dojazde napríklad k semafórom kedy je schopná zhasnúť motor a vozidlo prejde tú vzdialenosť čisto na elektrickú energiu. Samozrejmosťou sú už potom systémy autonómnej jazdy, ktoré však sú obohatené o niekoľko radarov či laserov. Na vozidle nájdete už len Full LED svetlomety ako aj vpredu tak po novom už aj vzadu. S LED svetlami vpredu blízko kooperujú Laserové svetlá.
Interiér dostal do vienka niekoľko vylepšení. Medzi tie hlavné patrí niekoľko dotykových displejov, ktoré úplne nahradili hardvérové tlačítka. Audi k vozidlu zadarmo pribaľuje aj okenu so švédskou utierkou na čistenie týchto dotykových plôch (naša tajná túžba). Inováciou prešla aj „gaučová“ súprava v zadnej časti vozu. Pokiaľ si celý deň tvrdo makajúci manažér a si stále na nohách, po novom si ich od Audi A8 môžeš nechať vymasírovať alebo prípadne aj vyhriať. Tomu sa hovorí vrchol pôžitkárstva.
Hyundai i30 N
S novou i30-kou sme niekoľko stoviek kilometrov už absolvovali a medzi nami iskra preskočila naozaj intenzívne. Už „obyčajný“ model mal čo povedať do perfektných jazdných vlastností a naozaj príjemného pocitu z jazdy ako aj komplet z auta. Hyundai bola asi posledná veľmi obľúbená značka medzi ľuďmi, ktorá nemala žiadny poriadny hot-hatch v ponuke. To chceli samozrejme napraviť a z čoho spraviť poriadny hot-hatch keď nie s najnovšej generácie i30?! Skupina inžinierov sa tomuto autíčku venovala naozaj dlhú dobu keďže ešte koncom minulého roka ušli prvé informácie o tom, že nejaký takýto model má uzrieť svetlo sveta. Po niekoľko-mesačných testovaniach na najťažšom okruhu svete, v Zelenom Pekle ho máme konečne tu. Podľa slov pánov z Hyundai, okruh Nurburgring absolvovalo toto auto cca 480-krát počas testovania. Má perfektný zvuk, 2.0 liter s turbom pod kapotou, manuál a výstuhu zadnej nápravy v batožinovom priestore.
Dodávať sa bude v dvoch výkonových verziách. Štandard bude mať označenie N a 250 koní, za príplatok je možne si zakúpiť paket Performance v ktorom dostanete 275 koní, elektrický samosvor alebo aj 19″ disky kolies s pneumatikami Pirreli P Zero. Stovku dá výkonnejšia verzia za 6.1 sekundy. Samozrejmosťou bude niekoľko jazdných môdov, nastaviteľná tuhosť podvozku, klapka vo výfuku pre zlepšenie zvuku. Sami sme zvedavý ako toto auto bude jazdiť a veríme, že sa čoskoro dostane aj na Slovensko aby sme ho mohli poriadne otestovať. Tak po našom.
Jaguar E-Pace
Predstaviť auto na dynamickej prezentácii premetom?! Áno to je presne to čo spotrebiteľ od malého SUV očakáva! Teda to aspoň si myslia v Jaguari. Po tom čo informovali o brutálnom Jaguari XE SV Project 8 čo nenechalo chladným ani jedného petrol-heada, museli predsa tento automobilový svet aj nejako schladiť. Ako inak sa to dá najlepšie keď nie predstaveným malého SUV. Premetom. Téma športových SUV je kapitola sama o sebe. Podľa mňa by sa o tom dali písať aj literárne diela. A žáner?! Predsa tragédia. Na vozenie po meste, občas na chatu fajn. Ale vziať to na trať prípadne niekam do zákrut to už chce odvahu. Inak to nebude ani pri tejto „mačke“, ktorá už dávno nie je mačka, ale skôr Garfield.
Ponuka motorov je zatiaľ veľmi malá. Teda konkrétne presný počet motorov v ponuke sa rovná číslu 2 (slovom: „dva“). Jeden 2.0 liter benzín, znova Turbom dopovaný v základnej verzii na 246 koní a druhý rovnako 2.0 liter, rovnako benzín v úprave R-Dynamics naladený až na 296 koní. Samozrejme auto bolo plne prispôsobené spotrebiteľovi. Päť USB portov na nabíjanie telefónu, štyri 12V zasúvky takisto na nabíjanie telefónu a zabudovaná 4G sieť s podporou zdieľania Wi-Fi pripojenia. To je tam predsa na to, aby sa vodič stále mohol hrať na svojom smartfóne a dával tak perfektný pozor na cestu pred sebou. Či mýlime sa?! Možno to tam Jaguar dal práve na zapojenie telemetrie na účely použitia na závodnej trati. Ale o tom naozaj pochybujeme 🙂.