Nemecké trio prémiových značiek sa už dlhé roky prebieha v tom, kto predstaví lepšiu, krajšiu, exkluzívnejšiu novinku. Konkurencia medzi nimi je veľká a tak nemôžu zaháľať, ak si chcú zákazníkov udržať, ba dokonca ak chcú presvedčiť zákazníkov konkurenčnej značky na prechod k tej ich. A presne takto na mňa pôsobí novinka, ktorú BMW nedávno ukázalo svetu. Jedná sa o BMW radu 8 Coupé.

BMW sa buď rozhodlo postaviť legendu, ktorou bola kedysi Z8, alebo jednoducho postavili troj – dverovú 7er. Zaujímavý dizajn nadväzuje na štúdiu BMW Concept radu 8, ktorá bola predstavená v roku 2017 na akcii Concorso d´Eleganza Villa d´Este. Nová rada 8 pôsobí agresívnejšie ako ktorýkoľvek iný model značky. Vzhľadom na to, že sa má jednať o luxusné coupé je táto kombinácia viac než netradičná.

Celé auto pôsobí, ako by sa nevedelo rozhodnúť čím chce byť. Pri tejto fotke z bočného pohľadu mi manželka povedala – „veď to je ten Mustang čo sme mali v Amerike.“ Nechcelo sa mi tomu veriť, ale po vyhľadaní spomínaného auta z bočného pohľadu som zistil, že má vlastne pravdu.

Ak sa ale prestaneme zaoberať dizajnom a začlenením auta na trh prichádza jeho svetlejšia stránka. Rad 8 Coupé bude na trh uvedený v novembri 2018 a dostupné budu verzie 850i xDrive Coupé a 840d xDrive Coupé.

V prvom prípade sa jedná o benzínovú 4.4l V8 s výkonom 530 koní a 750 Nm. Maximálna rýchlosť obmedzená na 250 km/h a z 0 na 100 km/h zrýchli za 3,7 sekundy.

Druhá dostupná a teda dieslová motorizácia je 3l radový 6-valec s výkonom 320 koní a 680 Nm. Maximálna rýchlosť rovnako 250 km/h a z 0 na 100 km/h sa táto naftová klasika dostane za 4,9 sekundy.

Nápis xDrive napovedá, že budú dostupné len verzie s pohonom všetkých štyroch kolies, takže žiadna bláznivá coupé M5 z toho nebude. Prevodovka je v oboch prípadoch automatická 8-stupňová Steptronic.

Ako je u BMW zvykom, aj tento model je nabitý technológiou. Od nových LED svetlometov, ktoré su vraj najužšie na svete, cez adaptívny podvozok s množstvom režimov, či aktívne riadenie zadných kolies, ktoré sa môžu natáčať až o 2.5 stupňa. Brzdový systém tvoria 4-piestikové brzdy v predu a 1-piestikové brzdy vzadu.

V BMW zjavne konečne najali nového dizajnéra interiéru. Vyzerá famózne! Plastové a neestetické ovládače sú preč. Nahradilo ich jednoduché a vkusné prevedenie hodné svojej značky a cenovky. Nieje tu zbytočne veľa displejov, ako je tomu v najnovších vozidlách značky Audi a tak si interiér zachováva určitú eleganciu, ktorá jednoducho vo svete displejov chýba.

Pre budúcich majiteľov je dobrá správa, že ak si kúpia toto auto ako svoje GT-čko na cestovanie po Európe, mali by do kufra dostať aj niečo väčšie ako príručnú batožinu. Do batožinového priestoru s veľkosťou 430 litrov sa po sklopení sedadiel možno zmestia aj golfové palice. (Aj keď som asi ešte nevidel majiteľa BMW hrať golf.)

V konečnom dôsledku ale stále neviem prečo… BMW je značka s najväčším športovým charakterom z Nemeckého tria a práve vďaka tomu si získala srdcia svojich fanúšikov. Táto 8-mička ale nie je podľa mňa to, čo by jej zákazník očakával. V ponuke BMW chýba konkurent pre Audi R8 a Mercedes AMG GT. (i8 je iný svet) Konkurent pre S-coupé im nechýba. Ani Audi nemá konkurenta pre S-coupe, pretože ho proste nepotrebujú. Áno, BMW 8 Coupé je pekné auto, ale je príliš agresívne na to, aby mohlo presvedčiť majiteľa S-coupé k zmene.  Nieje ani dostatočne športovým na to, aby sa mohol porovnávať s R8 či AMG GT.

Tak povedz nám krásavec, kam patríš?