Téme nového osmičkového BMW je jedna z najpreberanejších tém za posledný minimálne rok. Už pri predstavení klasickej verzie s označením M850i sa vedelo, že skôr či neskôr príde aj jeho vrcholný model M8. Dokonca mnohé kanály zdieľali leaky jeho vzhľadu už niekoľko mesiacov dozadu a netrvalo dlho, značka nám ukázala finálnu verziu. Takže popri 840d, M850i už bude v najbližších mesiacoch behať po cestách aj najnovší model M8 resp. aj jeho surovejšia verzia Competition. Pre nás to však nie je žiadna novinka. Poďme sa postupne pozrieť na hardvér, ktorý M8 ponúka.

V princípe veľmi jednoduchý vzorec. M5 Ctrl+C, Ctrl+V a mínus jeden pár dverí. rovnaký vzorec platí aj pri verzii Competition. Pod kapotou sa teda stretávame s najsilnejším 8-valcom od BMW s objemom 4.4 litra a dvojitým preplňovaním s technológiou TwinPower Turbo. V štandardnej verzii dáva tak motor výkon 600 koní a v prípade verzie Competition 625 koní. Tento výkon je samozrejme rovnako ako v prípade M5 rozdelený na všetky štyri kolesá skrz osem-stupňovú automatickú prevodovku so systémom DriveLogic. Pohon je teda riešený cez systém M xDrive, ktorý dokáže pohon predných kolies úplne odpojiť a tak vytvoriť z vozidla čistú zadokolku. Samozrejme je nová M8 k dispozícii aj v špeciálnej matnej farbe, či vo verzii Competition aj s unikátnymi diskami kolies.

Toto výkonové a pohonné kombo dokáže ponúknuť celkom slušnú porciu dynamiky. Koniec koncov, nič nové, čo by sme predtým nevideli pri verzii M5. 3,3 sekundy pre klasiku, 3,2 sekundy pre verziu Competition. Práve nové BMW M5 bolo dlhú dobu veľmi ospevovaným modelom M. To, že do svojho M-kového auta dali unikátny pohon 4×4 s odpájateľným predkom z neho spravilo naozaj širokospektrálne použiteľné auto. Či už v lete alebo v zime. Nie je však práve pre to model M8 zbytočný?!

 

 

Tomuto sme sa venovali už pri uvedení rady 8. Skonštatovali sme, teda náš kolega Michal – redakčný hejter, že 8-čka nemala nikdy ani vzniknúť. Alebo možno nie v takej podobe v akej vznikla. To, že je to v princípe zbytočný model potvrdzujú aj nie moc veľké predaje tohto modelu. A všetko je pritom len chyba označenia. Keby značka ponechala práve tomuto Coupe označenie 6er a zbytočne by nepremenovávali radu 5 GT na 6, nemal by nikto v tom zmätok. Chápem, na jednu stranu je to aj vec marketingu, kedy značka chcela novým názvom prilákať novú klientelu, ale to pokojne mohli spraviť aj bez toho. Rada 6 bola pre nadšencov GT-čkových Coupe obľúbenou voľbou. Okrem verzie 50i, 40d a M, by som osobne spravil aj nižšiu motorickú verziu ako 40i a 35d a minimálne to by sa stalo predávaným modelom. A čo malo teda podľa môjho názoru prísť ako plnokrvný športiak z dielne BMW?!

BMW Z8! Každá prémiová značka má svoj „super-šport“, prípadne športovejšie GT. Pri Mercedesi to je AMG GT, Audi má ešte stále R8, Lexus zasa má LC, či niekedy LFA. Čo však má BMW?! M8? To nie je plnohodnotný konkurent k zmieneným rivalom. Predstav si však Z8, ultimátny roadster s prelomu tisícročia s motorom vpredu, s pohonom len zadných kolies a pokojne by mohol mať pod kapotou úžasný V8 4.4 TwinTurbo motor s výkonom 625 koní. Vaaaau. No nič, zobuďme sa však zo svojich snov a poprajme realite veľa šťastia v predajoch. Sám som zvedavý na úspech modelu M8.