Táto tlačová správa ma obzvlášť potešila. Od kedy som mal možnosť jazdiť Cooper D alebo Clubman S, tak ak si dobre spomínaš, Mini sa stalo mojou platonickou láskou. Milujem malé autá, ktoré majú dostatok dynamiky a motokárový pocit z jazdy a okrem Mini to ponúka len naozaj málokto. Vždy som bol zástancom nových technológii, aj keď možno EV ústrojenstvo svet úplne nespasí, je to príjemná alternatíva k tomu, že to dokáže pár grošov svojmu majiteľovi ušetriť a zároveň ponúknuť pocit zmeny.

Fosílne palivá sú super vec. Hlavne to, čo sa označuje ako 100+ a keď ho natankujete do auta s pomerom váhy a výkonu 7kg/PS. No ako plod 90. rokov uprednostňujem už aj alternatívu. Peugeot pred pár mesiacmi predstavil novú e-208 a už tá sa mi nad mieru páčila. Malé mestské autíčko s pohonom výhradne len elektromotorom a výkonom celkom slušných 136 koní. Hovorím si, že pri elektromotore nastupuje krútiaci moment ihneď a pocitovo sú oveľa agilnejšie ako mnohé výkonnejšie benzíny, tak to určite nebude jazdiť zle.

Moje eko-túžby však úplne naplnilo Mini so svojim novým Cooper SE. 135 kW a 270Nm s lepším rozložením hmotnosti a tou pohotovostnou na hodnote 1365 kilogramov je veľmi slušným „howto“ k tomu, ako sa zabaviť. A k tomu ešte bez emisií. Cooper dostal do vienka batériu o kapacite 32,6 kWh a aj to sa celkom čudujem, kam toto narvali do toho malého autíčka. Táto sústava batérii je umiestnená v podlahe a tým pádom dostal Cooper oveľa nižšie ťažisko aj spolu s ľahkým elektrickým motorom na prednej náprave. To by mohlo veľmi priaznivo vplývať na prirodzene nedotáčave správanie verzie Cooper S s ťažším dvojlitrom na prednej osi kolies.

Miničko s označením SE spraví na jedno nabitie 230 až 280 kilometrov, čo je pre auto na primárne mestské účely postačujúca hodnota. Pri dynamických parametroch, kedy stovku dosiahne za 7,3 sekundy, je 280 kilometrov viac než dosť. Obzvlášť, keď si uvedomíme, že pritom nevypúšťate žiadne emisie. Celé auto dostalo po dizajnovej stránke skutočný „Electric Feel“. Kombinácia konzervatívnej a výraznej zeleno-žltej farby na spätných zrkadlách, kolesách a v interiéri je už akýmsi štandardom pre výrobcov pri voľbe farebnej kombinácie svojich áut. Už dlho takúto kombináciu používa napríklad aj Porsche a teraz to vidíme na Mini.

Veľkým potešením je však odvaha dizajnérov v interiéri. Mini je stále Mini a to hlavne, čo sa vzhľadu týka. Budíky tu síce už nenájdeme, no pred volantom sa nachádza veľký displej, správajúci sa ako virtuálny kokpit, čo je pri Mini novinkou. Doteraz sa držali štandardnej koncepcie v podobe analógových budíkov, no toto vyzerá rovnako veľmi dobre. A hlavne moderne. Jediné, čo ma bude mrzieť, je absencia streľby do výfuku pri preradení. No čo, elektrifkácia musí mať svoje obete.