Mercedes-Benz nám v posledných dňoch predstavil modernizovaný model GLC. O cieľovej skupine majiteľov a využití modelu sa rozprávať nebudeme. Z môjho pohľadu bolo GLC vždy takým menším, ochudobneným bratom GLEčka pre nenápadných ľudí.

 

 

Zatiaľ čo interiér GLE mal donedávna črty staršej triedy M, kde bolo milión tlačítok, na ktoré majiteľ nesiahol ani raz za celú dobu používania auta, GLC dostalo interiér zo sedanu triedy C. S príchodom nových modelov však ostávala trieda GLC rovnako ako Cčko ochudobnená o infotainment, ktorý sme prvý krát videli v triede S asi pred 100 rokmi. Áno bola to tá trieda S, ktorá zaviedla nový trend „tabletových interiérov“.

Kedže sa nejedná o nový model, ale len o facelift, bolo jasné že Mercedes-Benz neprerobí celú palubnú dosku aby tam narval displeje, ktoré už môžeme nájsť aj v najmenšej triede A. Zároveň však bolo potrebné dostať aj do GLC nový infotainment MBUX. Výsledok, ako sa s tým popasovali je perfektný.

 

 

Nový MBUX je kompletne hlasovo ovládateľný. Teraz už nepotrebujete vedieť presné frázy, na ktoré by mal systém reagovať. Mercedes sa totiž chváli tým, že MBUX dokáže Vaše požiadavky zrealizovať aj na základe jednoducho frázovaných viet. Stačí sa mu prihovoriť „Hey Mercedes“ alebo stlačiť tlačítko na volante a začať konverzáciu.

Zaujímavou doplnkovou výbavou je aj video so zobrazením rozšírenej reality. Kamera na spätnom zrkadle sníma okolie, značky, ale aj popisné čísla domov okolo Vás. Teoreticky by ste sa s týmto systémom nemali stratiť ani v Sabinove, ani v Bratislave, ani v Paríži. A vraj Vám cestou zo Sabinova do Paríža Váš Mercedes povie aj predpoveď počasia, ktorá bude pravdivejšia ako od samotného legendary Iľka.

 

 

Veci ako LED MULTIBEAM svetlá, DISTRONIC, DYNAMIC SELECT a milión dalších TRONIC-ov sú u tejto značky samozrejmosťou. Celkom zaujímavý je ale systém ENERGIZING. Ak vlastníte hodinky značky Garmin a prepojíte si ich s autom, tak Vám tento systém bude automaticky nastavovať úroveň ambientného osvetlenia, hudbu alebo másaž na sedadlách podľa osobných informáciach o úrovni stresu, či kvalite Vášho spánku.

Pod kapotou nového GLC je to zatiaľ smutnejšie. 2 benzínové štvorvalce 145 kW a 190 kW s nejakým elektro výmyslom čo pridáva 10 kW. 3 dieslové verzie 120 / 143 / 180 kW. Pri pohľade na GLC 63S, ktoré zajazdilo na Nürburgringu lepší čas ako Stelvio dúfam, že facelift raz dostane pod kapotu viac ako 4 valce.

 

 

SUV je v portfóliu značky Mercedes-Benz zastúpené siedmimi modelmi. Majú v tejto triede už dosť skúseností na to, aby neurobili krok vedľa. Teoreticky by malo byť GLC použiteľné aj v teréne. Realita však bude taká, že GLC uvidí terén maximálne mestských obrubníkov a v tom extrémnejšom prípade polorozpadnutú asfaltovú cestu niekde na Orave, kam pôjde majiteľ na chatu. Z môjho pohľadu je tento facelift len takou povinnou (ale podarenou) zastávkou pred tým, než uvedú na trh úplne nový model. BMW aj Audi síce majú modelovo novších protivníkov v danom segmente, no ak im bolo GLC z roku 2015 silným konkurentom, tak tento facelift im zavarí ešte viac.

 

Facelift dodal GLCčku šmrnc, ktorý predchádzajúcej verzii trošku chýbal. Snáď nas Mercedes-Benz nebude dlho naťahovať a čokosoro nám ukáže aj úplne nepotrebnú ale žiadanú verziu GLC coupé. Taktiež sme zvedaví na svetom požadovanú verziu od AMG.