Je to už nejaký ten piatok, čo bol svetu predstavený nový Tucson. Stále však ešte jemne vstrebávame to, ako nový Tucson vyzerá. Dizajnéri veru pustili uzdu svojej fantázii a môžeme zabudnúť na stroho pôsobiace auto, aké sme poznali doteraz. Po dizajnovej stránke sa novému Tucsonu venovať nebudem, keďže názor si každý vytvorí svoj vlastný. Len v skratke však poviem, že mne osobne tento dizajn sedí. Je to niečo nové a hlavne niečo odvážne. Ak mám byť však na 100% úprimný, z profilu mi nový Tucson jemne pripomína líniu Lexusov. Cenovkou však ostávame pri pôvodnom Tucsone, ktorý nám aktuálne behá po cestách. A to je dobrá správa.

 

 

Štartuje na 21 990€

Práve to je štartujúca cena nového Tucsonu. A poviem, že nie je vôbec zlá, ak si pozrieme, čo za túto cenu ponúka. V prvom rade hneď poviem, že z ponuky nového Tucsonu úplne vypadla atmosferická 1.6-ka. Základom ponuky je teda motorizácia 1.6 T-GDi s výkonom slušných 110 kW/150 koní, pohonom predných kolies a samozrejme manuálnou prevodovkou. Vstupnou výbavou do sveta Tucsonu je výbava Comfort. Hranicu magických 21 990€ tak tvorí ako jediná, keďže Comfort sa ako jediná ponúka len s manuálnou prevodovkou a pohonom predných kolies. Ak už by ste chceli automat, prípadne 4×4, tak tie sú dostupné minimálne od stupňa Family. Verzia Comfort však ponúka na svoju cenu celkom slušnú výbavu. Za 21 990€ dostanete už zliatinové disky kolies v rozmere R17, zadnú parkovaciu kameru a dokonca aj 8″ displej s funkciami Android Auto a Apple CarPlay. Samozrejme netreba očakávať v danej cenovke automatickú klimatizáciu, prípadne prvky komfortnej výbavy, ako vyhrievanie sedadiel a podobne. Základ však je vybavený aj asistentom jazdných pruhov s aktívnym vrátením do jazdného pruhu a okrem toho aj protikolízny asistent.

Vyšší výbavový stupeň Family má toho už o poznanie viac. Ten štartuje s rovnakou motorizáciou na cene 23 590€ a vo výbave ponúka navyše automatickú klimatizáciu, vyhrievané predné sedadlá a dokonca aj 10.25″ displej Super Vision, ktorý nahrádza štandardné budíky. Okrem toho dostane stupeň Family aj kvalitnejšie čalúnenie Lux, pozdĺžne strešné lyžiny, či zadné parkovacie senzory. Veľkosť multimediálneho systému ostáva nezmenených 8″. Stupeň výbavy Family je následne dostupný aj s pohonom všetkých štyroch kolies a manuálnou prevodovkou v motorizácii 1.6 T-GDi 150k a to v cene 25 390€. Rovnaká výbava so sedem stupňovým automatom a motorom 1.6 T-GDi, no tento krát Mild Hybrid, má cenovku 26 790€. V prípade Mild Hybridu a automatu je výkon nezmenených 150 koní. Mild Hybrid je dostupný aj pre manuálnu prevodovku. Tá však dostáva inteligenciu a jedná sa v prípade Mild Hybridu o šesťstupňovú iMT prevodovku. Výkon tejto sústavy je 180 koní a jej cena 25 390€, čiže rovnako ako mierne slabší motor s pohonom všetkých kolies. Výbava Family je následne aj vstupnou bránou pre naftovú motorizáciu 1.6 CRDi. Tá je dostupná s manuálnou prevodovkou a výkonom 115 koní za cenu 25 590€ a s automatickou prevodovkou a výkonom 136 koní za cenu 28 190€. 

 

Stupeň Style

– je predposledným pred vrcholom ponuky. Ponúka však už takmer všetko, čo by človek v Tucsone kedy chcel. Poďme sa najprv pozrieť na výbavu. Oproti verzii Family ponúka už väčšie 18″ disky kolies. Za 700€ si človek vie doplatiť aj Dizajn Pack, ktorý pridáva Full LED svetlá, tmavú masku chladiča, chromové lišty okolo okien, či zadné LED svetlá. Verzia Style dostáva kompletnú zimnú sadu, čiže vyhrievané predné aj zadné sedadlá a samozrejme aj volant. 8″ displej multimédií je nahradený 10.25″ s integrovanou navigáciou. Ďalšími prvkami sú ambientné osvetlenie interiéru a aj bezdrôtové nabíjanie smartfónu. Automatická dvojzónová klimatizácia rovnako tvorí štandard spoločne aj s bežným tempomatom. Asistenčné prvky si však človek doplatiť nevie a pre výbavu Style tak nie je dostupný ani adaptívny tempomat. Style má k dispozícii aj bezkľúčové odomykanie a štartovanie inteligentným kľúčom.

Dostupné motorizácie sú obdobné ako v prípade výbavy Family len s pár zmenami. Rovnako základom ponuky Style je 1.6 T-GDi s výkonom 150 koní a manuálnou prevodovkou a to za cenu 25 590€. Za štvorkolku s manuálom zaplatíte 27 390€. 1.6 T-GDi Mildhybrid s automatom stojí 28 790€ a výkonnejší 180 koňový s iMT manuálom má cenovku 27 390€. Pre verziu Style je dostupná aj vrcholná motorizácia 1.6 T-GDi 180k s pohonom 4×4 a 7 stupňovým automatom. A to za cenu 30 390€. Naftové motorizácie sú zastúpené v objeme 1.6 CRDi a výkonom 136 koní. K dispozícii sú dve varianty, obidve s automatom, no na výber je z pohonu predných kolies, prípadne 4×4. Predokolka s automatom v nafte stojí: 30 190€ a štvorkolka s automatom: 31 990€. 

 

Vrchol ponuky – PREMIUM

Začnem dvojicou dostupných motorizácii. Najsilnejší benzín 1.6 T-GDi 180k s automatom a pohonom 4×4 a zároveň aj naftová jednotka 1.6 CRDi s výkonom 136 koní, automatom a rovnako pohonom 4×4. Výbava Premium má následné dlhý zoznam prvkov, ktoré má navyše oproti verzii Style. V základe nájdeme 19″ disky kolies, aj Dizajn Pack s Full LED svetlami, dokonca aj Smart Pack, ktorý pridáva elektricky ovládaný kufor. Za 1200€ je možné si dokúpiť panoramatickú strechu. Z asistenčných systémov sú dostupné aj senzory mŕtveho uhlu, ktoré dokážu upozorniť na prichádzajúce autá pri otváraní dverí a zároveň dokážu automaticky zabrzdiť vozidlo v prípade odbočovania vľavo. Súčasťou asistenčných systémov je prítomný aj adaptívny tempomat s funkciou asistencie v dopravnej zápche, ktorý zároveň spolupracuje aj s navigáciou. V prípade komfortu cestujúcich, štandardom je trojzónová klimatizácia, vyhrievané predné aj zadné sedadlá a vodičovi napomáha aj systém 360° kamier. Za 1500€ je možné priobjednať celokožené sedadlá s možnosťou odvetrávania. Výbava Premium má štandardne aj audiosystém Krell s ôsmymi reproduktormi. Ceny sú dve, a to diesel za 34 590€ a lacnejší, no výkonnejší benzín za 32 990€.

 

Týmto to však nekončí

Nový Tucson je okrem týchto „bežných“ verzií, dostupný aj ako Hybrid. Ten pracuje na podobnom princípe ako Hyundai Kona Hybrid, ktorý sme testovali, no namiesto atmosferického motoru, má oturbenú 1.6 T-GDi. Spoločný výkon je v prípade všetkých verzií 230 koní, dostupné sú len s automatickou prevodovkou, v tomto prípade 6-stupňovou a ako predokolka, tak aj pohon 4×4. Vstupnou bránou do hybridného Tucsonu je predokolka vo výbave Family za 29 090€. Nasleduje ho výbava Style rovnako s pohonom predných kolies za 31 090€. Výbava Style je však dostupná aj ako 4×4 za cenu 32 890€. Vrcholom ponuky je následne Premium dostupné len ako 4×4 a za cenu 35 490€. Toto je zároveň aj vrcholom ponuky a aktuálne najsilnejšia motorizácia, aká sa v Tucsone ponúka.

Veľmi dobrou správou zároveň je aj to, že nový Tucson bude pre Slovenských záujemcov dostupný už v Novembri tohto roku! Úplne nový Tucson bol predstavený začiatkom Septembra v priebehu dvoch mesiacov sa hneď dostáva už na Slovenský trh, čo je doslova neuveriteľné a zároveň je to ďalší dôkaz, ako agresívne sa Hyundai stavia k európskemu trhu, ktorý sa pre značku javí ako kľúčový. My sa na nový Tucson už tešíme, veľmi som zvedavý, ako bude vyzerať naživo a dúfajme, že nám to pandémia neprekazí, aby sme sa k tomuto autu dostali čo najskôr. Podrobnejší a zrozumiteľnejší náhľad cenovej politiky nájdeš kúsok nižšie: