Po prvých tlačových správach a fotkách, ktoré obiehajú svet pri novej Kone, sme úpenlivo čakali len na cenník. Dlhodobo je známe, že Hyundai je gamechanger, čo sa týka Slovenského malého trhu. Už niekoľko rokov po sebe sa šplhá rebríčkom obľúbenosti a predajov hore a s novou Konou tomu nebude inak. Po úspechu Tucsonu, ktorý je na trhu sotva pár týždňov a po cestách už behajú desiatky nových, nám importér prináša cenník a podrobnejšie údaje aj k novej Kone. Tá po prvý krát príde aj vo výbave N-Line, ktorá na prvý pohľad vyzerá naozaj veľmi lákavo. Poďme sa teda spoločne pozrieť do cenníku novej Kony.

 

 

Základná cena od 16 790€

Vstupnou výbavou cenníku je línia Comfort. Tá sa ponúka len v motorizácii 1.0 T-GDi s výkonom 120 koní, no prvý krát je dostupná aj s automatickou 7 stupňovou prevodovkou, ktorá bola predtým vyhradená pre výkonnejšiu 1.6-ku. S manuálom začína cena na sume 16 790€ a s automatom je rovnaká výbava drahšia o 1950€ s cenovkou 18 640€. V základnej výbave človek nájde už tempomat, zliatinové disky, zadné parkovacie senzory aj spoločne s kamerou, tempomat, manuálnu klimatizáciu, či aj dotykový 8″ displej rádia bez navigácie. Za 500€ je možné si doplatiť sadu Winter s vyhrievanými prednými sedačkami a volantom.

Druhou a zároveň doteraz najobľúbenejšou výbavou, je výbava Family. Tá sa ponúka už vo všetkých možných motorizáciach, či už v spomínanom jednolitry s výkonom 120 koní, alebo už aj update-ovanou 1.6 T-GDi, ktorá má po novom výkon veľmi slušných 145.6 kW, resp. 198 koní. Agregát disponuje po novom krútiacim momentom až 265 Nm. Výrobca sľubuje, že s predokolkou dá motor stovku za 7.7 sekundy a so štvorkolkou až za 8.1 sekundy. Ak si však spomeniem na test Kony v roku 2017, tak 177 koňová verzia s pohonom 4×4 dala v našom meraní stovku za neuveriteľných 6.5 sekundy!

Z ponuky úplne vypadla naftová motorizácia, ktorá vzhľadom k prísnym emisným limitom zrejme do novej Kony ani nepríde. Výbava Family dostala oproti Comfort navyše zopár prvkov. Navonok sa líši čiernym lemom okolo kolies a Aero stieračmi. Pri silnejšej motorizácii dostanete aj riadne brzdy, v predu 16″ a vzadu 15″, ktoré sa ukrývajú pod 17″ kolesami. Z komfortnej výbavy pribudla automatická klimatizácia, predné senzory, 10.25″ displej SuperVision pred vodičom a Winter Pack prišiel do základu.

Verzia Family začína s trojvalcom na cene 18 340€ v prípade manuálu a automat má cenovku 20 190€. Výkonejšia benzínová pohonná jednotka s objemom 1.6 litra dostala s pohonom prednej nápravy začínajúcu cenu 21 640€, samozrejme s automatickou prevodokou. Pohon 4×4 vychádza na rozdiel v cene 1600€, teda s cenovkou 23 240€. To sa stále teda bavíme o výbave Family, no o 200 koňovom agregáte s veľmi slušným pohonom všetkých kolies.

 

 

Dva vrcholy ponuky

V druhej polovici cenníka nájdeme výbavove stupne Style a povestný N-Line+. Tie sú dostupné výhradne s výkonnejšou motorizáciou a samozrejme obidve s pohonom aj prednej nápravy a aj všetkých štyroch kolies. Zhrňme si teda, čo ponúka najvyššia „bežná“ výbava Style. Tá samozrejme v základe už dostala plne LED-kové svetlá, ktoré už nemajú technológiu Bi-LED, no sú vyhotovené s viacerými oddelenými segmentami, ktoré súbežne svietia. Výbava Style a zároveň aj N-Line+ už v základe má aj Head-up displej, vyhrievané zadné sedadlá, 10.25″ displej multimediálneho systému s navigáciou a samozrejme aj Krell audio systém. Ten je v tejto kategórii áut veľmi slušným zástupcom a mne osobne sa páčil aj v predchádzajúcej verzii. Škoda, že ho nedostal aj i30N. Súčasťou týchto výbav je aj bezkľúčové odomykanie a štartovanie a aj bezdrôtové nabíjanie smartphonu.

Style s 1.6 T-GDi začína v prípade pohonu prednej nápravy na cene 24 040€, so štvorkolkou je to 25 640€. Vrchol ponuky N-Line+, ktorý sa líši optipaketom a aj interiérovými prvkami rovnako začína s pohonom prednej nápravy na cene 25 640€ a 4×4 kúpite za 27 240€. K týmto cenám si môžete ešte dobrovoľne prirátať farbu za 590€, čiernu strechu za 600€, Safety Pack s adaptívnym tempomatom za 1200€, Premium Pack s vetranými sedačkami za 1500€ a tým aj možnosti príplatkov končia. Čiže suma sumárum, ak by som chcel najvýkonnejšiu Konu N-Line+ s metalickým lakom, čiernou strechou, štvorkolkou, adaptívnym tempomatom a vetranými sedadlami, tak si musím pripraviť 31 130€. To je najvyššia cena, čo človek zaplatí.

Tuto však na obhajobu Hyundai-u musím podotknúť, že za dané peniaze je to naozaj dobrá kúpa. Budúci rok príde Ford so svojou Pumou v balení ST, ktorá bude mať rovnakých 200 koní, no výhradne s pohonom prednej nápravy a manuálnou prevodovkou. Jej zacielenie možno bude málinko odlišné, ale cena veľmi podobná. A stále nemáš štvorkolku.

Na novú Konu sa u nás už veľmi tešíme a hlavne teda na spomínanú 1.6 T-GDi motorizáciu s pohonom všetkých štyroch kolies. Myslím, že pri danom výkone sa môžeme už baviť ako o Hot-Hatchy. Či Hot-SUV? Autá budú u dílerov k dispozícii už v polovici mesiaca December 2020, čiže ak ešte túžite po vianočnom darčeku, toto by mohlo zabrať a ukončiť tak tento rok so správnou voľbou.

 

Kompletný cenník nájdete na: https://bit.ly/2JWn6rS